Trasig fläkt och trackpad på dell xps 13?

Permalänk
Medlem

Trasig fläkt och trackpad på dell xps 13?

Hej!

Den 13e februari i år beställde jag en Dell xps 13 9370 (basmodell med i5 8250) och har varit nöjd, dock känns det som att allt inte är som det ska. När datorn blir varm och fläkten går igång låter det som om ett kullager har gått sönder, det lixom "knastrar. Här är en video med ljudet: https://drive.google.com/open?id=1b_7gjoJIKHu6DM_wA_Enu81wrhs...

Detta sker oftast iom att datorn har hög belastning, dock känns det som att det sker mer och mer. När videon spelades in var det precis efter en windowsuppdatering. Bifogar även temperaturerna. Temperaturen känns orimligt hög för inte så stor belastning?

Ett annat "problem" som har med byggkvaliten att göra är att om jag lyfter datorn med en hand i vänstra hörnet klickar trackpaden som om jag använt den normalt. Det leder bland annat till att youtubevideos pausas osv, vilket stör en del. Trackpaden även lite nersjunken i det nedre vänstra hörnet, så misstänker att det har något med det att göra.

Problemen har funnits ett tag, men iom att denna datorn används till skolan så har jag ej kunnat skickat in den, och nu under sommaren har jag knappt vart hemma. Kanske @dellcare kan ta sig en titt? Alla svar uppskattas!

ändrade bbcode
Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Har du garanti kvar så använd den.
Men visst du kommer ju få klara dig utan datorn under tiden dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Har du garanti kvar så använd den.
Men visst du kommer ju få klara dig utan datorn under tiden dock.

Kan väl tyvärr bli så. Vill dock bara kolla att något är fel, så jag inte bara får tillbaks datorn med en fet undersöknigskostnad osv.

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb