Permalänk
Medlem

Defekt EK Supremacy EVO?

Skulle rengöra mitt vattenblock som jag köpte runt jul när jag noterade att det såg lite skumt ut gentemot vad jag sett i recensioner samt i instruktionsboken. Den stora kanalen som går runt om de små räfflade kanalerna i mitten går nämligen inte hela vägen runt, vilket jag tror det ska göra. Här är den:

Dold text

Kommer att kontakta EKWB om detta men ville bara kika om någon kunde säga direkt om den är defekt eller ej!

Permalänk
Medlem

Du behöver lägga in länken direkt till bilden https://i.imgur.com/JoILmFA.jpg

Aldrig sett någon sån där variant heller, men kanske är något nytt man missat haha

Dold text
Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Du behöver lägga in länken direkt till bilden https://i.imgur.com/JoILmFA.jpg

Aldrig sett någon sån där variant heller, men kanske är något nytt man missat haha

Ah, right, genius ...

Ja jag tänkte också att det kanske är en ny variant, men det känns oerhört underligt att de plötsligt skulle komma fram till att det är bra att blockera vattenflödet ganska markant.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@SimpLar: Mitt block ser inte ut så där utan har sin stora kanal hela vägen runt. Tippar på att du bara kontaktar och får ny omgående.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@SimpLar: Mitt block ser inte ut så där utan har sin stora kanal hela vägen runt. Tippar på att du bara kontaktar och får ny omgående.

Sagt och gjort, tack för feedbacken. Lite synd att inte få ihop min dator idag, men samtidigt är det ju bra att jag upptäckte det. Kan just ha besparat mig själv en delid om jag får lite bättre temps med en korrekt svarvad bas i blocket.

Permalänk
Medlem

@Naga @DavidtheDoom Fick svar från EKWB redan (på lördag kväll???), och basplattan är inte defekt! Tydligen så är det en liten justering de gjort på den sedan release bara. Givetvis inte reflekterad i instruktionsboken, varför jag var så förvirrad.

Skönt att slippa behöva skicka tillbaka den, trist att jag nu faktiskt måste ta mig i kragen och delidda min stekheta processor för att kunna överklocka som jag vill.

Permalänk
Avstängd

@SimpLar:
Det här är en personlig observation efter att ha tittat på din bild:

Kan ju tycka att det är lite märkligt att fenorna på mitten ser ut att göra mindre nytta än dom övriga, men jag vet ju inte hur en cpu ser ut invändigt och vart kylan behövs mest.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.