Vilken mouse bungee ska man ha? Hjälp snälla!

Permalänk
Medlem

Vilken mouse bungee ska man ha? Hjälp snälla!

Hejsan, jag tänkte köpa en mouse bunge för när jag spelar och "flickar" så kommer mus sladden ofta ivägen och den ligger helt "random" på bordet. Jag har en steelseries rival 310 kabelen kan ni se på länken nedan, det inte en sådan här "tyg" kabel. Jag vill kunna röra musen fritt och snabbt utan att mouse bungeens ska "röra" på sig. Tack /Wrk!

Sladd

Permalänk
Medlem

Tycker inte dom fungerar alls, funderar på att köpa mig en rejäl trådlös mus istället, jag sneglar på denna: https://www.inet.se/produkt/6608348/logitech-g305-svart

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Oliver91 Har du provat?
Jag funderar lite på denna: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3884182

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Tycker inte dom fungerar alls, funderar på att köpa mig en rejäl trådlös mus istället, jag sneglar på denna: https://www.inet.se/produkt/6608348/logitech-g305-svart

Skrivet av Wrk4Pwn:

@Oliver91 Har du provat?
Jag funderar lite på denna: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3884182

Skickades från m.sweclockers.com

Se verkligen till att ni köper från butik med öppet köp (eller online såklart) för trådlöst är inte för alla. Jag köpte G403 Prodigy med tanke på alla positiva recensioner, men det funkade inte alls för mig. Jag upplevde en fördröjning. Minimal men den fanns där hela tiden i spel ooch störde. Åkte tillbaka relativt fort. Sen var just den modellen inte riktigt vad jag sökte i utformningen heller, men det är en annan historia.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/mouse-bungee/v2-svart

Sån har jag och haft i 5-6 år och har funkat fint. Kör också med en rival 310 och kabeln passar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av Wrk4Pwn:

Hejsan, jag tänkte köpa en mouse bunge för när jag spelar och "flickar" så kommer mus sladden ofta ivägen och den ligger helt "random" på bordet. Jag har en steelseries rival 310 kabelen kan ni se på länken nedan, det inte en sådan här "tyg" kabel. Jag vill kunna röra musen fritt och snabbt utan att mouse bungeens ska "röra" på sig. Tack /Wrk!

Sladd

Jag har en Zowie som jag tycker är riktigt bra, den är rätt tung så den inte rör sig något. Klart den bästa jag sett iaf och har aldrig haft problem med den som att den skulle ramlat eller ens rört sig på bordet.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

https://www.maxgaming.se/mouse-bungee/v2-svart

Sån har jag och haft i 5-6 år och har funkat fint. Kör också med en rival 310 och kabeln passar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Har en precis likadan fast från ebay. Hade kunnat väga mer och ha lite bättre grepp under men för det priset är den definitivt bra.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Hur våldsamt spelar ni?

Inte så man kastar lasso med musen

Sladden ligger alltid still för min del

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Razers, jo faktiskt, den fungerar bra.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Ska prova papper och tejp @lain

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hur våldsamt spelar ni?

Inte så man kastar lasso med musen

Sladden ligger alltid still för min del

Bara man rör musen lite rör sig ju sladden, eller vad menar du?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hur våldsamt spelar ni?

Inte så man kastar lasso med musen https://media.giphy.com/media/wRKeX8o1eIxxu/giphy.gif

Sladden ligger alltid still för min del

haha! För mig är problemet att sladden fastnade i typ hörnet av musmattan eller gled ner någon dm bakom. Har dock använt bungee / min tejpade lösning så länge jag kan ihåg nu dock!

Till topic:

Jag tror de flesta bungees fungerar fint. Jag exempelvis använder Razers och den fungerar hur fint som helst. Om du vill kan du dock testa klistra fast sladden bakom skärmen beroende på hur du sitter kan det fungera superbra! Det gjorde jag i några år tills jag köpte den bungeen jag har just nu. Helt ärligt så var det ingen skillnad på bungeen och min tejpade version. Det syns inte ens att det är tejpat heller eftersom det sitter bakom skärmen och det ser inte onaturligt ut med sladden heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Bara man rör musen lite rör sig ju sladden, eller vad menar du?

Sure, sladden rör sig litegrann i sidled när man flyttar, men om man inte har massa skräp/prylar framför musen så är det ju inget den kan fastna i?

Skrivet av Forsgren:

haha! För mig är problemet att sladden fastnade i typ hörnet av musmattan eller gled ner någon dm bakom. Har dock använt bungee / min tejpade lösning så länge jag kan ihåg nu dock!

Till topic:

Jag tror de flesta bungees fungerar fint. Jag exempelvis använder Razers och den fungerar hur fint som helst. Om du vill kan du dock testa klistra fast sladden bakom skärmen beroende på hur du sitter kan det fungera superbra! Det gjorde jag i några år tills jag köpte den bungeen jag har just nu. Helt ärligt så var det ingen skillnad på bungeen och min tejpade version. Det syns inte ens att det är tejpat heller eftersom det sitter bakom skärmen och det ser inte onaturligt ut med sladden heller.

Skumt, har nog aldrig fastnat i något så länge jag lirat, sen CS 0.6ish, eller ja, längre än så men då man började använda musen ganska flitigt.

Men jag förstår väll lite grejen men har aldrig drabbats av problemet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag har en Logitech G703 (trådlös alltså). Är extremt nöjd med den. Lever upp till alla mina förväntningar. Kostar bortåt 1000 spänn dock, men jag tycker det var väl investerade pengar. Kommer aldrig kunna köra med tråd igen som jag gjort de senaste 25 åren..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Skumt, har nog aldrig fastnat i något så länge jag lirat, sen CS 0.6ish, eller ja, längre än så men då man började använda musen ganska flitigt.

Men jag förstår väll lite grejen men har aldrig drabbats av problemet

Jag kommer bara ihåg att jag jämt och ständigt hakade fast i just högra hörnet av musmattan med sladden! Kommer knappt ihåg hur det kunde hända för det var ett bra tag sedan nu eftersom det var ett problem som var tvunget att lösas snabbt! =D

Permalänk
Avstängd

Jag har problemet att sladden glider ned bakom arbetsbordet och "fastnar" något när man drar upp den igen, funkar hyfsat för mig om man flyttar högtalare och annat så att man har ca 1 dm fritt ovanför mattan, samt drar fram några decimeter och lägger en tyngd på sladden, fast jag kör med en större matta, respektive en tunn med rundade kantar som den inte hakar i så lätt.
Trådlösa är väl litet sådär, jag använde själv trådlöst på 90-talet, men idag är kraven andra i många moderna spel (litet intressant eftersom bottarna faktiskt var snabbare i många riktigt gamla spel) Trådlöst gillas inte av alla idag, personligen har jag gått tillbaka till trådbundet.
(Till hembiosystem och annat fungerar det dock förträffligt med trådlöst, idag är de trådlösa mycket snabba om man väljer grejer av litet bättre kvalitet)...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ja kör faktiskt razers egna, riktigt bra Använt i flera år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Ska prova papper och tejp @lain

Hoppas det fungerar! Jag har min vertikalt. Ett tjockare papper alt. ett par lager verkar ge bättre stabilitet.
Jag kör förvisso med en paracord-kabel också men har aldrig haft problem med att den lossnar.
Kan tänka mig om man kör ~50cm/360 eller högre så kanske man får problem vid flicks.
Ba brassa på mer tejp

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lain:

Hoppas det fungerar! Jag har min vertikalt. Ett tjockare papper alt. ett par lager verkar ge bättre stabilitet.
Jag kör förvisso med en paracord-kabel också men har aldrig haft problem med att den lossnar.
Kan tänka mig om man kör ~50cm/360 eller högre så kanske man får problem vid flicks.
Ba brassa på mer tejp

Får se hur det löser sig (om det fungerar eller inte alltså)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lain:

Hoppas det fungerar! Jag har min vertikalt. Ett tjockare papper alt. ett par lager verkar ge bättre stabilitet.
Jag kör förvisso med en paracord-kabel också men har aldrig haft problem med att den lossnar.
Kan tänka mig om man kör ~50cm/360 eller högre så kanske man får problem vid flicks.
Ba brassa på mer tejp

Tejpade fast sladden på bordet fungera perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk