Permalänk
Medlem

PUBG - Bug eller hacker?

ibland vill jag gärna skylla på andra för att jag suger, tex jävla hacker osv.... men idag var de bara märkligt,
bug eller hack de vet jag inte, men denna "feature" utnyttjades hur som iaf.

Någon som sett liknande i PUBG?

https://youtu.be/52nIG57ie8Y

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Vila i frid

Hacker. Shroud kan visa hur man hanterar dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket bra rapporteringssystem där dom berättar om personen blev bannad eller inte! I spel utan en sån notifikation känns det meningslöst att rapportera även uppenbara fuskare eftersom man inte vet om spelaren kollas upp eller att det bara finns för att finnas så att säga. Är det även något system där dom som rapporterat tidigare och har bra ratio på att fånga fuskare går före i kön?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Vardagshjälte. Önskar att EA kan ta noteringar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Härligt att du sparade klippet och fick rövhålet avstängt. Du och PUBG:s granskare får veckans cyber-ros.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

jag förstår inte varför folk är villiga att köpa spel för 3-400kr bara för att använda hacks och bli bannade efter någon dag... visst det ser roligt ut att köra en bil igenom hus men inte 300kr roligt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag förstår inte varför folk är villiga att köpa spel för 3-400kr bara för att använda hacks och bli bannade efter någon dag... visst det ser roligt ut att köra en bil igenom hus men inte 300kr roligt.

Du kan få spelet för 17 Euro på kinguin. Och billigare i Kina. Men din poäng kvarstår förstås ändå till fullo. Helt obegripligt. Det var alldeles för många som fuskade när jag spelade senast för några månader sen.

Edit. Stavfel.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av hasenfrasen:

Hacker. Shroud kan visa hur man hanterar dem.

Ooooh the burn

Lite impad över att man följer upp. Måste vara sjukt med merjobb men oj vad förfriskande!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ooooh the burn

Lite impad över att man följer upp. Måste vara sjukt med merjobb men oj vad förfriskande!

ah nu bryr jag mig int så mycket om det med burn´s, min högsta prio i livet är inte att vara världsbäst i PUBG

De är nog så illa tvungna att göra det, man lessnar ju när "Kinserna" (som jag då också då blir) blir sura när de dör, men tar till "mjukvara" för att bli bra, jag tyckte nog det var riktigt illa i Vintras, så jag mer eller mindre slutade spela PUBG å spelade bara BF1, pga att jag uppfattade många kineser som fuskare, men nu för någon vecka sedan så ramla jag å mina polare in igen på PUBG å de känns ju bra att de förstått att fuskare är dåligt för dem även om de får sälja fler konton.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fy fan vilket bra rapporteringssystem där dom berättar om personen blev bannad eller inte! I spel utan en sån notifikation känns det meningslöst att rapportera även uppenbara fuskare eftersom man inte vet om spelaren kollas upp eller att det bara finns för att finnas så att säga. Är det även något system där dom som rapporterat tidigare och har bra ratio på att fånga fuskare går före i kön?

har aaaaaabsolut ingen aning

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av WDac:

ah nu bryr jag mig int så mycket om det med burn´s, min högsta prio i livet är inte att vara världsbäst i PUBG

Ah, jag syftade på att shroud upptäckte en som körde med samma hacks och började spela tillsammans med fuskarna, live på Twitch. Det slutade med att han blev bannad. Därav ”burn” då det var en rolig referens till en ogenomtänkt handling av en av de största streamarna av PUBG

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ah, jag syftade på att shroud upptäckte en som körde med samma hacks och började spela tillsammans med fuskarna, live på Twitch. Det slutade med att han blev bannad. Därav ”burn” då det var en rolig referens till en ogenomtänkt handling av en av de största streamarna av PUBG

Hahahaha du see vilken koll gubben har haha hade ingen aning, dock jävla klantigt å stream:a när man använder aimbot å wallhack 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Hahahaha du see vilken koll gubben har haha hade ingen aning, dock jävla klantigt å stream:a när man använder aimbot å wallhack 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

shroud använde ju inte wallhacks eller aimbot, han bara följde med fuskarna som flög runt i bilar.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

shroud använde ju inte wallhacks eller aimbot, han bara följde med fuskarna som flög runt i bilar.

blev han bannad för det?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

blev han bannad för det?

japp därför han gick med i deras "squad"/grupp.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

japp därför han gick med i deras "squad"/grupp.

Avstängd en vecka eller liknande blev han. Han som använde fusket blev nog däremot perma bannad.

Visa signatur

=)