Permalänk

Problem vid uppstart

Hejsan
Söker goda råd
problemet är vid uppstart efter nedstängning via Windows 10 (start meny) trycker på så ser man led belysning flimrar från fläktarna och den släcker ner och gör omstart, sedan händer igen mer.
Men bryter jag strömmen via nät agget så den gröna lampan slocknar på moderkortet så funkar det utmärkt , även omstartar funkar .
Så länge det ligger kvar spänning på moderkortet så funkar inte uppstarten normalt ?

Enligt förra ägaren av cpu så är den delidad, vet inte om det påverkar nått...

Några ideer

Ny installerad Wind 10
Modekort P8Z77-V LX
Cpu i5 3570K
Liteon SSd 120
Ram Cruzial ballistic sport 2x8

Mvh

Permalänk
Medlem

Du kommer alltså inte in i BIOS alls? Utan skärmen är svart men fläktarna snurrar?

Det låter inte som ett CPU problem då du kommer in efter att strömmen brutits, det låter snarare som att nätagget alt. ram minnena spökar. Prova ett minne i taget och kolla om de gör nån skillnad?

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk

@kapisch:
Nätagget är sprillans nytt Corsair vs550W, biosen kommer jag in i ... som sagt funkar när jag brutit strömmen helt så lampan slocknar

Permalänk

@kapisch:
Minnena har jag även det provat, en i taget på olika platser

Permalänk
Skrivet av mr.knasen:

@kapisch:
Nätagget är sprillans nytt Corsair vs550W, biosen kommer jag in i ... som sagt funkar när jag brutit strömmen helt så lampan slocknar

Så efter det slår jag på strömmen, och givet så lyser gröna lampan igen ...och då funkar det att starta upp normalt

Permalänk

Problem löst ..nytt agg felande , testat med annat nytt fungerar nu ..