CD Projekt Red släpper gameplay-video för rollspelet Cyberpunk 2077

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red släpper gameplay-video för rollspelet Cyberpunk 2077

Nu släpper The Witcher-utvecklaren en 48 minuter lång spelvideo från efterlängtade Cyberpunk 2077, där neonstänkta miljöer får sällskap av futuristiska vapen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Allt jag vill är att nån orkar koda av det timtals långa meddelandet innan streamen började.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE!

Permalänk
Medlem

"Bush did 911"

Vem såg det?

Permalänk
Skrivet av RSX:

"Bush did 911"

Vem såg det?

Den var väl fake?

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem

hype premium edition

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom första 48 minuterna i ett sånt här spel vill man ju uppleva själv!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"GTA 2077"

Säger nog pass, då 1st person inte är min genre. Inväntar Mutant istället, turn-based strategy

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Skrivet av RSX:

"Bush did 911"

Vem såg det?

Tid? Orkar ju inte leta igenom 48 minuter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Toppade inte mina förväntningar men det ser bra ut. Bara att vänta två år eller mer!

Permalänk
Medlem

Mumsigt. Gillas starkt

Permalänk
Medlem

Det kändes som en intensiv atmosfär.

Synd att jag kör Linux... Jo, det är lite begränsande ibland. Hmm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Gillar det jag ser. Även om jag är förtjust i tredjepersonsvy ala the Witcher så gör sig shooters bäst i förstaperson tycker jag. Ser framåt releasen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem

De verkar verkligen ha byggt up en fantastisk miljö. Sen är detta spelet verkligen ljusår från Witcher på alla sätt men jag hoppas att slutprodukten blir bra ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns stan väldigt ihoptryckt?

Permalänk
Medlem

Trist med AI som alltid står och skjuter i cirklar runt en men aldrig träffar en. Fienden som skjuter känns alltid ofarlig och lätt att undvika.
Så har spelen varit i 25 år snart.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Är det bara jag eller känns stan väldigt ihoptryckt?

Det är väl det som är meningen antar jag? Tycker det ser väldigt annorlunda ut, CD Project Red svek oss inte med The Witcher 3 så jag har ganska stora förväntningar.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, dock lider det av samma problem som istortsett alla spel att det är helt scriptat och du har bara egentligen en väg att gå.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gillar vad jag ser. Många val gör omspel intressant.

Jag missade om det spelar roll vilket kön ens karaktär har. Är det?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Såg väl ok ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv

Underbart att CDPR äntligen låter en göra en egen karaktär. Stod verkligen inte ut med stofilen Geralt. Det är också verkligen kul att se dem göra ett riktigt RPG där man får ställa in attribut när man skapar karaktären. Har alltid haft en förkärlek till RPGn som tillåter en att göra detta.

Det som såg sämre ut var striderna. De var verkligen stela och fienderna framstod som vanliga bullet sponges. Just stridssystem är nog CDPR's största svaghet och det lyser tyvärr igenom även i denna trailer.
Grafiken var väl helt okej men kändes ändå lite simpel och grådassig för ett spel som ska släppas 2020. Får hoppas att dessa två punkter är något de kommer göra stora förbättringar under vägen fram till releasen.
Halvintressant så här långt, får se vad som sker med spelet.

Permalänk
Medlem

Njaej... skippar nog den här... förstaperson funkar inte i genren för mig riktigt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Känns som jag måste hitta någon att klaga på så tummen ner att det inte är en pappersbaserad RPG med tillhörande tärningar, regelbok och karaktärspapyrus.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte särskilt imponerande om man tänker på att detta är ännu en spelutvecklare som lägger en lyckad produktion bakom sig för att satsa på nånting helt annat.

Ungefär som när man lägger av när man är på toppen av sin karriär och allting rullar på som bäst.
Det är ju då man ska passa på, det är ju då pengarna börjar trilla in.

Att själv byta inriktning när alla rycker och sliter i en, det kan säkert funka.
Men hur lyckat är det egentligen för ett företag att byta varumärke?

Alltså, man håller sig ju oftast till ett specifikt märke för att man på förhand vet vad man normalt brukar kunna förvänta sig ifrån en producent. Man köper ju sällan en vara för att sen få något helt annat.

Mönstret hittas hos företag som Bethesda som t.ex övergett Skyrim och Fallout serien, till förmån för satsa på online spel.

Samma hittas hos företag som Rockstar som gör likadant mer eller mindre.

Deep Silver och Volition och vad gäller Saints Row serien som snurrar i något slags spinoff tänkande just nu.
Och alla vet ju hur det gick med den senare, sist jag kolla så var det nere i ett 20 tal spelare som spelade Agents of Mayhem räknat över hela världen.

Det blir ju liksom ingen kontinuitet när man håller på såhär.
Ännu mindre mening och fästa sig

Känns ju ungefär lika kul som att besöka kiosken för köpa sig en Kalle Anka och så får man Fantomen istället
Serietidningsbranschen hade inte överlevt om man hade hycklat på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Trist med AI som alltid står och skjuter i cirklar runt en men aldrig träffar en. Fienden som skjuter känns alltid ofarlig och lätt att undvika.
Så har spelen varit i 25 år snart.

Hoppas på någon riktig hardcore mode från början.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

First person shooters är en riktigt trist genre överlag i mitt tycke men det är väl den enda invändning jag kan ha emot detta, och det väger ändå relativt lätt mot allt annat. Det ser riktigt bra ut för att vara ett par år innan release och med tanke på hur mycket bättre The Witcher 3 var än det mesta gör att detta är ett av mycket få spel nuförtiden som jag tycker det känns värt att gå och längta efter.

Permalänk
Avstängd

Shut up and take my fucking money!

Blir våt av det här!!

Inte för att jag prioriterar speltid.. lol

Permalänk
Hjälpsam

Verkar väldigt lovande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ochatach:

Ser riktigt bra ut, dock lider det av samma problem som istortsett alla spel att det är helt scriptat och du har bara egentligen en väg att gå.

Du har nog inte alls kollat på videon.