Konfigurera eaton ups shutdown genom IPP eller network card?

Permalänk
Inaktiv

Konfigurera eaton ups shutdown genom IPP eller network card?

Nog läst alla manualer som finns till eaton ups nu. Men blir inte klokare.
Så hoppas på hjälp från någon som äger och kan eaton ups.

Hur konfigurerar man när en dator som är ansluten till upsen ska stängas av?
Man kan ställa in detta dels i webui från nätverkskortet i upsen. Och dels i det webui som finns från programvaran man installerar på datorn (IPP).

Så vilken av dessa ställen konfigurerar man på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Nog läst alla manualer som finns till eaton ups nu. Men blir inte klokare.
Så hoppas på hjälp från någon som äger och kan eaton ups.

Hur konfigurerar man när en dator som är ansluten till upsen ska stängas av?
Man kan ställa in detta dels i webui från nätverkskortet i upsen. Och dels i det webui som finns från programvaran man installerar på datorn (IPP).

Så vilken av dessa ställen konfigurerar man på?

Normalt sett gör man det i datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@jocke92:
Ok, så har man fyra servrar anslutna till upsen så får man göra det på alla IPP installationer?
Låter ju väldigt märkligt att de inte centraliserat det så man kan göra all inställning i web-gränsnittet för nätverksmodulen i upsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

@jocke92:
Ok, så har man fyra servrar anslutna till upsen så får man göra det på alla IPP installationer?
Låter ju väldigt märkligt att de inte centraliserat det så man kan göra all inställning i web-gränsnittet för nätverksmodulen i upsen.

Ofta brukar man kunna koppla in alla servrarna i samma GUI och kunna ställa allt från samma ställe

Permalänk
Inaktiv

Ja men precis. Exakt så jag tänkte att man kunde göra också.
Men eftersom jag inte hittar något självklart sätt att göra detta på så vände jag mig hit med förhoppningen att någon med en UPS från samma företag skulle hitta tråden och hjälpa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Ja men precis. Exakt så jag tänkte att man kunde göra också.
Men eftersom jag inte hittar något självklart sätt att göra detta på så vände jag mig hit med förhoppningen att någon med en UPS från samma företag skulle hitta tråden och hjälpa till.

Ring Eaton på måndag så kan dom säkert hjälpa dig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Ja men precis. Exakt så jag tänkte att man kunde göra också.
Men eftersom jag inte hittar något självklart sätt att göra detta på så vände jag mig hit med förhoppningen att någon med en UPS från samma företag skulle hitta tråden och hjälpa till.

Jag har satt någon Eaton UPS och där hittade programmet de andra datorerna där programmet var installerat. Där hade jag UPS med USB. Borde gå att koppla in dem manuellt med.