Måste överge datorspelandet om det inte blir socialt snart...

Permalänk
Medlem

Måste överge datorspelandet om det inte blir socialt snart...

Har spelat till och från i hela mitt liv (39 i år). Främst single-player pang-pang och äventyrsspel från första Tomb raider på PS till senaste Uncharted-spelen. Aldrig strategi eller MMO. Har spelat en del COD fast mer BF och även lite Overwatch, PUBG och säkert några fler. För tillfället försöker jag att inte bli ihjälskjuten hela tiden i Insurgency medan jag väntar på nyare och mer spännande spel.
Men nu börjar jag känna att jag måste ha någon/några att spela med för att inte tröttna totalt. Jag spelar på kvällar vid 20-tiden efter att ha lagt ungarna. Jag är villig att investera i och köra andra spel, oavsett spelform, om det bara ger mig något.

Någon sugen?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Hedersmedlem

Att tröttna och prova på lite andra saker är kanske inte fel?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Betvå: Mitt bästa tips är att hoppa in på geeks (SweClockers/Fz/99/geeks gaming) discord. Där är i princip alltid folk online som vill köra lite spel, speciellt PUBG, overwatch, Cs etc men även en drös med andra spel. Name it and någon plays it

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Installerade Insurgency igår, hoppades på solo men det funkar ju inte så har inte spelat det ännu, spelar annars D3 lite till och från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre72:

Installerade Insurgency igår, hoppades på solo men det funkar ju inte så har inte spelat det ännu, spelar annars D3 lite till och från.

Har bara kört multi-player än så länge och jag gillar det mer och mer. Rätt svårt då man dör rätt lätt. Inte helt lätt i början att urskilja vän från fiende. Och skjuta från höften är rätt svårt det med. Sen blir man ju frustrerad på snipers (om man inte själv är en förstås)... Skulle döda för en killcam ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

Jag brukar spela efter 19-20 på kvällarna också så jag hakar gärna på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Nuförtiden försöker jag investera min värdefulla tid på spel som ger mig tillräckligt mycket av något, istället för att bara hoppa in i ett spel utan att ge en ärlig tanke.

Kör just nu Project Zomboid då jag älskar överlevnadstänkande och zombies. Finns stora variationer av svårigheter och det älskas alltid, man kan ändra på det mesta om man känner att går för lätt eller känns för löjligt (om det finns allt för mycket av mat, vapen och saker du behöver för att överleva direkt på början).

Sen kör jag också Rome Total War. Ett gammalt men ett suveränt strategy-spel. Lite halvkass på det men roligt att lära sig från sina misstag.

Finns så många spel att välja mellan, bara att välja och vraka. Och såklart, vara öppensinnad. Dock inget fel att ta pauser då och då för att värdesätta speltiden. Om man spelar 15 timmar varje dag så tappar man lusten och intresset till slut, såvida man inte spelar mmorpg. Där kan det gå galet till...

Permalänk
Medlem

Familjesituationen tillåter mig inte att spela särskilt mycket mer än på kvällarna, då man övrig tid har en massa annat som måste skötas. Men det är helt ok. Och jag tycker fortfarande att det är riktigt roligt att spela. Men jag tänker att det troligtvis är ännu roligare ihop med andra. Minns ex. vis. tiden då man LAN:ade med arbetskamraterna på helgen och hur kul det var. Har saknat den biten en del, därav denna tråd.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

Kom ihåg när jag själv var runt 13 år och lirade CS på Goagubbars server, bara 40+ som hade det skoj tillsammans.

CS var väl ett perfekt spel då man kunde joina via serverbrowsern, snacka ingame och lämna utan att det påverkade resterande lagmedlemmar. Man spelade tillsammans men hade ändå möjlighet att göra vad man ville utan att det påverkade gemenskapen.

Men även här fanns det ju en del eldsjälar som höll communityt i liv. Idag är det väl mer en discord kanal som vore alternativet, där man gemensamt kunde samlas och spela. Personligen kan jag inte se att det ska fungera i längden med randoms, man väntar i lobbyn "Ursäkta jag måste gå 15 minuter, ungen har vaknat", person x är tillbaka, då har person y problem, "Ursäkta, 15 minuter måste göra detta."

Hade det varit enkelt att driva sociala projekt online hade det funnits flera aktiva kanaler, men i och med att det inte blir prioriterat så dör det ut extremt snabbt. Personligen lirar jag endast med nära vänner om det väl ska spelas, minimal energi som krävs för att hålla igång gruppen.

Men det bästa alternativet jag gjort var att hitta andra hobbys. Det var kul att lana när man var 15, men som allt blir det rutin och det är bättre att lägga det på hyllan som ett minne än att tro att man ska hitta tillbaka till dessa moments år senare.

Permalänk

Vart sugen själv, så köpte precis spelet, får testa ikväll och återkomma

Permalänk
Medlem

jag har liknande situation och upplever att MMOs med lagom stort guild funkar bra. Tillräckligt stort för att det alltid ska finnas folk online men smått nog för att lära känna folk. Gärna ett som sträcker sig över alla timezones så det oavsett tid på dygnet finns folk online.
För mig fyller EVE Online den rollen. Mycket äldre playerbase, svårt som fan, tar låååång tid att mästra, massor med möjligheter. Men är ganska speciellt spel och passar inte alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk

Jag kan verkligen känna igen mig i detta. Jag älskar att spela men har egentligen ingen grupp att göra det med idag.

Jag känner själv inte så mycket för pang pang spel utan är mer sugen på att hitta något taktiskt att spela med folk... men inte spel som starcraft som bara stressar upp mej.

Om du kommer på något som är skoj har jag inte något emot att spela lite.

Permalänk
Inaktiv

Spela MMOs? Många som lever sina liv i det digitala, en av sakerna med MMOs som är nice, finns alltid no-lifers online som lever och andas spelet i fråga. Även om du är casual finns det folk som "bor i spelet", finns väl inga andra spelformer som är så sociala och hjälpsamma som MMOs.

I övrigt ger jag inte mycket för multiplayer, i alla andra spel som inte är MMOs spelar man med 99% puckon såvida man inte spenderar mycket tid och energi på att fjäska in sig i något team/privata servrar, fast då snackar vi oftast elitism och annan trist attityd som dödar spelgäldjen. Själv gillar jag att uppslukas av ensamheten i VR, har "återupptäckt" solospelandet med VR.