Netflix testar reklamavbrott mellan serieavsnitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ok.. många som inte alls läste artikeln eller?

Det handlar inte om annonser för bettingsajter eller smink. Det handlar om att de rullar trailers för andra serier som de tror du kommer gilla. (Specifikt efter du sett klart ett avsnitt, inte mitt i.)

Direkt så tjänar de inte extra intäckter på att rulla dessa för du betalar redan för Netflix. Men förhoppningen är väl att du ska hitta fler serier du gillar och i längden aldrig komma på tanken att säga upp ditt netflix-abonnemang. Nu verkar det ha lite motsatt effekt hos några men samtidigt nog därför de kallar det för ett "test" att rulla dessa.

Får också intrycket av att folk bara läser rubriken.
Allt snack om att de ska tjäna extra pengar på detta, på vilket sätt skulle det gå till? Jag abonnerar redan på tjänsten, i värsta fall hittar jag något nytt att se...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trailer som spelar automatiskt så fort man råkar stanna på nått i 0.001 sekund är lika illa.

Och varför får jag inte läsa om vad filmen eller serien handlar om?
Får lov att kolla upp sånt på IMDb etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

om dom ska göra reklam för sina egna serier så förstår jag inte hur dom skulle tjäna mera pengar på det här? man betalar ju redan för att kolla på deras material och inget annat företag kommer väl sitta o sponsra reklam för netflix producerade serier eller missar jag något här?

vore ju något annat om dom gjorde reklam för andra företags filmer och serier.

Det kan göra det lättare för användare att hitta andra serier dom tycker ser intressanta ut och fortsätter med tjänsten.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tycker lite synd om Netflix. De har snart inte kvar något mer än sina egenproducerade serier och filmer. Alla har startat (eller kommer starta) sina egna tjänster och plockar bort allt från Netflix när kontrakten tar slut. Allt blir splittrat igen så fler går mot gamla hederliga knep.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Reklampauser mellan avsnitt tycker jag inte är någon fara. Det kanske skakar om en och annan netflix-narkoman som annars bara låter avsnitten avlösa varandra på löpande band.

Permalänk
Medlem

Amazons prime video har redan detta men som tur är kan man enkelt klicka på "skip ad" om man vill = inga problem.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Amazons prime video har redan detta men som tur är kan man enkelt klicka på "skip ad" om man vill.

Det är fortfarande väldigt irriterande. Utöver det absolut värdelösa utbudet i sverige så är det anledning 2 varför jag sa upp Prime video

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Roligt att läsa igenom alla kommentarer... Innan ni kommenterar så är det bra om ni läser artikeln först, inte bara rubriken. Ett litet tips i all välmening...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Teddis:

Ok.. många som inte alls läste artikeln eller?

Det handlar inte om annonser för bettingsajter eller smink. Det handlar om att de rullar trailers för andra serier som de tror du kommer gilla. (Specifikt efter du sett klart ett avsnitt, inte mitt i.)

Direkt så tjänar de inte extra intäckter på att rulla dessa för du betalar redan för Netflix. Men förhoppningen är väl att du ska hitta fler serier du gillar och i längden aldrig komma på tanken att säga upp ditt netflix-abonnemang. Nu verkar det ha lite motsatt effekt hos några men samtidigt nog därför de kallar det för ett "test" att rulla dessa.

Inte nog med det, det är enkelt att avaktivera tjänsten.

Skrivet av Bebben:

@Kapten_Kanel: Gå in på https://netflix.com/DoNotTest för att avaktivera detta.

Tappert försök, men de flesta här verkar inte läskunniga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Trollar folk eller läser ni verkligen inte mer än rubriken innan ni kommenterar? Eller är ni så efter att ni fortfarande tror att de gör detta för reklampengar efter att ha läst hela artikeln?

De gör ju "reklam" för egna serier i Netflix. De har i princip lagt i "rekommenderat för dig" mellan avsnitten bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Då blir det fulltidsstreming på Plex framöver för min del. Vem trodde detta var en bra idé? Haha

@Xyborg - Vad är det om inte reklam menar du? Samt, självklart gör de det för pengar. Vad skulle annars motiveringen vara?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Börjar de med reklam så ser jag inget syfte med att betala för tjänsten längre, när detta sker så ryker abonnemanget.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Kan det vara läge att klistra in hela artikeln även i kommentars-tråden, eller är det för svårt att ta till sig även här?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av keyser:

Kan det vara läge att klistra in hela artikeln även i kommentars-tråden, eller är det för svårt att ta till sig även här?

Tror att det är för svårt, många försöker klargöra att det är bara för att visa serier Netflix tror att man gillar, men det verkar inte sjunka in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur dåligt Netflix rekommendationer fungerar så äör jag inte så sugen på att få dessa trailers mellan avsnittet. Räcker gott med en notis när man loggar in.

Permalänk
Medlem

Börjar dom så lär dom inte sluta innan vi sitter på 10 min reklam som på tv med annat skit än bara deras egna.
Dplay har reklam liksom många andra GRATIS tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Nä. Nu får det vara nog. Finns andra alternativ.

Vilka andra alternativ har Netflix egna serier och filmer?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tror många är upprörda över att behöva se reklam som "kostar på ens tid" för något man betalar för. Jag tycker själv det är fel att sända reklam oavsett om det är reklam för deras egna serier eller ej. Finns det inte redan ett test man kan gå igenom som rekommenderar filmer man kanske vill se? Jag tror ju inte Netflix sänder reklamen för att vara snäll mot användaren, nää i slutändan kommer fler tittare generera bättre tittarsiffror som lockar fler och större investerare o.s.v. de mesta bygger på pengar och för mina pengar köper jag inte reklam

Permalänk

Tror den långsiktiga planen är att introducera riktig reklam, detta är ett sätt att vänja konsumenten. Betalar 400 kr i månaden för Viaplay men får ändå se reklam.

Permalänk
Medlem

Dagen jag ser reklam på Netflix så säger jag upp abonnemanget. Jag betalar ju för att se serier & film, utan reklam.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Oh ja, att betala för att se på reklam är något som kommer att sitta väl hos många användare.

Så har vi gjort i alla åt fast på bio och där är det inte en ”så stor grej” att folk slutar gå på bio. Vi betala för att se reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Hejdå isåfall.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Och i och med det funderar jag på att ladda ned avsnitt igen, betalar gärna och betalar gärna mer för att slippa reklam.

Permalänk
Medlem

Tyckte det väl det va något nytt som hände när jag satt o kollade igår
Det va ju dock absolut inte störande för 5 öre.

Avsnittet tog slut, det började tugga "Nästa avsnitt om 15...14...13...", bilden sköts åt sidan för att ta upp 1/4 av skärmen och en trailer för en annan serie(baserat på mina intressen) tog upp resten. Tryckte på cirkeln på PS-kontrollern och mina serie fortsatte spela.

Det är mer irriterande med "Kollar du fortfarande" och att allt pausas. Ja Netflix, har jag kollat 5 timmar på raken så tänker jag antagligen kolla 5 timmar till för i he***te

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Och där skulle jag säga upp tjänsten och lägga pengarna på en VPN.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Med tanke på hur dåligt Netflix rekommendationer fungerar så äör jag inte så sugen på att få dessa trailers mellan avsnittet. Räcker gott med en notis när man loggar in.

Hahaha, "Eftersom du tittade på Ash VS Evil Dead" - "Leksaker vi minns", fick jag rekommenderat efter två säsonger av blodsplatter.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Knepigt. Jag skulle kunna begripa det om det gällde en gratisvariant, så att de kan få intäkter från folk som absolut aldrig kan tänka sig att betala för film och musik, som jag. Men meningen med att faktiskt betala är la att man ska slippa reklam och sådant? Så detta förstår jag inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Kan det vara läge att klistra in hela artikeln även i kommentars-tråden, eller är det för svårt att ta till sig även här?

Skrivet av Ratatosk:

Tror att det är för svårt, många försöker klargöra att det är bara för att visa serier Netflix tror att man gillar, men det verkar inte sjunka in.

Och det skulle göra saken OK menar ni?

Nä tack, jag har läst hela artikeln och diskuterade det på Reddit igår. Blir inget med det för min del.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Företaget har placerat reklamsnuttarna mellan två avsnitt av valfri serie, där innehållet är utformat efter användarens filmintresse och tipsar om Netflix egenproducerat material.

Bra att visa andra filmer/serier mellan varven. Annars kanske jag missar något bra

Ser inga konstigheter i det.... Move along nothing to see... Bara gnäll!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Trodde Sweclockers användare var smartare än att reagera på clickbaitrubriker.

Reklam är ett väldigt missvisande ord i det här sammanhanget, då det handlar om rekommendationer. Du kommer helt enkelt att få se en liten promotionvideo för andra serier/filmer som finns på tjänsten som Netflix tror att du kanske skulle vara intresserad av. Du kommer alltså inte att få upp Martin Björk som står och gör reklam för Trivago. I och med att Netflix endast promotar sitt egna innehåll är det här alltså ingen inkomstkälla annat än att dom vill behålla dig som en betalande kund genom att serva dig med mer relevant innehåll.

Men visst, om du tycker att det är värt att skrota hela Netflix och dess innehåll bara för att du tvingas se en kort liten video som rekommenderar dig andra tv-serier/filmer som finns på tjänsten, go ahead!

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se