Permalänk
Medlem

Datorstol

Tjena!
Tänkte köpa mig en ny stol, budget på ca 2500-3000kr, läst en del andra trådar om just detta men hittar inget som faller mig i smaken. Tittat mycket på denna, https://www.proshop.se/Gamer-Chair/Vertagear-S-Line-SL2000-Ra...

Är det något att ha eller finns de bättre saker för pengarna?

Mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem

om du kollar efter såna "gamingstolar" så är dom väl alla mer eller mindre samma sak bortsett från storleken då.

det bästa är ju om du åker ut till affärer och sitter i stolar själv och känner efter vilken som passar dig bäst.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

om du kollar efter såna "gamingstolar" så är dom väl alla mer eller mindre samma sak bortsett från storleken då.

det bästa är ju om du åker ut till affärer och sitter i stolar själv och känner efter vilken som passar dig bäst.

Ja, är lite mer ute efter en gamingstol, problemets är dock att ingen affär inom 10 mils radie har några såna här i lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar varmt att du köper en vettig kontorstol istället. Bra för ryggen, dynor och klädsel som inte hjälper en svettas mer än nödvändigt (ibland även tvättbara) och väldigt reparationsvänligt. Ofta går det att hitta begangat dessutom.

Permalänk
Medlem

Kolla in Secret Lab.

Köpte en Titan (black) för en månad sedan och är väldigt nöjd. De har bra garantier och gör riktigt bra stolar. Inbyggt korsryggstöd, många justeringsmöjligheter och nackkudde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Jag rekomenderar varmt att du köper en vettig kontorstol istället. Bra för ryggen, dynor och klädsel som inte hjälper en svettas mer än nödvändigt (ibland även tvättbara) och väldigt reparationsvänligt. Ofta går det att hitta begangat dessutom.

Kan du ge något förslag på en sådan stol?

Permalänk
Medlem

Hej bektil

Du bör provsitta stolen då det kan skilja mycket mellan olika stolar. I princip så har Penguin rätt och du kan hitta en hel del om du googlar på nätet. Titta på dyrare varianter typ Kinnarps osv. Billiga IKEA har jag haft på jobbet som gav mig ryggskott så jag knappt kunde röra på mig.
Personligen så köpte jag mig en "gamingstol" till jobbet, en Noblechair EPIC, som jag nu har haft i 2 år på jobbet och jag sitter ca 8 h per dag och trivs fortfarande utmärkt i den. Tog hellädervarianten och har inte tyckt den blivit svettig. Kändes lite hård i början men jag tycker om det och ser till att få tag på lite hårda säten även i bilen då jag tycker att man kan sitta längre på det sättet. Har jag för mjukt så får jag ont både i rygg och ben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Kan du ge något förslag på en sådan stol?

Som loffis säger är provsittning viktigt. Kika på exempelvis Ergona för att se deras urval.
Jag kör själv en RH Activ 200 hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera något som inte är av läder, har en dxracer i fullt läder och den klibbar och har sig så fort värmen stiger något. Dock sitter man som en kung i den

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W