När kommer min beställning?

Permalänk
Avstängd

När kommer min beställning?

Såg att inet hade snabb leveras så jag slog till.
I måndags 16:30 har dock inte fått något, ordern står nu på mina sidor som "tidigare order".

Är det postnord som misslyckats igen?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Prova spåra paketet.

Står

"Varubrev 1:a-klass inom Sverige delas normalt ut av brevbärare en dag efter att avsändaren har lämnat in det till PostNord. Hämtas annars efter avisering hos postombud. För leveransinformation till övriga länder, se Skicka - Utrikes - Brev - 1:a-klassbrev på www.postnord.se."

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm:
1. Fanns varan i lager?

2. Var bor du då?
I norra delen av Sverige så får man snällt räkna med en dag extra.
I vissa delar så har ju posten slutat med daglig utkörning så då kan man ju få vänta någon extra dag.

3. Eller så har posten slarvat till det hela. Men du får nog vänta några dagar till innan det är dags att klaga på riktigt.

"Normalt en dag" är ju ingen garanti att det skall ta just en dag, 2-3 dagar är väl inom rimlig tid det också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loefet:

@robalm:
1. Fanns varan i lager?

2. Var bor du då?
I norra delen av Sverige så får man snällt räkna med en dag extra.
I vissa delar så har ju posten slutat med daglig utkörning så då kan man ju få vänta någon extra dag.

3. Eller så har posten slarvat till det hela. Men du får nog vänta några dagar till innan det är dags att klaga på riktigt.

1. Ja

2. Jag bor i en större stad i mellan Sverige

3. Jag har så extreeeeeemt dålig erfarenhet av postnord så jag tror såklart det värsta.. (du skulle aldrig tro mig om jag delade med mig av min historik med postnord).

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm: Kanske det kan vara en bättre idé att fråga @Inet än att be oss gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

1. Ja

2. Jag bor i en större stad i mellan Sverige

3. Jag har så extreeeeeemt dålig erfarenhet av postnord så jag tror såklart det värsta.. (du skulle aldrig tro mig om jag delade med mig av min historik med postnord).

Då så bör den ju ha kommit redan idag, men som sagt du vet själv hur Postnord fungerar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

@robalm: Kanske det kan vara en bättre idé att fråga @Inet än att be oss gissa.

Jo, får se om jag får ett svar.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm:

Varubrev kommer normalt fram inom ett dygn. Ibland kan de dock dröja upp till 10dagar. Inte ovanligt heller att de inte kan delas ut pga storlek på paket och hamnar på ombud. Vanligt då att avi blir försenad eller uteblir så kan vara värt att kolla på ditt ombud. Sista 4 siffror i spårkoden används för att hämta ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

@robalm: Kanske det kan vara en bättre idé att fråga @Inet än att be oss gissa.

Låter som ett ologiskt tips.. Hur kan du få för dig nåt sånt

Jag gissar i varjefall att postnord chauffören sålt den på svarta marknaden och investerat pengarna i bitcoins

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har du fått ett kollinr? I så fall är det Postnord du ska vända dig till.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet

@robalm:

Hej,

Om du inte redan kontakt oss på annat sätt skulle vi kunna ta ditt ordernummer som ett meddelande här på Sweclockers, så kan vi se när det gick iväg.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Finns två punkter som saknas tycker jag:

Dag och tid för beställningen
När Inet behandlade ordern (eller när Postnord fick förhandsinformation om leveransen, borde vara första händelsen när du spårar paketet).

En gissning utan den info är att paket/varubrevet var lite för stort för ditt packfack/inkast, då tar det tillbaka, registrerar in det i systmet och sen ska det skickas till utlämningsställe, vilket säkert är en eller två dagar.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

1. Ja

2. Jag bor i en större stad i mellan Sverige

3. Jag har så extreeeeeemt dålig erfarenhet av postnord så jag tror såklart det värsta.. (du skulle aldrig tro mig om jag delade med mig av min historik med postnord).

Schenker är minst lika dålig som posten om man ska se det så. Dom har tappat bort två paket som mäter 0,5x0,5x2 meter åt mig i somras. MEN dom levererar hundratals paket åt oss per år som alltid kommer punktligt.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Avstängd

Verkar vara inet som gjort fel.

Jag beställde i mån kl 16:30(beställer man före kl 17 så ska det skickas samma dag) men det skickades i går.

Sista gången jag köper dator prylar på nätet, får bli netonnet butiken härefter..

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Verkar vara inet som gjort fel.

Jag beställde i mån kl 16:30(beställer man före kl 17 så ska det skickas samma dag) men det skickades i går.

Sista gången jag köper dator prylar på nätet, får bli netonnet butiken härefter..

Detta är väl att ta i, tittar du på Inets försäljningsvilkor så står det faktiskt: Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar).
Vilket är ju samma sak som att posten normalt sett levererar posten dagen efter, inget av dem är något löfte utan ett mål att de vill uppnå.
Oförutsedda förseningar kan ju alltid hända, och just nu är det ju skolstart och "Back 2 School" vilket sätter extra tryck på försäljarna (i detta fallet Inet), vilket gör det svårt att de kan uppnå sina mål om att skicka allt samma dag om det är beställt innan 17.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loefet:

Detta är väl att ta i, tittar du på Inets försäljningsvilkor så står det faktiskt: Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar).
Vilket är ju samma sak som att posten normalt sett levererar posten dagen efter, inget av dem är något löfte utan ett mål att de vill uppnå.
Oförutsedda förseningar kan ju alltid hända, och just nu är det ju skolstart och "Back 2 School" vilket sätter extra tryck på försäljarna (i detta fallet Inet), vilket gör det svårt att de kan uppnå sina mål om att skicka allt samma dag om det är beställt innan 17.

Kan de inte uppnå dessa mål får de ju ta bort att de skickar samma dag.
Kan vara mycket viktigt för vissa att detta funkar som de nu lovat om man behöver sakerna dagen efter.

Dock har det funkat för mig hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Kan de inte uppnå dessa mål får de ju ta bort att de skickar samma dag.
Kan vara mycket viktigt för vissa att detta funkar som de nu lovat om man behöver sakerna dagen efter.

Det står ju inte att de lovar, utan att det i regel skickas samma dag, det vill säga det finns undantag (så som hög orderingång).
Är det så kritiskt att du måste ha något som privatperson dagen efter så skulle jag aldrig köpa via internet utan handlar delen i butik, Postnord, etc. litar jag inte ett dugg på att kunna leverera paketet dagen efter vilket är ju en större felkälla till att det skall bli förseningar i leveransen.

Företag har helt andra villkor, och beställer de för att få något dagen efter så är det ju det som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Det står ju inte att de lovar, utan att det i regel skickas samma dag, det vill säga det finns undantag (så som hög orderingång).
Är det så kritiskt att du måste ha något som privatperson dagen efter så skulle jag aldrig köpa via internet utan handlar delen i butik, Postnord, etc. litar jag inte ett dugg på att kunna leverera paketet dagen efter vilket är ju en större felkälla till att det skall bli förseningar i leveransen.

Företag har helt andra villkor, och beställer de för att få något dagen efter så är det ju det som gäller.

Båda har rätt.
Dom går ut med att beställ innan 17.00 så skickas det samma dag.
Sen att det står annat i det "finstilta" är ju en annan sak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loefet:

Detta är väl att ta i, tittar du på Inets försäljningsvilkor så står det faktiskt: Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar).
Vilket är ju samma sak som att posten normalt sett levererar posten dagen efter, inget av dem är något löfte utan ett mål att de vill uppnå.
Oförutsedda förseningar kan ju alltid hända, och just nu är det ju skolstart och "Back 2 School" vilket sätter extra tryck på försäljarna (i detta fallet Inet), vilket gör det svårt att de kan uppnå sina mål om att skicka allt samma dag om det är beställt innan 17.

Såg bara "Beställ innan 17:00 så skickar vi samma vardag" visste inte att man var tvungen att läsa deras villkor där det står något annat.

Edit: anledningen till att jag beställde från Intel var pga den snabba leveransen, jag skulle behövt grejen i går och det stod "Beräknad leverans tisdag 21/8".

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Såg bara "Beställ innan 17:00 så skickar vi samma vardag" visste inte att man var tvungen att läsa deras villkor där det står något annat.

Edit: anledningen till att jag beställde från Intel var pga den snabba leveransen, jag skulle behövt grejen i går och det stod "Beräknad leverans tisdag 21/8".

Behöver du något snabbt så åk till butiken och handla.

"Beställ innan 17, så skickas varan samma dag" är mer undantag än regel. Även om Inet kanske lyckas, så har du Postnord som ställer till det. Att de finns kvar är för mig helt obegripligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av badshroud:

Behöver du något snabbt så åk till butiken och handla.

"Beställ innan 17, så skickas varan samma dag" är mer undantag än regel. Även om Inet kanske lyckas, så har du Postnord som ställer till det. Att de finns kvar är för mig helt obegripligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag handlar alltid i butik detta var ett undantag.
Om det är ett "undantag än regel" så borde det stå mycket tydligare.

Håller med, det är en katastrof..

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Jo jag handlar alltid i butik detta var ett undantag.
Om det är ett "undantag än regel" så borde det stå mycket tydligare.

Håller med, det är en katastrof..

Kan tipsa om Newegg f ö. Där snackar vi snabb leverans. Beställde ett par nya gaminghörlurar på söndagen, från deras lager i Kalifornien. Fick dem på Torsdag vid lunchtid. Skickades med Fedex.
3,5 dagar från USA ✌️👍 Smaka på den Postnord 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Såg bara "Beställ innan 17:00 så skickar vi samma vardag" visste inte att man var tvungen att läsa deras villkor där det står något annat.

Edit: anledningen till att jag beställde från Intel var pga den snabba leveransen, jag skulle behövt grejen i går och det stod "Beräknad leverans tisdag 21/8".

Kunne du ikke ringe til Inet for å forsikre deg om de i hele tatt ville kunne levere så hurtig det du ville nå bestille?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gigantrix:

Kunne du ikke ringe til Inet for å forsikre deg om de i hele tatt ville kunne levere så hurtig det du ville nå bestille?

Förstår inte exakt vad du menar. Men jag har kontaktat inet via pm.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Kunne du ikke ringe til Inet for å forsikre deg om de i hele tatt ville kunne levere så hurtig det du ville nå bestille?

Skrivet av robalm:

Förstår inte exakt vad du menar. Men jag har kontaktat inet via pm.

Det Gigantrix skrev menas såhär: Kunde du inte ringa till Inet för att försäkra dig att de kunde leverera så snabbt som du hade önskat?

Edit: Tolkar det som att han vill tipsa om i framtiden så att du dubbelkollar det med de när du har sådan tidspress.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

Det Gigantrix skrev menas såhär: Kunde du inte ringa till Inet för att försäkra dig att de kunde leverera så snabbt som du hade önskat?

Edit: Tolkar det som att han vill tipsa om i framtiden så att du dubbelkollar det med de när du har sådan tidspress.

Rett oversatt, Mighty! Takk for det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Såg bara "Beställ innan 17:00 så skickar vi samma vardag" visste inte att man var tvungen att läsa deras villkor där det står något annat.

Edit: anledningen till att jag beställde från Inet var pga den snabba leveransen, jag skulle behövt grejen i går och det stod "Beräknad leverans tisdag 21/8".

Det som står på "Försäljningsvillkorsidan" är ju det som gäller, och du får ju själv godkänna att du accepterar deras villkor vid beställningen.

"Beräknad leverans tisdag 21/8" inget löfte där heller att du skulle få det på just den dagen, för i så fall så skulle det ju stå "Garanterad".

Permalänk
Avstängd

Fick den idag.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Det blev en miss men det löste sig via support, snabbt och bra.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]