Permalänk
Avstängd

Ny skärm till rtx2080 ti

Vilken gamingskärm skulle ni satsa på till det nya grafikkortet

Permalänk
Medlem

Oklart om du vill ha hjälp med att hitta en skärm eller om det är en diskussionstråd. Jag hade personligen kört 24” 1440p - 27” är för stort. Å andra sidan kanske 4k blir aktuellt med ett så kraftfullt grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Självklart en 34 tummare, allt under 30 tum är för litet ! (Kör själv en Alienware AW3418DW, 34 tums, curved, IPS, G-sync, 120hz 3440x1440p, curved) kan aldrig tänka mig en liten sket skärm igen

Framförallt om du ska ha det där kortet, då ska man ha något saftigt att driva också

Visa signatur

-

Permalänk
99:e percentilen

Beror helt på vad du gör vid datorn, men de typer av skärmar jag skulle rekommendera att titta på är

  • 1920 × 1080 TN @ 240 Hz – om du enbart ska ha datorn till FPS-spel;

  • 2560 × 1440 IPS @ 165 Hz – om du vill ha en schysst allroundupplevelse utan att lägga ut en förmögenhet; eller

  • 3840 × 2160 IPS @ 120 Hz – om du vill ha den ultimata allroundskärmen och är beredd att hosta upp 26 000 spänn.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Mer rent allmänt men det skulle vara Nicke med en 35 tumare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är tragiskt att OLED lyser med sin frånvaro på PC-skärm marknaden.

Jag går själv i samma funderingar med att byta skärm och det verkar som att en 27" i 2560x1440 med 144/165Hz med G-sync blir en bra kompromiss.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vad du ska spela. Om du kommer som skrivet köpa 2080ti så kan du nog gå på en 2560x 1440p 27" med så hög hz som möjligt på en ips ifall du mest spelar fps och ifall du spelar mycket mmorpg,rts,rpg,redigering på photoshop i amatör nivå samt video redigering så rekommenderar jag en 34" 3440x1440p ips me så hög hz du kan hitta. När jag köpte min car 100hz högsta efter överklockad hz i de formatet. Personligen tilltalar en 34" mig mer men jag har känt av att i vissa spel skulle en 27" passa bättre. Jag rekommenderar att om du har möjlighet att pröva en i butik så gör det. Annars beställ hem en ifrån internet för att få möjlikhet att pröva på. Själv valde jag rn asus rog swift 34" 100hz ips.
Lycka till. Hoppas du blir nöjd hursom hellst.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

@LiTo: jag tror anledningen till det är att OLED har mycket vanligare för sig att bli inbränningar på skärmen utav långvariga stilla bilder. Exempel hud /gui i spel eller dylikt. Mer vanligt än traditionella skärmar

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Du får nog säga vad du lirar för spel.

RPG - 4k @75-100hz
FPS - 1440p @144hz

blandat? ta 1440p skärmen med IPS panel.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja hade priserna för 4k 144hz inte varit helt jäkla sjuka så hade jag sagt det. 4k är crisp, men inte 15000kr mer crisp än en 1440p ultrawide. Dessutom är det lite beroende på vilken typ av spelare du är. Prioriterar du bildupplevelsen eller är högsta möjliga fps och latency din melodi? Jag hade garanterat gått på en 4k om pengar inte hade varit en faktor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Avstängd

Min kära son spelar mest fortnite ibland owewstch csgo.
Medan jag kanske spelar mer äventyr/ action spel vill ha så bra grafik som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jorgen75: Skulle rekommendera denna. https://www.webhallen.com/se/product/236292-Asus-ROG-Swift-PG...

bästa skärm jag haft

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Har varit inte på den skärmen men är också på sugen asus 200hz på 35 tum om den kommer ur😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Predator X35 och ASUs ROG Swift PG35VQ skulle börja produceras nu i Juli med tidigast tänkbara release i Oktober enligt tftcentral. Man kan hoppas att de lyckas leverera då efter alla förseningar.

Permalänk
Avstängd

Tror ni dom skärmarna kommer att vara lika dyr som pg27uq hoppas att dom är billigare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgen75:

Tror ni dom skärmarna kommer att vara lika dyr som pg27uq hoppas att dom är billigare

Skickades från m.sweclockers.com

Nej inte lika dyr, men relativt dyra. Jag drar en hejvild gissning på 15k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

Självklart en 34 tummare, allt under 30 tum är för litet ! (Kör själv en Alienware AW3418DW, 34 tums, curved, IPS, G-sync, 120hz 3440x1440p, curved) kan aldrig tänka mig en liten sket skärm igen

Framförallt om du ska ha det där kortet, då ska man ha något saftigt att driva också

På höjden är den dock lika stor som en 27" 16:9.

Permalänk
Avstängd

@Terrell: Du vet väl om att det är bredden som räknas

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Predator X35 och ASUs ROG Swift PG35VQ skulle börja produceras nu i Juli med tidigast tänkbara release i Oktober enligt tftcentral. Man kan hoppas att de lyckas leverera då efter alla förseningar.

Har väntat såå länge på PG35VQ hoppas det stämmer att den kommer i oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttish123:

Har väntat såå länge på PG35VQ hoppas det stämmer att den kommer i oktober.

Absolut tidigast tänkbara optimistiska tiden är Oktober.
Om inga fler bekymmer dyker upp vill säga.
Man kan hoppas i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk