Oneplus 6 sms slutar fungera, skickas ej

Permalänk

Oneplus 6 sms slutar fungera, skickas ej

Tjena. Köpte en Op6 för ett par månader sedan.

Men har flera gånger nu på slutet fått problem med att sms helt plötsligt vägrar gå iväg.

De försöker skickas och tillslut får man notis om "Meddelandet inte skickat" skickades inte. Tryck för att försöka igen står det i konversationen.

Har prövat inaktivera original sms appen och prövat Google messages etc men fortfarande samma problem.

Efter omstart av telefonen fungerar det igen. Men sen helt plötsligt slutar det fungera.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

verkar som att det kan vara något problem mellan halebops sms gateway? ( vet att det har hänt på lite olika mobiler att den " tappar " adressen till och från sms leverantören), och man får då ta bort den och lägga till igen.
Alternativt ta kontakt med halebop och fråga om det är ett vanligt fel?

Edit: SIM-kortets SMSC-nummer var det jag tänkte på, kolla att det stämmer med leverantören.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Avstängd

Jag har en OnePlus 6 och har haft samma problem en gång (tisdag kväll den 14e, 2v sen) men det började fungera igen inom 10-15 min utan omstart, så jag tillskrev det som operatörsproblem. Jag har Telia, vet inte hur mycket de eventuellt samkör med Halebop.

Var något av dina problem runt samma tid?

Permalänk
Medlem

Min sambo har också haft problem med samma sak. OnePlus 6a. Jag har en 5t men hade inte det problemet samtidigt som henne. Borde inte vara operatören. Hon har problem med bluetooth också :/

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att det är rätt simkort du skickar ifrån? Om du har dubbal sim-kort vill säga.

Permalänk

Har samma bekymmer. Från starta om har bara Telia simkort i.

Permalänk

Nån som har lösning på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

Nån som har lösning på det

Skickades från m.sweclockers.com

Efter jag stängde av VoLTE och kanske wifisamtal så har det funkat kanon sen jag skrev tråden

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

har samma problem med min 6T, har också Telia, ska testa att stänga av VoLTE.

Permalänk

@juniorjesper: hur gör man det?

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@juniorjesper: hur gör man det?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av juniorjesper:

Tjena. Köpte en Op6 för ett par månader sedan.

Men har flera gånger nu på slutet fått problem med att sms helt plötsligt vägrar gå iväg.

De försöker skickas och tillslut får man notis om "Meddelandet inte skickat" skickades inte. Tryck för att försöka igen står det i konversationen.

Har prövat inaktivera original sms appen och prövat Google messages etc men fortfarande samma problem.

Efter omstart av telefonen fungerar det igen. Men sen helt plötsligt slutar det fungera.

https://i.imgur.com/8x2y1cx.jpg

Hade samma problem med Oneplus 5T med Oreo, senaste androiduppdateringen löste problemet helt och hållet!

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem flera gånger, omstart har alltid löst problemet.
Ska testa att stänga av VoLTE.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har samma problem med SMS på en Oneplus 6.
Att stänga av VoLTE verkar lösa problemet för mig, återkommer i tråden om det slutar fungera även efter att VoLTE är avstängt.

MVH Mhisha

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhisha:

Hej,

Jag har samma problem med SMS på en Oneplus 6.
Att stänga av VoLTE verkar lösa problemet för mig, återkommer i tråden om det slutar fungera även efter att VoLTE är avstängt.

MVH Mhisha

Även VoWiFi verkar ställa till det, stängde av det med och SMSen går iväg... Störigt.

//Mhisha.

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Inaktiv

Jag hade problem med sms att det inte skickades och mottagaren kunde få 3-6 sms när man skickar ett.

Jag följde denna guide som resettar APN och efter det har jag inte haft ett enda problem.
https://youtu.be/svuUuoVdnAo