Permalänk
Medlem

Tips på skäggtrimmer

Hej!

Behöver tips på en skäggtrimmer som främst ska användas till att trimma polisongerna och få fina linjer. Under 500 kr borde väl räcka?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Braun cruZer6 Beard & Head senaste 7 åren. Funkar bra för mig. Använder över hela huvudet. Tyst och vattentät och räcker batteri för två klippningar.
Finns en billigare variant Braun BT5050 som säkert duger bra för. Det går att fälla fram en sån där precisions trimmer/klippare.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

[quote postid="17327937" userid="99657" name="kokkojambo"]
Asnöjd med denna:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3601253
[/quote

Vad för tillbehör inkluderas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Philips OneBlade kan jag starkt rekommendera, särskilt om du har känslig hud

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har kört med Braun cruZer6 Beard & Head senaste 7 åren. Funkar bra för mig. Använder över hela huvudet. Tyst och vattentät och räcker batteri för två klippningar.
Finns en billigare variant Braun BT5050 som säkert duger bra för. Det går att fälla fram en sån där precisions trimmer/klippare.

Ser bra ut. Kanske lite väl dyr. Vad för tillbehör inkluderas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

[quote postid="17327937" userid="99657" name="kokkojambo"]
Asnöjd med denna:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3601253
[/quote

Vad för tillbehör inkluderas?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.moser-profiline-shop.com/Moser-ProfiLine-1400-Edit...

EDIT: Fel produktlänk

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har den här, köptes i höstas efter att min gamla gav upp efter många års trogen tjänst.
jag är nöjd även om den i början var lite "svår" att vänja sig med då trimmer är väldigt stor. Batteriet har bara laddats 3 ggr sedan september och då trimmar jag ca 2-3 ggr i veckan.

https://www.elgiganten.se/product/personvard/rakapparat-och-t...

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

@htbtoma: Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Philips OneBlade kan jag starkt rekommendera, särskilt om du har känslig hud

Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidey:

Den ser bra ut men vill helst hålla mig till max 500 kr.

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt svårt! Finns en hel djungel med dessa. Funderar på en Moser eller Philips, tex denna

https://www.elgiganten.se/product/personvard/rakapparat-och-t...

Har ni någon erfarenhet av Remington?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Detta var riktigt svårt! Finns en hel djungel med dessa. Funderar på en Moser eller Philips, tex denna

https://www.elgiganten.se/product/personvard/rakapparat-och-t...

Har ni någon erfarenhet av Remington?

Dem blir sämre med tiden. Sedan måste kolla vilka kammar/mått som ingår, det är ganska viktigt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på en hårklippare och skäggtrimmer? Båda verkar kunna användas till samma sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker du inte att en Moser 1400 är stor? Vibrerar den mycket? Känns skönare med sladdlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

köpte en med största batterierna jag kunde hitta. dubbel AA och den fungerar bra flera år senare och eftersom det är en bra standard så kan jag byta batterier när jag vill.

philips nl9206ad-4. vet inte om den finns längre. men multigroom serien verkar snarlik och liknande pris, tror jag gav 399kr för min. de ligger runt en 5 hundring.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

@Aka_The_Barf: Enligt Google så är nl9206ad-4 hörlurar. Kanske har klippfunktion också, det vet jag faktiskt inte. Du kanske menade "multiroom"?

Den jag använder mest är Philips med ett vridbart huvud så man kan klippa sig själv i nacken med precision. Mycket användbart. Rätt bred i greppet pga dubbla batterier tror jag. Typ https://www.amazon.co.uk/Philips-QC5530-Yourself-Clipper-Rota... fast en äldre modell. Fungerat i 10+ år på samma batterier.

Köpte ett kit på Lidl vid någon tillfälle. Litiumbatteri och massor av tillbehör. Kostade under 300 och håller utmärkt kvalitet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag kollade med min frisör, de använde mycket från Wahl så jag köpte en "Wahl Super Trimmer" för något år sedan. Mycket nöjd!

edit: Kollade precis min order för att se priset, gav ca 500kr från Tyskland. Det var visst 6 år sedan. Så den har varit med ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Tycker du inte att en Moser 1400 är stor? Vibrerar den mycket? Känns skönare med sladdlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte den iofs för att primärt raka håret, men upptäckte att den funkar utmärkt till finlir med skägget också.
Alla som klagar på vibrationer på prisjakts omdömen måste vara riktigt känsliga, för jag tycker den inte vibrerar särskilt mycket alls.
Jag är kanonnöjd i alla fall.

Ja, sladdlöst är ju skönt men om man ska ha bra kvalitet så stiger priserna dramatiskt ser det ut som.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Aka_The_Barf: Enligt Google så är nl9206ad-4 hörlurar. Kanske har klippfunktion också, det vet jag faktiskt inte. Du kanske menade "multiroom"?

Den jag använder mest är Philips med ett vridbart huvud så man kan klippa sig själv i nacken med precision. Mycket användbart. Rätt bred i greppet pga dubbla batterier tror jag. Typ https://www.amazon.co.uk/Philips-QC5530-Yourself-Clipper-Rota... fast en äldre modell. Fungerat i 10+ år på samma batterier.

Köpte ett kit på Lidl vid någon tillfälle. Litiumbatteri och massor av tillbehör. Kostade under 300 och håller utmärkt kvalitet.

Fick även upp min trimmer som tydligen heter qt4011 trimmer också.
Sökte jag på google bilder kom hörlurar och min trimmer upp, skumt. Nåja en bra trimmer där batterierna håller länge iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Har ni någon erfarenhet av Remington?

Vad du än gör, köp inte Remington. Kan vara den sämsta produkt jag någonsin köpt. Och dessutom med namnet "Indestructible". Som jag vet av egen erfarenhet inte stämmer då jag efter 4 månaders strul blev så förbannad på den att jag tog en hammare och slog sönder den. Sen köpte jag ett annat märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Tycker du inte att en Moser 1400 är stor? Vibrerar den mycket? Känns skönare med sladdlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Talar vi fortfarande om en skäggtrimmer?

Permalänk
Föredetting

Trimmade förr med en Philips Bodygroom, nu kör jag med en Oneblade. Funkar helt okej, men inget att skriva hem om.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Skäggtrimmer utan uppsamlare, big no no. Ser ut som klippt en grävling i badrummet.
Philips BT7000

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3140036

kört med denna ett par år, funkar perfekt för mig och jag får ett jämt ganska kort skäggstubb kvar.

Batteritiden är riktigt bra, rakar mig en gång i veckan och batteriet håller ett par månader.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3140036

kört med denna ett par år, funkar perfekt för mig och jag får ett jämt ganska kort skäggstubb kvar.

Batteritiden är riktigt bra, rakar mig en gång i veckan och batteriet håller ett par månader.

Är det en skäggtrimmer? Ser mer ut som en rakhyvel

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Är det en skäggtrimmer? Ser mer ut som en rakhyvel

Fungerar som rakhyvel också om man vill men jag kör vidare på min Gillette Fusion Power rakhyvel

den kan klippa i 2mm, 4mm och 6mm med de medföljande distanserna och är 100% vattentålig har använt min i duschen.

"Gillette Fusion ProGlide Styler är ett 3-i-1 precisionsverktyg för män som stylar skägget. Kombinationen av teknik från Braun och Gillette Fusion ProGlide-teknologi ger en jämn trimning, nära rakning och noggrann putsning - och hjälper dig få den stil på skägget som du önskar.

- Power-trimmern har 3 smidiga kammar som enkelt manövreras genom skägget, och trimmar jämnt till tre anpassade längder.
- Gillettes mest avancerade bladteknologi för närhet och rakkomfort.
- Blad i världsklass: tunnare, finare blad med en avancerad lågresistent beläggning för en behagligare rakning.
- Rakbladsstabilisator som låter bladen anpassa sig till ansiktets konturer.
- Precisionsblad för putsning för att skapa skarpa och definierade linjer.
- Kompakt, lätt handtag som är enkelt att manövrera, med ett ergonomiskt grepp för maximal kontroll och synlighet."

Testa en? dom kostar ju inte många kronor att köpa, jag är så nöjd med den så jag har en till i lager och då har jag testat ett par andra från philips, remington, braun m.fl. i prisklasserna 200-500kr men tycker denna ger bästa resultatet.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Fungerar som rakhyvel också om man vill men jag kör vidare på min Gillette Fusion Power rakhyvel

den kan klippa i 2mm, 4mm och 6mm med de medföljande distanserna och är 100% vattentålig har använt min i duschen.

"Gillette Fusion ProGlide Styler är ett 3-i-1 precisionsverktyg för män som stylar skägget. Kombinationen av teknik från Braun och Gillette Fusion ProGlide-teknologi ger en jämn trimning, nära rakning och noggrann putsning - och hjälper dig få den stil på skägget som du önskar.

- Power-trimmern har 3 smidiga kammar som enkelt manövreras genom skägget, och trimmar jämnt till tre anpassade längder.
- Gillettes mest avancerade bladteknologi för närhet och rakkomfort.
- Blad i världsklass: tunnare, finare blad med en avancerad lågresistent beläggning för en behagligare rakning.
- Rakbladsstabilisator som låter bladen anpassa sig till ansiktets konturer.
- Precisionsblad för putsning för att skapa skarpa och definierade linjer.
- Kompakt, lätt handtag som är enkelt att manövrera, med ett ergonomiskt grepp för maximal kontroll och synlighet."

Testa en? dom kostar ju inte många kronor att köpa, jag är så nöjd med den så jag har en till i lager och då har jag testat ett par andra från philips, remington, braun m.fl. i prisklasserna 200-500kr men tycker denna ger bästa resultatet.

Kanske tar och testar en. Men anledning jag valde philips är för jag har studentrabatt.