Nvidias BFGD-skärmar kan få pris från 42 000 kronor

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett ett VR Headset med bra bild. Gör inget om bilden är platt och det känns som om man sitter en bit ifrån. Provat Oculus Go på det viset men bilden är skrämmande dålig med 4K material fast det ska ge sken av att man sitter flera meter från bioduken. Vet dock inte hur Sonys dito fungerar.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kattus:

herregud vilka priser.. kostar som en begagnad bil

Den dyraste bilen jag någonsin ägt kostade 8000kr, som snart inte ens räcker för ett high-end grafikkort.

Men nä, vad är det praktiska syftet med denna skärm? Den får inte plats på något skrivbord, och konsoler känns den overkill för, så typ spelmaskiner i varsagsrummet som spelas med gamepad? Hur stor är den marknaded?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tänk på vad andra hobbys kan kosta. Fiske, rätt som det är har du skaffat en båt för 100 000kr. Vissa reser utomlands varje sommar. Vissa skaffar barn (de är dyra i drift).
Troligtvis kommer de allra flesta prioritera annat men ganska många skulle nog ha råd med detta om det bara låg tillräckligt högt upp på deras lista.

Själv skulle jag nog lagt de pengarna på bil/kontantinsats för hus. Men vem vet när jag är 45/50 och har köpt sånt redan.

svårt att motivera för sig själv även när man har råd och ungarna är utflytta, känns lite udda att tömma kontantkontot för att spela, barnbarn kostar ju oxå lite

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tror att de flesta i valet med att skaffa eget hus eller en speldator tänker, att de där husen bara sjunker i värde för varje år. Jag lägger istället pengar på en grym speldator.

Nå målgruppen med svindyra skärmar är många, en sak kan enbart vara i rent marknadsföringssyfte. Men så finns det en och annan som vill ha en skärm på en mässa och där är inte 65" mycket. Vad de kan visa på mässan är precis allt möjligt inkl spel.

Det finns även skärmar på vissa hus, där jag har satt upp såna som gick på några 100 000kr med alla tillhörande programvaror som styr dem. För de som har lite pengar så kunde de förr köpa skärmar som gick på 250 000kr/st.
https://www.nordichardware.se/massor/ces-2017/lg-w7-signature...

Är det en skärm som sitter vid ett företag och det kanske är ett par hundra personer som passerar den varje dag, så kan man köpa lite dyrare saker. Sedan när det blir billigare blir det så att mer vanliga nördar har råd med dem.

Har sjukt svårt att avgöra om du trollar eller menar allvar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av frankof:

svårt att motivera för sig själv även när man har råd och ungarna är utflytta, känns lite udda att tömma kontantkontot för att spela, barnbarn kostar ju oxå lite

Jo men sen har du ju en skärm som jag tror du kan ha i en bra bit över 10 år innan den känns utdaterad. Skärmar behöver ju inte bytas så ofta som annan hårdvara när det kommer till dator spelande. Men visst de allra flesta skaffar nog en billigare skärm istället. Menar bara att det inte är en omöjlig prislapp för folk med jobb om de bara prioriterar det tillräckligt högt.
Det är i alla fall lite rimligare med en skärm för 40 000 än att bygga en speldator för den summan datorn kommer ju vara ganska kass efter 3-5 år.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo men sen har du ju en skärm som jag tror du kan ha i en bra bit över 10 år innan den känns utdaterad. Skärmar behöver ju inte bytas så ofta som annan hårdvara när det kommer till dator spelande. Men visst de allra flesta skaffar nog en billigare skärm istället. Menar bara att det inte är en omöjlig prislapp för folk med jobb om de bara prioriterar det tillräckligt högt.
Det är i alla fall lite rimligare med en skärm för 40 000 än att bygga en speldator för den summan datorn kommer ju vara ganska kass efter 3-5 år.

det är ju inte skärmen i sig som är ett jätteproblem utan dom extra kostnaderna för att kunna utnyttja den, det pinnar på rätt snabbt med matchande hårdvara som man " måste" ha.
Lite som att köpa sig en ferrari. det går att lösa inköpet, men att driva den kostar skjortan, hela tiden.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saodie:

Har sjukt svårt att avgöra om du trollar eller menar allvar...

Skickades från m.sweclockers.com

Såklart att speldator vs hus var ironi. Där min belysning är att en stor del av befolkning utan problem kan slänga ut 100 000kr på en speldator om de offrar annat. Så hur mycket pengar man ska lägga på en skärm handlar för den största delen av prioritering av vad man vill köpa.

Men att svindyra skärmar i huvudsak säljs till företag är rätt så självklart, där företags användning av dessa skiljer sig från konsumenter. Om ett stort företag ska demontera något på en mässa så är 50 000kr för en skärm inte lika exotisk som en konsument som ska köpa skärmen i icke vinstdrivande syfte. -Alltså personen kan inte se skärmen som en ren investering som kommer genera mer pengar in än en skärm för 10 000kr.

Ta Rockstargames om de ska demonstrera något som Ai i kommande GT6 på en mässa, då säger de knappast till personalen gå till en sekundhandbutik och se om de har någon gammal crt skärm för 20kr till salu. Utan det kan istället bli en sådan skär som tråden handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Den dyraste bilen jag någonsin ägt kostade 8000kr, som snart inte ens räcker för ett high-end grafikkort.

Men nä, vad är det praktiska syftet med denna skärm? Den får inte plats på något skrivbord, och konsoler känns den overkill för, så typ spelmaskiner i varsagsrummet som spelas med gamepad? Hur stor är den marknaded?

Skickades från m.sweclockers.com

Billigaste bilen jag köpt kostade 2000kr. Bonden sa att det nog är lite fix men jag körde direkt till besiktningen och den gick igenom. Gammal saab 900s ng. Hade den i 3 år innan den gav upp.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Nvidia borde lansera något inbytesprogram där man kan byta t.ex. en njure eller andra organ mot grafikkort och skärmar. Vill man köra SLI kan man ju byta in båda njurarna och gå på dialys, man sitter ändå still när man spelar...

Blir jobbigt när en ny generation kommer dock. Då kanske man får byta in levern och hjärtat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tagit bort lite småtjafs*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Integrerad soundbar är dock bara dödvikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Använde OLED som exempel för att de flesta Premium TV apparater som släpps idag är OLED och 65 tum OLED när de lanserats kostar runt 35000 kr.

Idag så kostar en Samsung Q9FN 40000 kronor och Q8FN 32000 kronor en bra LCD är inte mycket billigare än en OLED då OLED inte är en helt mogen teknik så finns det några fördelar för LCD främst ljusstryka och ingen inbränning.

Det sista du nämner kan vara värt att tänka på. Är verkligen OLED lämpat för spel där det kan förekomma ett interface på samma ställe på skärmen under lång tid?

Jag är inte direkt insatt, då jag inte planerat köpa en TV just nu. Men när man läser artiklar som denna blir man fundersam.
https://hexus.net/ce/news/audio-visual/119942-lg-oled-tv-burn...

Permalänk
Medlem

@Fulci: För spel så funkar OLED bra men som datorskärm är den inte optimal då skrivbordet och webläsaren har vädligt många statiska elemental i spel så ändras bilden ganska ofta även i spel med interface så kommer finns det regelbundet med laddnings scener och filmklipp.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Jag tror inte målgruppen för dessa köper begagnade bilar

Skickades från m.sweclockers.com

Nä det blir ingen bil alls om man ska köpa en sånhär skärm..

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk

Prisvärt, jag tar 3!

Permalänk
Medlem

Jag som har svårt att motivera 6k för en skärm.
Ser inte riktigt kundgruppen, vilka PC-gamers har behov av en 65" skärm för 40k?
Har aldrig lyckats få någon bekväm ställning att spela på min 55".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lozz:

Big f*cking gaming display?

Big ****ing Giant Disaster