Nvidia Geforce RTX 2080 och RTX 2080 Ti från Inno3D på bild

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nvidia Geforce RTX 2080 och RTX 2080 Ti från Inno3D på bild

Ytterligare Geforce-modeller från partnertillverkare hittar nu ut på webben, denna gång från Inno3D. Förutom traditionella fläktkylare skymtas även en modell med sluten vattenkylning.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

1h 46 min kvar. Spänningen är olidlig!!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Jag hoppas att jag har fel, men av den enorma radiatorn att döma så blir Turing strömtörstigt??

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag hoppas att jag har fel, men av den enorma radiatorn att döma så blir Turing strömtörstigt??

240mm radiator enorm?

För ett grafikkort + cpu kör jag alltid minst 360mm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Okt 2013

Hur är AIO vattenkylning på grafikkort i jämförelse med de populära till CPUer som dör efter ett år?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Ryzer:

240mm radiator enorm?

För ett grafikkort + cpu kör jag alltid minst 360mm.

Aldrig förut har åtminstone jag sett ett färdigt vattenkylningspaket på ett grafikkort som varit större än 120mm. Man brukar räkna i stort på 120mm per komponent som ska vattenkylas. Och med tanke på den tjocklek radiatorn huserar så är det fanimej ingen dålig pjäs.

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2009

@Terrell: Ingen aning, hade gärna sett ett med vanligt vattenblock på så man lätt kan koppla in till befintlig loop.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av YamahaDGX630:

Aldrig förut har åtminstone jag sett ett färdigt vattenkylningspaket på ett grafikkort som varit större än 120mm. Man brukar räkna i stort på 120mm per komponent som ska vattenkylas. Och med tanke på den tjocklek radiatorn huserar så är det fanimej ingen dålig pjäs.

Brukar inte det vara hybrider?
Med tanke på hur mycket värme grafikkorten alstrar så anser jag att 240mm är minimum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Terrell:

Hur är AIO vattenkylning på grafikkort i jämförelse med de populära till CPUer som dör efter ett år?

Vad gör du med dina? Mitt H60 körde jag flera år, sedan fick min pappa det, tror pumpen dog efter några år till, men höll säkert i 5-7 år. Mitt H100 till CPUn köpte jag begagnat och har lirat i 2-3 år redan. Samt ett H70 som jag haft till grafikkort i en 5 år också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Ryzer:

Brukar inte det vara hybrider?
Med tanke på hur mycket värme grafikkorten alstrar så anser jag att 240mm är minimum.

Jo? Eller alla färdiga vattenkylningslösningar på grafikkort räknas som hybrider.

Då är det din uppfattning, men jag skulle säga att 120mm på dagens grafikkort är alldeles perfekt, såvida man inte bara råkar ha plats och lust att slänga in en 240/ 280mm radiator. Men att påstå att 120mm inte räcker till för ett grafikkort tycker jag är fel. Därför reagerar jag på att tillverkare nu verkar släppa Turing-kort med såpass stora radiatorer. Jag tvivlar på att det inte har att göra med värmeutveckling

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2018

15 papp? Vild gissning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av wargreymon:

Vad gör du med dina? Mitt H60 körde jag flera år, sedan fick min pappa det, tror pumpen dog efter några år till, men höll säkert i 5-7 år. Mitt H100 till CPUn köpte jag begagnat och har lirat i 2-3 år redan. Samt ett H70 som jag haft till grafikkort i en 5 år också.

Jag har personligen inte kört AIO vattenkylning till CPU då tre av mina vänners gick sönder efter ca 1 år. Kommer inte ihåg exakt modell men var den typiska Corsair:en som de flesta kör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

Måste vara rekord va? 10+ artiklar på samma sida som handlar om Nvidia

Edit:.. och fler blir det..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Välkommen till SweNvidia!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Ichill X4 Ultra Airboss!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Inno3D verkar ha lugnat sej någorlunda med namnen, tänker på deras GTX 970 som hette
Inno3D Ichill Geforce GTX 970 4 GB Herculez X4 Air Boss Ultra.

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200 | ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Xeon E5-2670 | 32 Gb DDR3 | Kingston HyperX Predator 480 Gb HHHL | Asus Hyper M.2 X4 Mini+OCZ RD400 256 Gb | Intel Ethernet Server Adapter I210-T1
BOINC : asteroids@home | einstein@home | enigma@home | milkyway@home | seti@home | TheSkyNet POGS | universe@home

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av Terrell:

En polare till mig sitter på ett Fury X AIO och det tuffar på som vanligt.

Utöver det så har jag aldrig haft ett CPU AIO som havererat för mig, haft flera stycken som tuffat på i flera år.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av MrByte:

Skrivet av djazz:

Klart, intressantaste släppet på två år. Hype!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rimbo
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Ryzer:

Det enda släppet på två år...

Now™: Asus ROG Strix Z370-I Gaming | Intel Core i7-8700K | Corsair H80i GT | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8GB | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 2666MHz | Corsair SF600 | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 500GB | Phanteks Evolv Shift | Microsoft Windows 10 Pro | BenQ Zowie XL2540

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summoners Rift
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av djazz:

Lol'd.

Sweclovidia.

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz | ASUS SaberTooth Z97 MARK II | Gigabyte Geforce GTX 980 | 16GB RAM @ 1600MHz | 1000W PSU |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av FreddanQ:

Det enda släppet på två år...

Glöm inte första generationen av Zen.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av YamahaDGX630:

Vi vet ju redan att den kommer vara det pga 12nm etc.

i7 950 | Corsair A50 | ASUS STRIX GTX 960 4GB | 12GB Corsair DDR3 1600MHz | ASUS Sabertooth X58 | Crucial MX100 512gb | Fractal Design R3 | EVGA SUPERNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Enligt läckan från PNY har 2080Ti/2080 en TDP på 285 W medan 1080Ti har 250 W och 1080 180 W

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2002

Swidia i plånboken!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017
Skrivet av Ryzer:

Visst är det intressant men jag skulle föredra att artiklarna uppdateras (när ny info finns) istället för att spruta ut nya hela tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av MrByte:

Ja en samlings artikel vore väl att föredra.

ASUS ROG Crosshair VII Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 970 EVO 256 + 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 32GB @3200 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64 Reference| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11 Dynamic| Windows 10 LTSB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Gambit_2K:

Ja en samlings artikel vore väl att föredra.

Artikeln och tråden hade blivit kaos. Det är ju inte varje månad så många kommer upp utan bara när det är ett såpass efterlängtat släpp. Om någon dag kommer bara ett par utav dessa trådarna vara aktiva ändå och allt återgår till det normala.

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av MrByte:

Nvidia är duktiga på marknadsföring där av så lyckas de får många artiklar på denna typen av sidor. Amd släppte TR4 2000 och släppte ingen info innan vilket gav 0 rubriker.

FX8350 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Terrell:

Jag har personligen inte kört AIO vattenkylning till CPU då tre av mina vänners gick sönder efter ca 1 år. Kommer inte ihåg exakt modell men var den typiska Corsair:en som de flesta kör.

Har fortfarande en dator med Corsairs gamla H60 som körts sedan lanseringen.

Verkar dock vara ojämn kvalité på dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006

Föredrar ett grafikkort med AIO alla dagar.. Fast skulle hellre vilja ha 140mm rad så man kan sätta det snyggt som utblås baktill. Eller vad tycker ni?

Citera för svar!