Testpilot: HP Omen 27 – 27-tumsskärm med TN-panel, 165 Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: HP Omen 27 – 27-tumsskärm med TN-panel, 165 Hz och Nvidia G-Sync

SweClockers testpilot "Flamso" testar ytterligare en skärm i raden av gamingskärmar, nämligen HP:s dito Omen 27 med TN-panel, 165 Hz och Nvidia G-Sync.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som vanligt bra recension av Flamso! 144hz 4K nästa då ?

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av ggalaxyy:

Som vanligt bra recension av Flamso! 144hz 4K nästa då ?

I wish! Tackar absolut inte nej till att testa en sån.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

När ska 1440, IPS bli "standard" och 4k dito highend?

Personligen kan jag inte använda ngt annat än ips (eller motsvarande teknik) när det kommer till en datorskärm. Så fort jag hamnar framför ngt annat (tex tn) och jag ska försöka jobba så kräks jag lite i munnen.

Mina samsung tv i v-rum och sovrum har tn-panel, och där fungerar det utmärkt! Hade en 27" ROG skärm med 1440p och g-synk som jag bara var tvungen att göra mig av med efter ett tag, funkade klockrent till spel och filmtittande men som arbetsskärm var den fullständigt värdelös!

Nej, IPS FTW när det kommer till datorskärmar, just my 2cents!

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AxF:

När ska 1440, IPS bli "standard" och 4k dito highend?

Personligen kan jag inte använda ngt annat än ips (eller motsvarande teknik) när det kommer till en datorskärm. Så fort jag hamnar framför ngt annat (tex tn) och jag ska försöka jobba så kräks jag lite i munnen.

Mina samsung tv i v-rum och sovrum har tn-panel, och där fungerar det utmärkt! Hade en 27" ROG skärm med 1440p och g-synk som jag bara var tvungen att göra mig av med efter ett tag, funkade klockrent till spel och filmtittande men som arbetsskärm var den fullständigt värdelös!

Nej, IPS FTW när det kommer till datorskärmar, just my 2cents!

@AxF

Samma sak händer för mig fast tvärt om, då i spel.

Med ips får får man sådana eftersläpningar i snabba spel som tex cs go mm, rör man siktet fort så ser man ingen ting då allt ser utsmetat ut.
Med en TN panel så ser du allt klart och tydligt när du rör siktet fort.

Jag sitter på en ZOWIE XL2540 25" 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte priset på den någonstans i artikeln. För ~2000-2500 kronor är det en bra sekundär spelskärm vid sidan om en fin IPS/*VA skärm för de som har en budgeten eller är seriösa FPS-spelare.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Password:

Jag hittar inte priset på den någonstans i artikeln. För ~2000-2500 kronor är det en bra sekundär spelskärm vid sidan om en fin IPS/*VA skärm för de som har en budgeten eller är seriösa FPS-spelare.

Uppdaterat i artikeln!
Lägsta pris: 6 571 kr
Pris hos HP Store: 6 990 kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lysande recension, tack för vägledning i skärmdjungeln.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

Priset är ju löjligt högt. ~6500 för en 27" TN panel? Finns mycket bättre skärmar i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Priset är ju löjligt högt. ~6500 för en 27" TN panel? Finns mycket bättre skärmar i den prisklassen.

TYP 27tum ips 165hz g-synk
Finns noll anledning till ett köp av denna HP-skärmen.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av hg:

Priset är ju löjligt högt. ~6500 för en 27" TN panel? Finns mycket bättre skärmar i den prisklassen.

Japp, det var precis det jag kände. Den bidrar inte med något nytt, speciellt inte för priset. IPS har fortfarande extremt svårt att konkurrera med TN på grund av eftersläp men sen är IPS helt överlägset i allting annat också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nu när den finns på komplett.se för 5000 kr så känns det kanske mer acceptabelt? Funderar på att köpa en

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Hur skulle man klara techdjungeln utan Sweclockers?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |