Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har problem med mitt Fifa18. Det har inte uppdaterats med dom senaste spelarna vilket tydligen är jobbigt för mina barn hemma . Hittade denna film och 30 sek in så görs det en uppdatering.

Gjorde som i klippet och spelet laddade ner uppdateringen men inget hände med trupperna. Vet inte vad som hänt riktigt. Är inloggad som jag alltid varit sen jag köpte ps4an sen ett år tillbaka och det här har ju alltid skött sig själv med uppdateringar av trupper. Nån som kan hjälpa till med detta problem ? Skit i mig men tänk på mina barn

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av pkarlsson:

Har ägt våran PS4 Pro i ett dygn ungefär och vet inte om jag redan ångrar mig. Låter bokstavligen mer än vad våran dammsugare gör. Det är sånt oväsen att det i princip blir ospelbart, man sitter bara och blir irriterad över ljudet.

Samma här. Alla nya spel iaf. Dyr Netflix och HBO maskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasras:

Samma här. Alla nya spel iaf. Dyr Netflix och HBO maskin

verkar som att det beror på vilken fläkt som sitter i maskinen.

Kommer att köpa en PRO om någon vecka och kan redan nu se säljarens min: "-Jo, jag vill ha en PRO med Nidek fläkt"

Utan sådan fläkt verkar det som att man köper en glorifierad lövblås...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Hej. Jag har problem med mitt Fifa18. Det har inte uppdaterats med dom senaste spelarna vilket tydligen är jobbigt för mina barn hemma . Hittade denna film och 30 sek in så görs det en uppdatering. https://www.youtube.com/watch?v=4IW6CzmIFKA&feature=youtu.be
Gjorde som i klippet och spelet laddade ner uppdateringen men inget hände med trupperna. Vet inte vad som hänt riktigt. Är inloggad som jag alltid varit sen jag köpte ps4an sen ett år tillbaka och det här har ju alltid skött sig själv med uppdateringar av trupper. Nån som kan hjälpa till med detta problem ? Skit i mig men tänk på mina barn

Ledigt utrymme? Eller så är det bara inte så stora ändringar att ni märker det bara. Har inte fifa skälv så...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

verkar som att det beror på vilken fläkt som sitter i maskinen.

Kommer att köpa en PRO om någon vecka och kan redan nu se säljarens min: "-Jo, jag vill ha en PRO med Nidek fläkt"

Utan sådan fläkt verkar det som att man köper en glorifierad lövblås...

Finns det något sätt att se vilken version det är om man köper den på nätet eller handlar det bara om tur? Finns det någon referens på kartongen?

Permalänk
Medlem

@fläkten: På kartongen skall du ha modellnummer liknande CUH-7116B.

Du är ute efter 71xxB.

Ta inte en äldre PS4 PRO som har CUH-70xx.

xx ersätts av siffror som i första exemplet.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4_models

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

verkar som att det beror på vilken fläkt som sitter i maskinen.

Kommer att köpa en PRO om någon vecka och kan redan nu se säljarens min: "-Jo, jag vill ha en PRO med Nidek fläkt"

Utan sådan fläkt verkar det som att man köper en glorifierad lövblås...

Undrar om inte en Playstation 5 kommer snart. Fast känns surt att vänta. En del spel jag struntat i att köpa nu för att låter så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasras:

Undrar om inte en Playstation 5 kommer snart. Fast känns surt att vänta. En del spel jag struntat i att köpa nu för att låter så

Jag hade liknande tankar innan jag köpte pro, men efter lite googlande var det uppenbart att ps4 & pro fortfarande är så populär att 5an verkar vara långt borta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasras:

Undrar om inte en Playstation 5 kommer snart. Fast känns surt att vänta. En del spel jag struntat i att köpa nu för att låter så

Du lär inte se PS5 på marknaden för 2020.

Jag kan ha fel då jag inte är Sony men när man läser uttalanden så tolkar jag det så.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Jag hade liknande tankar innan jag köpte pro, men efter lite googlande var det uppenbart att ps4 & pro fortfarande är så populär att 5an verkar vara långt borta

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av iller:

Du lär inte se PS5 på marknaden för 2020.

Jag kan ha fel då jag inte är Sony men när man läser uttalanden så tolkar jag det så.

Nä, kanske inte är på gång. Läste någon artikel i våras om att dev kit hade släppts till spelstudios vilket skulle kunna betyda att femman var på gång. Samtidigt verkar ju pro gå bra så det är nog ingen stress från Sony. Kanske blir en pro då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Hej. Jag har problem med mitt Fifa18. Det har inte uppdaterats med dom senaste spelarna vilket tydligen är jobbigt för mina barn hemma . Hittade denna film och 30 sek in så görs det en uppdatering. https://www.youtube.com/watch?v=4IW6CzmIFKA&feature=youtu.be
Gjorde som i klippet och spelet laddade ner uppdateringen men inget hände med trupperna. Vet inte vad som hänt riktigt. Är inloggad som jag alltid varit sen jag köpte ps4an sen ett år tillbaka och det här har ju alltid skött sig själv med uppdateringar av trupper. Nån som kan hjälpa till med detta problem ? Skit i mig men tänk på mina barn

Du kanske kan testa reseta squadsen först och sen prova att uppdatera dem (om du i te redan testt det).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@iller: tack för svar:-)

Permalänk

Jag sitter på 7116b och det är en lövblås. Vill inte ens veta hur 70xx låter.

Skrivet av Bläjd:

Hej. Jag har problem med mitt Fifa18. Det har inte uppdaterats med dom senaste spelarna vilket tydligen är jobbigt för mina barn hemma . Hittade denna film och 30 sek in så görs det en uppdatering. https://www.youtube.com/watch?v=4IW6CzmIFKA&feature=youtu.be
Gjorde som i klippet och spelet laddade ner uppdateringen men inget hände med trupperna. Vet inte vad som hänt riktigt. Är inloggad som jag alltid varit sen jag köpte ps4an sen ett år tillbaka och det här har ju alltid skött sig själv med uppdateringar av trupper. Nån som kan hjälpa till med detta problem ? Skit i mig men tänk på mina barn

Vilken är den senaste trupp som kommer in? Bör vara dom trupper som fanns innan ligorna tog slut i våras. Tror inte uppdaterade trupper efter sommarfönstret kommer till 18, iallafall inte innan FIFA 19 är ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonono:

Du kanske kan testa reseta squadsen först och sen prova att uppdatera dem (om du i te redan testt det).

Skickades från m.sweclockers.com

Testat men inte funkat.

Skrivet av pkarlsson:

Vilken är den senaste trupp som kommer in? Bör vara dom trupper som fanns innan ligorna tog slut i våras. Tror inte uppdaterade trupper efter sommarfönstret kommer till 18, iallafall inte innan FIFA 19 är ute.

Det kanske är som du säger att dom ger fan i "gamla" FIFA 18. Grabbarna får la vänta i sex veckor till FIFA19.

Iaf så visade jag hur dom kunde flytta manuellt vilket innebar att helt plötsligt hamnade Ronaldo, Kross, Neymar och en massa andra i samma lag

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Skrivet av iller:

@fläkten: På kartongen skall du ha modellnummer liknande CUH-7116B.

Du är ute efter 71xxB.

Ta inte en äldre PS4 PRO som har CUH-70xx.

xx ersätts av siffror som i första exemplet.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4_models

Vad är skillnaden?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Vad är skillnaden?

Att den äldre kan låta 2x lövblås fall man har otur..

Min Ps4 Pro gjorde det innan jag byte ut den gamla kylpastan mot (Thermal Grizzly Kryonaut) Original pastan var snustorr och hade börjat spricka... Dock låter den fortfarande ibland det är ingen tyst maskin alla väsnas men märkbart tystare, jag är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Att den äldre kan låta 2x lövblås fall man har otur..

Min Ps4 Pro gjorde det innan jag byte ut den gamla kylpastan mot (Thermal Grizzly Kryonaut) Original pastan var snustorr och hade börjat spricka... Dock låter den fortfarande ibland det är ingen tyst maskin alla väsnas men märkbart tystare, jag är nöjd!

Jag köpte enl. rekommendationen av snr nummer. Spelar Destiny 2 nu och bortsett från när skivspelaren dundrar på så är konsolen i princip knäpptyst. SÅ positivt överraskad där.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Hej, kanske fel tråd eller om någon ens vet svaret men testar.

Playstation 4 Pro 500 Million Limited edition finns ju inte att köpa i sverige i butik eller på nätet utan man måste ju köpa i andra hand nu och jag kollade på Ebay lite.
Min fråga är då, spelar det någon roll om den köps från ett annat land eller har alla svenska konsoler annan maskinvara eller något sånt. Tror ni att det är typ likadan som om jag skulle köpte den här i Sverige?

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@fläkten: På kartongen skall du ha modellnummer liknande CUH-7116B.

Du är ute efter 71xxB.

Ta inte en äldre PS4 PRO som har CUH-70xx.

xx ersätts av siffror som i första exemplet.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4_models

Skulle en CUH-7002B räknas som tyst eller är kravet att det är 71xx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kasler:

Skulle en CUH-7002B räknas som tyst eller är kravet att det är 71xx?

Visst finns det individuella skillnader. Har själv en CUH-7002B som jag inte stör mig på allt för ofta.
Bara när jag har volymen så lågt för det spelas så sent.

Nej jag hade satsat på en 71xx.
Enda undantaget är om du får lyssna på en enhet först ex om man köper begagnat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Hej, kanske fel tråd eller om någon ens vet svaret men testar.

Playstation 4 Pro 500 Million Limited edition finns ju inte att köpa i sverige i butik eller på nätet utan man måste ju köpa i andra hand nu och jag kollade på Ebay lite.
Min fråga är då, spelar det någon roll om den köps från ett annat land eller har alla svenska konsoler annan maskinvara eller något sånt. Tror ni att det är typ likadan som om jag skulle köpte den här i Sverige?

Mvh Johan

webhallen hade den men är slutsåld nu, jag hade dock inte köpt en ps4 utanför sverige allafall.. Maskinvaran blir inte annan men garanti osv är det bättre köpa i sverige ifall nåt skulle strula, sen sparar man väl inte speciellt mycket för köper du utanför EU så blir det tull, dyr frakt moms osv som tillkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

webhallen hade den men är slutsåld nu, jag hade dock inte köpt en ps4 utanför sverige allafall.. Maskinvaran blir inte annan men garanti osv är det bättre köpa i sverige ifall nåt skulle strula, sen sparar man väl inte speciellt mycket för köper du utanför EU så blir det tull, dyr frakt moms osv som tillkommer.

Jo jag vet, även cdon och mediamarkt hade den, men blev uppbokad riktigt snabbt.

Så det är egentligen bara garantin som påverkas, dvs man inte har någon ifall man köper från ett annat land.

Det skulle jag kunna leva med faktiskt. Haft massa konsoler aldrig haft problem hehe. Men inget i konsolen är annorlunda från om jag skulle köpa i Sverige alltså. Tack för svar👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@iller: Köpte en vit via cdon, stod 71xxB på lådan så håller tummarna

Permalänk
Medlem

Kommer Spider man bundle konsollen vara en sån som låter mycket tror ni?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Rasmus117:

Kommer Spider man bundle konsollen vara en sån som låter mycket tror ni?

Kommer ju vara den senaste Playstation släppet så borde inte vara en sådan som låter mycket.

Enligt wiki så har den Model nr CUH-7115B

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har länge funderat på en Pro men ljudnivån är det enda som har hindrat mig från att skaffa en. Begriper inte hur konsoltillverkarna tänker när de producerar sådana maskiner och begriper ännu mindre hur så många kan stå ut med det och hur de kan vara så populära.

Fick nyligen låna en gammal PS3 för att spela några exklusiva spel (min första konsol sedan GameCube) och den lät också som en dammsugare, bokstavligt, helt omöjligt att spela på. Fixade en annan Super Slim istället som var betydligt tystare men ljudnivån var fortfarande tillräckligt för att förstöra upplevelsen lite. Sitter alla och spelar med fönstret öppet mot motorvägen på ena sidan huset, tåget på andra sidan, tre barn som springer och skriker, musik i bakgrunden, en granne som konstant dammsuger och en annan som konstant klipper gräsmattan?!

För mig är ljudnivå lika viktigt som prestanda, senaste tio åren har mina datorbyggen varit knäpptysta vid normalt användande och endast grafikkortsfläkten på lägsta varv susar diskret vid load om man lyssnar noga. En god anledning att ogilla konsoler och konsolexklusiva spel. Hade gärna lagt en slant extra för en tyst premiumlösning för kylningen, men nej, tydligen mycket viktigare att släppa genomskinliga varianter...

Nåja /rant.

Men det låter som 7116B inte heller är någon garanti och även den modellen finns med högljudd Delta-fläkt? Det värsta är att mina krav på ljudnivå förmodligen är så hårda att jag skulle kunna få en "tyst" variant och skulle ändå inte veta om det. Tar typ NetOnNet/Elgiganten/Mediamarkt tillbaka konsoler på ångerrätten även om man installerat spel och liknande?

Permalänk
Medlem

pro kommer låta mer än vanliga ps4 väl då den jobbar hårdare? speciellt om man kör 4k . Jag bryr mig inte speciellt om min låter lite, det är inte hela världen. vill man ha en knäpptyst konsoll får man skaffa en ps2 lol..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pkarlsson:

Har ägt våran PS4 Pro i ett dygn ungefär och vet inte om jag redan ångrar mig. Låter bokstavligen mer än vad våran dammsugare gör. Det är sånt oväsen att det i princip blir ospelbart, man sitter bara och blir irriterad över ljudet.

Köpte min Ps4 pro på cdon 2017 och tycker den går väldigt tyst.
Sitter i soffan och hör den aldrig när den ligger på tv bänken.
Inte som mitt xbox one eller ps3 fat 40gb som verkligen låter högt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Kommer ju vara den senaste Playstation släppet så borde inte vara en sådan som låter mycket.

Enligt wiki så har den Model nr CUH-7115B

Jag hittar inte den under Pro Bundles?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Rasmus117:

Jag hittar inte den under Pro Bundles?

Den har namnet:
"Marvel's Spider-Man PS4 Limited Edition"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |