Köpråd: Headset med tygklädsel.

Permalänk
Medlem

Köpråd: Headset med tygklädsel.

Mina halvt osköna steelseries lurar (som jag aldrig gillat från början) har precis gett upp och jag har fått damma fram min gamla trotjänare PC160 från sennheiser och inser hur grymt mycket skönare det är med tyg runt öronen istället för nå fejklädervinylish klädsel. Har kikat runt litegrann runt headset djungeln och är på jakt efter ett nytt headset med tygklädsel runt öronen. Halv eller helomslutande spelar ingen roll. Sålänge dom kan hantera bas och har bra ljud.

Vad bör jag leta efter? Trådlöst eller inte spelar ingen roll. Tipsa mig då jag känner mig helt lost efter att ha tittat runt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par vanliga hyperx cloud 2 på black friday. De hade extrakuddar i lådan som va tyg. Blev glatt överraskad och bytte till dom. Funkar bra för mitt cs

Permalänk
Medlem

Budget? Ska du ha dem hemma eller vara ute och vandra med dem? Spel eller bara musik eller både och?

*edit
Ska du ha mic till?

Permalänk
Medlem

Tack ska kika på det, såg väldigt bra ut på dom bilderna jag snabbt kikade på angående dessa. En bekant snackade också gott om dom efter jag nämnde jag var ute efter ett par nya lurar.

Men fler tips mottages glatt, vill gärna har ett par stycken att kunna välja mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Budget? Ska du ha dem hemma eller vara ute och vandra med dem? Spel eller bara musik eller både och?

*edit
Ska du ha mic till?

Då jag eftersöker ett headset så ska det ha mic. Pris är lite struntsamma då jag är ute efter att par sköna lurar.

Permalänk
Medlem

Helt klart något par av dessa 2.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4645829,4765871
Konstläder på sidorna av öronkuddarna men samma sköna sametsliknande som din PC160 o senare sennheiser modeller på delen som ligger mot huvudet runt örat o på insida.
Extra earpads kan man köpa till billigt när de blir slitna osv --> https://sv-se.sennheiser.com/gsa-601

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zexz:

Då jag eftersöker ett headset så ska det ha mic. Pris är lite struntsamma då jag är ute efter att par sköna lurar.

Ja, eftersom du skrev headset så misstänkte jag att du skulle ha med en mic, men sen kallar en del folk allt för headset, med eller utan mic, så tänkte det var lika bra att fråga

Hade ett par Plantronics en gång i tiden, RIG 500HD, man får med två olika earpads (ett par i tyg och ett par i "läder"), de är extremt sköna att ha på sig.
Ljudmässigt i spel är de väldigt bra, men det är ett par gaminglurar så när det kommer till musik så är de "ok".