Tips på mATX chassie med SLI och custom loop

Permalänk
Medlem

Tips på mATX chassie med SLI och custom loop

Hej!

Funderar på att byta till ett mATX chassie som jag i så fall tänkte montera:

  • Custom vattenkyl loop

  • 2 st grafikkort, vattenkylda

Har ni några tips på chassien som skulle funka (gör inget om det kostar lite har ändå det mesta övriga saker liggande för montering) ?
Har hittills sett Pavrum R1.0 - mATX som ser ut att kunna få plats med 2st 360mm radiatorer vilket borde räcka en bit.

Tack på förhand för alla tips :-).

//Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersL:

Hej!

Funderar på att byta till ett mATX chassie som jag i så fall tänkte montera:

  • Custom vattenkyl loop

  • 2 st grafikkort, vattenkylda

Har ni några tips på chassien som skulle funka (gör inget om det kostar lite har ändå det mesta övriga saker liggande för montering) ?
Har hittills sett Pavrum R1.0 - mATX som ser ut att kunna få plats med 2st 360mm radiatorer vilket borde räcka en bit.

Tack på förhand för alla tips :-).

//Anders

vilket moderkort hade du tänkt använda ?

Permalänk
Medlem

@Xcalibur:

Jag har inte exakt bestämt mig. Till att börja med var planen att försöka hitta ett kort med en Z270 krets då jag har en en 6700K CPU för närvarande och funderar på att byta när Intels nästa CPUer släpps med tillhörande moderkort.

Så tills vidare funderar jag på:
https://www.computersalg.se/i/3259863/asus-prime-z270m-plus-m...

Mvh
Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersL:

@Xcalibur:

Jag har inte exakt bestämt mig. Till att börja med var planen att försöka hitta ett kort med en Z270 krets då jag har en en 6700K CPU för närvarande och funderar på att byta när Intels nästa CPUer släpps med tillhörande moderkort.

Så tills vidare funderar jag på:
https://www.computersalg.se/i/3259863/asus-prime-z270m-plus-m...

Mvh
Anders

1 x PCIe 3.0 x16 det är alltså inte 8x8 ska du ha två grafikkort så borde du nog hitta något som har den hastigheten på båda PCIe samtidigt.

Supports AMD CrossFireX™ Technology.. SLI stöds alltså inte.

Permalänk
Medlem

Corsair 350D kanske?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv

Kan blir tight (inga 360 raddar) men Inwin 301c kanske kan vara något, om du får tag på ett.

Permalänk
Medlem

Hex gear r40? har ett galleri om de e intressant trevligt chassi och arbeta med

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

1 x PCIe 3.0 x16 det är alltså inte 8x8 ska du ha två grafikkort så borde du nog hitta något som har den hastigheten på båda PCIe samtidigt.

Supports AMD CrossFireX™ Technology.. SLI stöds alltså inte.

Tack för din uppmärksamhet, jag ser nu att det verkar vara så för många Z270 mATX kort att de endast supportar crossfire och inte SLI, känns som det är bäst att avvakta mITX migreringen tills de nya CPUerna och tillhörande moderkort har lanserats.

Skrivet av Adnerhill:

Hex gear r40? har ett galleri om de e intressant trevligt chassi och arbeta med

Ser ut att vara en bra kandidat. Jag tittar gärna på galleriet :-).