Billigaste datorn som går att spela wow på

Permalänk
Medlem

Billigaste datorn som går att spela wow på

Hej! Som rubriken lyder letar jag nu en så billig dator som möjligt som man kan spela World of Warcraft på! Beggad som ny! Stationär som bärbar. Hit me!

Snälla hjäääälp!

Permalänk
Medlem

Alla pc med minst följande prestanda
Here are the World of Warcraft system requirements (minimum)
CPU: Intel® Core™ 2 Duo E8500 or AMD Phenom™ II X3 720
CPU SPEED: Info
RAM: 2 GB
OS: Windows® 7 / Windows® 8 / Windows® 10
VIDEO CARD: NVIDIA® GeForce® GT 440 or AMD™ Radeon™ HD 5670 or Intel® HD Graphics 5000
FREE DISK SPACE: 45 GB
World of Warcraft Recommended Requirements
CPU: Intel® Core™ i5-3330, AMD™ FX-6300, or better
CPU SPEED: Info
RAM: 4 GB
OS: Windows® 7 / Windows® 8 / Windows® 10
VIDEO CARD: NVIDIA® GeForce® GTX 750 Ti or AMD™ Radeon™ R7 260X or better
FREE DISK SPACE: 45 GB

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

och följande är för nya expansionen
MINIMUM REQUIREMENTS RECOMMENDED SPECIFICATIONS
OPERATING SYSTEM Windows® 7 64-bit Windows® 10 64-bit
PROCESSOR Intel® Core™ i5-760 or
AMD FX™-8100 or better Intel® Core™ i7-4770 or
AMD FX™-8310 or better
VIDEO NVIDIA® GeForce® GTX 560 2GB or
AMD™ Radeon™ HD 7850 2GB or
Intel® HD Graphics 530 (45W TDP) NVIDIA® GeForce® GTX 960 4GB or
AMD™ Radeon™ R9 280 or better
MEMORY 4 GB RAM (8GB for Intel HD Graphics 530) 8 GB RAM
STORAGE 70GB available space 7200 RPM HDD 70GB available space SSD
INTERNET
Broadband internet connection
INPUT Keyboard and mouse required. Other input devices are not supported. Multi-button mouse with scroll wheel
RESOLUTION
1024 x 768 minimum display resolution

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Jo tack! Men jag vet inte vilken dator som har det jag är verkligen inte alls så bra på sånt här som jag hade kunnat önska 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min förhoppning var att någon skulle veta att denna dator är sjukt billig och klarar av wow så köp den! Eller kanske någon som tänkt sälja en dator som det går att spela på så jag kan få tips direkt liksom 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börja inte spela wow, tar så sjukt mycket tid du inte får tillbaka.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Detta är nog det billigaste som klarar av att driva wow i low/med inställningar med 60fps+ i quest zoner och vissa städer. Notera att jag inte lade till raids. Att raida med 20man och behålla 60fps+ kräver en i5a från intel med ett 1050 ti vilket snabbt driver upp priset.

Det är fortfarande möjligt att raida med en Ryzen 2400G men förvänta dig att ligga på 30FPS sträcket, men vill man komma undan billigt får man kompromissa

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11741811/

Permalänk
Medlem

Spelar en del WoW på min HTPC(se sign).
Det är en Ryzen 2200G med 8GB 3200MHz RAM. Håller man sig till Low/Medium i 1080p får man 50-100fps i vanliga världen och 25-50fps i raids.
2400G är bättre om man ska skaffa ett grafikkort längre fram. Annars kan man köra 2200G.
Oavsett hade jag inte tagit RAM minnen som är specade lägre än 3000MHz till en APU. Ryzen älskar snabba minnen.
Paketet ovan är bra. Men det blir bättre med minnena jag länkat nedanför
https://www.inet.se/produkt/5310262/corsair-8gb-2x4gb-ddr4-32...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat förut så jag är medveten om att tiden inte kommer tillbaka så fungerar det i övriga livet oxå 😂👍🏼 Men som småbarnsmamma så blir det ganska stilla i huset efter 20:00-22:00 så istället för att hänga på brukshundsklubben eller i soffan så kan man ju hitta fler alternativ och man måste ju faktiskt inte spela varje dag men tack för input 😄👍🏼

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svar!! Men om jag köper en sån dator hur blir det då måste jag bygga ihop den själv?! 😱😬 det kommer ju aldrig gå!! 🙈😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Spelar en del WoW på min HTPC(se sign).
Det är en Ryzen 2200G med 8GB 3200MHz RAM. Håller man sig till Low/Medium i 1080p får man 50-100fps i vanliga världen och 25-50fps i raids.
2400G är bättre om man ska skaffa ett grafikkort längre fram. Annars kan man köra 2200G.
Oavsett hade jag inte tagit RAM minnen som är specade lägre än 3000MHz till en APU. Ryzen älskar snabba minnen.
Paketet ovan är bra. Men det blir bättre med minnena jag länkat nedanför
https://www.inet.se/produkt/5310262/corsair-8gb-2x4gb-ddr4-32...

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad som var minnet i inlägget ovan ditt hur skulle datorn se ut om jag ska köpa det du skriver?

Alltså förlåt allihopa men jag är fan sämst jag vet därför vänder jag mig till er proffs! 😄👍🏼

Permalänk
Medlem

Angående förslagen ser de bra ut, fast kunden lär nog behöva lägga på montering gissar jag av inläggen att döma. Fast gör hon det inte får hon iofs ytterligare en aktivitet till kvällarna...

Dessutom behövs operativsystem (Windows 10).

Edit, det som alla glömmer är bildskärm, tangentbord, mus etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilias:

Tack för svar!! Men om jag köper en sån dator hur blir det då måste jag bygga ihop den själv?! 😱😬 det kommer ju aldrig gå!! 🙈😆

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte har någon teknisk kunnig vän som kan tänka sig att hjälpa till så blir det automatiskt en aning dyrare att låta inet bygga datorn.
I sådana fall hittade jag en färdigbyggd dator hos Elgiganten som erbjuder mer prestanda än det som vi har länkat tidigare, dock så blir det några tusen extra. Den var faktiskt ganska prisvärd i mitt tycke.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Ett tredje alternativ är att köpa denna dator från greattech, https://www.greattech.se/product.html/infinity-st-1?category_...
Denna dator ger ungefärligt samma prestanda som första datorn jag länkade.
Problemet här är att man har ju hört ett par skräckhistorier från kunder som har handlat hos Greattech, jag själv aldrig handlat där. Därför ber jag dig att googla upp företaget och bilda dig en egen uppfattning.

Permalänk
Medlem

Tack!!! Att bygga den själv lär jag ju inte göra tålamod står inte med på min meritlista! 🙈 men jag ska smöra lite och se om någon kan bygga den åt mig! 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad kostar en bildskärm? Blir det billigare med en laptop då? Mus har jag men inte tangentbord dock!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Nu kom jag på att det var bästa möjliga att klara av WOW, men ändå blev det något sådant här. Detta är utan skärm/tangentbord/mus men inklusive montering och test samt windows 10 home 64bit. En hel del över förmodad budget men ändå.

i5 tips

EDIT: Just inet's egna spelburkar börjar på ca 12k, så det kan va ett alternativ angående mitt ihop plock.
Lättast är ju att skaffa en bärbar dator, med ett Nvidia gtx 1050 grafikkort eller så.

Permalänk
Medlem

En laptop som klarar att köra wow är rimligen det billigaste, speciellt om du annars behöver skärm. Jag sitter dock på mobil och skriver, lite jobbigt att gå runt och leta laptops då, någon annan kan troligen hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Kikade lite på laptops.
Här är en med Ryzen CPU och inbyggd RX Vega grafik. Presterar ungefär som en Ryzen 2200G. 6,8k
https://www.komplett.se/product/1074136/datorer/datorer-barba...

Sen en annan med en i5 + ett GTX 1050. Lite bättee, lite dyrare. 7,5k
https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/14-15-tum/a...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Nu kom jag på att det var bästa möjliga att klara av WOW, men ändå blev det något sådant här. Detta är utan skärm/tangentbord/mus men inklusive montering och test samt windows 10 home 64bit. En hel del över förmodad budget men ändå.

i5 tips

EDIT: Just inet's egna spelburkar börjar på ca 12k, så det kan va ett alternativ angående mitt ihop plock.

Lättast är ju att skaffa en bärbar dator, med ett Nvidia gtx 1050 grafikkort eller så.

Kan inte se något på länken står att kundvagnen är tom 🙄☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja budget optimalt 3-4 tusen annars uppåt 6-7 tusen kan gå men då hade jag behövt kunna betala med klarna och betala ca 2000kr varje månad. Valde den absolut sämsta månaden att börja spela igen när vi precis dragit in fjärrvärme för 49k och fiber inkoppling på 7,5k + en del VVS som vi inte fått räkningen på ännu men säkerligen ytterligare 5k 😂🙈

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp en från blocket/sweclockers så kommer du billigare undan.

2200g vs gtx560ti
https://youtu.be/3oLNosK4_sw
Det krävs inte mycket till grafikkort för att slå vega 8.
Vega 8 är bra för vad det är men har inte mycket att komma med när man jämför med ett bättre begagnat dedikerat grafikkort.

Nu köprekommenderar jag inte 560ti utan något modernare typ gtx760/770 280x, vilket är billiga kort men presterar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick tag på min lillebrors gamla dator vet ni ifall detta kan funka eller om man kan göra den bättre?

Packard Bell imedia S2885
Windows 8.1 64-bit
Intel pentium processor G3220
Nvidia GeForce GT620 1024MB
1tb hard drive
12GB DDR3 memory
Dvd-super multi drive
Card Reader
Integraded LAN 10/100/1000

Hdmi USB

Har ingen aning om den ens fungerar tror han hade glömt sitt lösenord så man kunde inte komma in på den men man kanske kan återställa den på ett eller annat sätt ☺️

Funkar den inte lär jag få köpa nått 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Köp en från blocket/sweclockers så kommer du billigare undan.

2200g vs gtx560ti
https://youtu.be/3oLNosK4_sw
Det krävs inte mycket till grafikkort för att slå vega 8.
Vega 8 är bra för vad det är men har inte mycket att komma med när man jämför med ett bättre begagnat dedikerat grafikkort.

Nu köprekommenderar jag inte 560ti utan något modernare typ gtx760/770 280x, vilket är billiga kort men presterar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är det med beggade datorer minns tiden när man hade pc dem vart skitsega efter 6mån typ och på 1-2år var dem trasiga! Kan man nollställa en dator så dem återfår sin prestanda?

Jag ska kika blocket innan jag köper något nytt i alla fall om man får mer för pengarna då ☺️👍🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilias:

Fick tag på min lillebrors gamla dator vet ni ifall detta kan funka eller om man kan göra den bättre?

Packard Bell imedia S2885
Windows 8.1 64-bit
Intel pentium processor G3220
Nvidia GeForce GT620 1024MB
1tb hard drive
12GB DDR3 memory
Dvd-super multi drive
Card Reader
Integraded LAN 10/100/1000

Hdmi USB

Har ingen aning om den ens fungerar tror han hade glömt sitt lösenord så man kunde inte komma in på den men man kanske kan återställa den på ett eller annat sätt ☺️

Funkar den inte lär jag få köpa nått 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är inte optimalt. Kanske med lite tur så kanske man snittar 30fps i questing zoner. Men tuffa raids och dungeons kan du nästan glömma.

Skrivet av Emilias:

Hur är det med beggade datorer minns tiden när man hade pc dem vart skitsega efter 6mån typ och på 1-2år var dem trasiga! Kan man nollställa en dator så dem återfår sin prestanda?

Jag ska kika blocket innan jag köper något nytt i alla fall om man får mer för pengarna då ☺️👍🏼

Så är det verkligen inte, så länge du köper en bra dator med en SSD så lär det funka bra. Jag länkar till några snart i samma inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilias:

Hur är det med beggade datorer minns tiden när man hade pc dem vart skitsega efter 6mån typ och på 1-2år var dem trasiga! Kan man nollställa en dator så dem återfår sin prestanda?

Jag ska kika blocket innan jag köper något nytt i alla fall om man får mer för pengarna då ☺️👍🏼

Du kan ju alltid uppgradera haswell-datorn du fick. Förslagvis ny Psu, beg gpu och beg cpu.
Börja med gpu och psu (troligtvis är det inte så mycket effekt i nätaggregat i den datorn du fick men du kan ju kolla det först)

Wow kanske går att köra på en dualcore?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hittade en på blocket nu!

3500kr paketpris bättre pris vid snabb affär!
 [alla spel grejer på bilden]
Datorn är i ny skick 2 år gammal. Aldrig haft nå problem går att spela dom
flesta spel som fortnite, csgo, minecraft
- dator
- 1 skärm [den mindre skärmen är sold]
- 2 musar
- kontors stol
- tangentbord

AMD FX-770k 3,5ghz
AMD RADEON R7 340 2 GB
Minne 8GB 1600mhz
Lagring 1000gb hårddisk
Snabba USB 3,0

Är denna bättre än min lillebrors? Är det värt att köra och hämta den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilias:

Jag hittade en på blocket nu!

3500kr paketpris bättre pris vid snabb affär!
 [alla spel grejer på bilden]
Datorn är i ny skick 2 år gammal. Aldrig haft nå problem går att spela dom
flesta spel som fortnite, csgo, minecraft
- dator
- 1 skärm [den mindre skärmen är sold]
- 2 musar
- kontors stol
- tangentbord

AMD FX-770k 3,5ghz
AMD RADEON R7 340 2 GB
Minne 8GB 1600mhz
Lagring 1000gb hårddisk
Snabba USB 3,0

Är denna bättre än min lillebrors? Är det värt att köra och hämta den?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är vad man skulle kunna kalla "överprisat skräp".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Du kan ju alltid uppgradera haswell-datorn du fick. Förslagvis ny Psu, beg gpu och beg cpu.
Börja med gpu och psu (troligtvis är det inte så mycket effekt i nätaggregat i den datorn du fick men du kan ju kolla det först)

Wow kanske går att köra på en dualcore?

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar att min lillebrors dator är en hashwell eller menar du någon annan som är länkad ovan? Alltså åter igen förlåt och tack för all hjälp gud vad ni är trevliga och hjälpsamma att ni orkar med mina frågor 😂🌸

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilias:

Du menar att min lillebrors dator är en hashwell eller menar du någon annan som är länkad ovan? Alltså åter igen förlåt och tack för all hjälp gud vad ni är trevliga och hjälpsamma att ni orkar med mina frågor 😂🌸

Ja precis. Din lillebrors dator är ett haswellsystem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det är vad man skulle kunna kalla "överprisat skräp".

Tack! Då hoppar jag över den! 😄👏🏼

Skickades från m.sweclockers.com