Permalänk
Medlem

HTC Vive på väg ut?

Halloj!

Tänkte slå till på ett Vive men en snabb koll på prisjakt visar 0 i lager överallt.
Någon som har koll på om det skall komma någon uppgradering av den billigare modellen?

Edit* Ser nu att t.ex. komplett har 100st på väg in, men tycker det är lite skumt att dom är slut överallt.

Permalänk
Medlem

Köp direkt från HTC istället om du ska ha en Vive, bättre pris och enklare supporthantering.

De har ju redan släppt Vive Pro, men den riktar sig inte direkt mot vanliga konsumenter och kostar betydligt mer än vad det smakar. Jag har svårt att se att HTC skulle släppa någon riktig Vive-ersättare förrän sent 2019-2020.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

@Hench: Jag är betydligt mer nöjd med min nuvarande Acer WMR än med min Vive som jag sålde.

Köpte Acern för 2 990 (missade rean på HP varianten som var några hundra billigare). De är lite dyrare nu ser det ut som men kommer nog reor igen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Vive är väl påväg att bli discontinued eftersom Vive pro är släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerSharp81:

Vive är väl påväg att bli discontinued eftersom Vive pro är släppt.

Nej dom ligger helt olika i pris och pro ersätter inte den vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerSharp81:

Vive är väl påväg att bli discontinued eftersom Vive pro är släppt.

Verkar vara annan passform också. Jag tycker Vive Pro passar mig bättre medans min son tycker Vive med Deluxe Audistrap är klart bäst!

Permalänk

Skumt, webhallen har alltid haft lager vad jag vet, men HTC hade problem med någon underleverantör ett tag här i sommras så kanske var därför.