Stationär stadig budget dator för 3-5 tusen?

Permalänk

Stationär stadig budget dator för 3-5 tusen?

Tja!
Jag vill helst köpa en dator NU för runt 3-5 tusen.

Jag vill kunna köra PUBG & WOW på medium inställningar & känna att det flyter på galant.
Sen är det även ett plus om det ingår kontorsprogram...

Om jag inte kan få något stadigt för de priset så överväger jag att spara till något mer framtidssäkert.
Som kostar någonstans mellan 6 till 8 tusen.

Åsikter/tips på datorer i båda prisklasserna.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsiktslös:

Tja!
Jag har tänkt köpa en stationär dator som kostar någonstans runt 3-5 tusen.
Men överväger att spara till något mer framtidssäkert för 6-8 tusen.

Jag vill kunna köra PUBG & WOW på medium inställningar & känna att det flyter på galant.
Sen även ett plus om det ingår kontorsprogram.

Tack på förhand.

det är 5000kr skillnad mellan 3000 & 8000 ? du vill ha en dator 3-5 tusen som sen går att uppgradera till 6-8. ?

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Har du sett den här?, ja jag vet att det är över din budget. Men mycket dator för pengarna. (obs "märkesdator")

GTX 1070 och i5-8400 .

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

det är 5000kr skillnad mellan 3000 & 8000 ? du vill ha en dator 3-5 tusen som sen går att uppgradera till 6-8. ?

Edit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Har du sett den här?, ja jag vet att det är över din budget. Men mycket dator för pengarna. (obs "märkesdator")

GTX 1070 och i5-8400 .

en märkesdator kommer aldrig vara "framtidssäker" av den enkla andledningen att Chassit, moderkortet, nätagget är special.
oftast blir det till att köpa nya delar om 1-2år om nånting ska uppgraderas för nätagget inte har fler PCIe kontakter eller chassit suger.

@Åsiktslös:
vad betyder *flyter på galant* då det inte är en siffra så blir det ju tycke & smak vad som är okej..
vilken upplösning ex: 1080p .. om du vill ha båda två 1080p & +60fps så blir det definitivt en dator runt 10000kr..