Microsoft lanserar prenumerationstjänsten Xbox All Access

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar prenumerationstjänsten Xbox All Access

Ryktena kring en ny prenumerationsmodell från Microsoft stämde, då de nu lanserar Xbox All Access där både konsol och Xbox Live samt Game Pass ingår för en fast månadskostnad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Du hyr en konsol med andra ord? Eller ingår något spelbiblotek eller liknande?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: "...får då en Xbox-konsol samt onlinetjänsterna Xbox Live och Game Pass som ger tillgång till ett hundratal speltitlar. Det är även möjligt att betala hela summan direkt vid köpet"

Står i nyheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du hyr en konsol med andra ord? Eller ingår något spelbiblotek eller liknande?

Nja, det är en avbetalning och abb till Xbox Live o.s.v, lite på samma sätt som du köper en mobil och förlänger abb samtidigt.

Permalänk
Avstängd

Men man köper väl inte loss konsolen? jag har inte dykt in på djupet, men när 24 månader har gått så lämnar man väl också tillbaka konsolen, eller?

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Inaktiv

Bara se på mobilmarknaden med avbetalning, där man idag inom vissa kretsar inte kan ha en mobil för under 10 000kr. Jag tror många kommer nappa på att hyra konsoler och det kan bli populärt.

Angående Game Pass som ger tillgång till ett hundratal speltitlar så vilka titlar? Hade det varit hyra en xbox få tillgång till alla större titlar, få xboxlive gold etc för 400kr/mån så är det billigt.
Något säger mig att Microsoft inte bedriver välgörenhet utan det är skitspel som de får lira.

Permalänk
Medlem

Flashbacks från när man var liten och hyrde en VHS box en vecka
(Hyrde även sega master system)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Men man hyr inte konsollen, man köper den på avbetalning. I FAQ:n framgår detta:

"What happens if your console breaks down through no fault of your own?
With Xbox All Access, you own the console and the 24 month Xbox Game Pass and Xbox Live Gold memberships outright upon purchase. The Microsoft Limited Warranty covers the Xbox console for one year (90 days for the controller and accessories). If it malfunctions after that, the console owner is responsible for any repair costs. Please note, monthly payments will continue until the remaining balance on your Dell Preferred Account is paid in full."

Så det står rätt tydligt att man äger konsollen.

Permalänk
Skrivet av HC-8315:

Men man köper väl inte loss konsolen? jag har inte dykt in på djupet, men när 24 månader har gått så lämnar man väl också tillbaka konsolen, eller?

Nej man får konsolen, typ som när man tar abonnemang för en telefon

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xaitra:

Men man hyr inte konsollen, man köper den på avbetalning. I FAQ:n framgår detta:

Då tror jag detta är ett klokt val för Microsoft sida.
Microsoft har gott om pengar de kan låna ut och på detta sätt kan de öka på andelen spelare.

Permalänk
Medlem

9600 alltså. Om man betalar direkt. Nja... Antar att det är plus moms...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Inaktiv

Aldrig riktigt fattar varför man hellre tar saker på avbetalning, men alltid bra med fler alternativ.

Enkel regel vid större inköp/hobbyinköp:
Har jag råd med 2, får jag köpa 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Aldrig riktigt fattar varför man hellre tar saker på avbetalning, men alltid bra med fler alternativ.

Enkel regel vid större inköp/hobbyinköp:
Har jag råd med 2, får jag köpa 1.

Nästan hela världens konsumption bygger numera på pengar vi inte har tjänat än, "finansierat" med lån och krediter.
Allt ifrån nationer till dess innevånare spelar på den fiolen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

...
Något säger mig att Microsoft inte bedriver välgörenhet utan det är skitspel som de får lira.

"Play new games from Xbox on the day they’re released, plus get unlimited access to over 100 more great games."

Verkar faktiskt riktigt bra för dom som spelar mycket och/eller vill testa många spel. Även Live ingår som jag annars tror man betalar för.

Sedan kanske man kan spela en del av dessa på PC. Men det är en gissning bara baserad på Play anywhere titlarna.