Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolle94:

@_tekken_:

Jag skulle rekommendera Train to Busan, en av de bättre zombiefilmerna på senare år.
https://www.imdb.com/title/tt5700672/

Skrivet av creativ:

Upgrade, helt ok rulle. 7/10

Super Troopers 2, 5 fläktar av 10.

Inte från 17-18 och du kanske redan sett, men denna vill jag minnas var rätt bra iaf:
https://www.imdb.com/title/tt2535470/

Ett till tips dock inga zombies har jag för mig men lite vampyrer.
https://www.imdb.com/title/tt1464580/?ref_=ttls_li_tt

Last Train To Busan , var bra , jäkligt bra!
Dock för mig så saknades det en del gore , när det kommer till Asien dom har aldrig riktigt kommit underfund av vad är en ''Zombie Virus'''' är för nått.

Wyrmwood , den är okej faller under kategorin lågbudget Zombie filmer men av den bättre sorten.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Bad Ass

Vilken jävla skitrulle. Till och med sämre än vad titeln och storyn hintar om.

Perfekt film att se om man är hög som ett hus eller vill ha en film att somna till.

Skådespelarna är kassa.
Manuset är kasst.
Effekterna är kassa.

2 av tio ärriga mexikanare ger jag den.

Permalänk
Medlem

Hereditary. Tyckte den var överraskande bra. Kom från ingenstans och bjöd på mästerlig scenografi och build-up.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Nuclear Meltdown Disaster

En intressant dokumentär om Fukushima olyckan

https://www.imdb.com/title/tt2517422/?ref_=nv_sr_1

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Inaktiv

Avengers Infinity War. Betyg, ja är man ett Marvelfan så är man mer eller mindre tvingad att se filmen. Så jag skulle vilja ge den 8/10.
En massa Marvel figurer som bekämpar en ondska tillsammans, det var väldigt coolt att se så många actionskådespelare i en och samma film. Intressant historia kring Hulken som var tjurig och ej ville komma fram

Negativt, något så in åt helskotta förutsägbar film så spänningen försvann. Jag ser det lite som att se en riktigt grym film en andra gång. Men ändå så var den bra, sedan tänker inte alla som mig med filmer och listar ut hur de ska sluta.

I princip alla actionfilmer bygger på principen.
En ondska vill göra något ont, hjältarna får storstryk och ligger i underläge tills slutet. Ondskan får nästan det den vill ha, om det är makt kraft så brukar den få full kraft till den oskadliggörs.
Vet man hur lång filmen är så kan man rent statistisk lista ut när vissa saker ska inträffa.
Filmen Avengers Infinity War är 2h och 40min, då vet att i iallafall de 2 första timmarna så kommer det att gå ondskans väg.
När det de första 2h hade gått så insåg jag att filmen kommer få en uppföljare, de klarar ej av att reda ut allt på den korta tid som är kvar. Dessutom lämpar filmen bra för en uppföljare.

Vad som händer med de som dog i kommande filmer, ja de kommer tillbaka troligen genom en tidsresa. Marvel har inte råd att döda så många mjölkkor samtidigt. Att stålmannen en gång dog är en komplicerad historia med många förklaringar, som Marvels strategi med att något skulle hända hela tiden och att stålmannen var för kraftig.

Nå problemet med Avengers Infinity War är längden, man kunde nästan hoppa över de 2 första timmarna direkt och se slutet.
En kortare film på 1,5h så blir det halva tiden att vänta på att ondskan blir starkare.

Dold text
Permalänk
Medlem

Tae Guk Gi: The Brotherhood of War (2004) IMDb 8,1
Taegukgi hwinalrimyeo (original title)

Koreansk action, drama, krig.
Handlar om två sydkoreanska bröder i Koreakriget 1950
Funderade på om jag skulle ge den 8 eller 9, men gav den en 9a pga vissa andra 8or jag delat ut nyligen.

Till exempel:
Train to Busan (2016) IMDb 7,5
Busanhaeng (original title)

Som jag tittade på nyligen efter den rekommenderats här i tråden. Tycker definitivt att ovannämnda Brotherhood of War ligger ett snäpp högre än denna, vilken jag gav en 8a.

Permalänk
Medlem

Train to busan - Rätt bra zombierulle som andra beskrivit men egentligen är ju handlingen rätt tunn 7/10

World war Z - Vilket leder osökt in på denna vilken har samma typ av zombies. En grymt bra film ändå till slutet där den tappar sin pacing. Jag hade föredragit om de hållit sig mer till bokens handling där lösning på zombieproblemet var mer direkt 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om Train to Busan i tråden! Känner för att se en zombiefilm.

Permalänk
Medlem

Spectral

Rätt bra effekter, storyn sisådär. Har man tid att döda så fungerar den utmärkt. 5.5 gb av 10 gb.

Permalänk
Medlem

Don't Breathe 7/10
Rätt okey rulle faktiskt.

Permalänk

Högg en film lite på måfå på Netflix, Den osynlige gästen.
En spansk film om en framgångsrik entreprenörs försök att komma fram till ett "rimligt tvivel" angående ett mord han anklagas för.
Riktigt bra tycker jag, och 7.5/10 är den värd.

/GC

Permalänk
Medlem

Tänker fuska lite och nämna en serie jag sett som jag blev ganska så överraskad av.

Preacher. Denna serie har det mesta. Knarkande vampyrer och mördarkatoliker, änglar och demoner, Gud och jävulen, häxor, sekter, cowboys, Jesus-kloner och Adolf Hitler.

Serien är skapad av bla Seth Rogen så det blir lika sjukt som man kan förvänta sig

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv

Black Water 2018
Actionfilm med med Dolph Lundgren och Jean-Claude Van Damme, där de sitter fängslade på en ubåt.

De båda skådespelarna börjar bli lite gamla och stela i kroppen, så det fick vara två actionhjältar i filmen för att kompensera detta. Om vi bortser från deras löner så ser film ut som en budgetfilm.

Nå det var klassisk action man fick ungefär förväntat, så mitt betyg är att ni har tråkigt så har ni nästan 2h tidsfördriv. Alltså inget direkt fel med filmen, samtidigt inget speciellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tänker fuska lite och nämna en serie jag sett som jag blev ganska så överraskad av.

The Preacher. Denna serie har det mesta. Knarkande vampyrer och mördarkatoliker, änglar och demoner, Gud och jävulen, häxor, sekter, cowboys, Jesus-kloner och Adolf Hitler.

Serien är skapad av bla Seth Rogen så det blir lika sjukt som man kan förvänta sig

Nej, den är baserad på en serietidning från 80/90-talet.
Enda Seth kanske har gjort är väl att hjälpa till att producera, annars är det rakt av från serietidningen som är lika bizarr den.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nej, den är baserad på en serietidning från 80/90-talet.
Enda Seth kanske har gjort är väl att hjälpa till att producera, annars är det rakt av från serietidningen som är lika bizarr den.

Ja, jo visserligen fast jag skulle nog inte säga att Tolkien har gjort Sagan om ringen-filmerna.
Men huvudsaken är att serien är helt vrickad och otroligt underhållande.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nej, den är baserad på en serietidning från 80/90-talet.
Enda Seth kanske har gjort är väl att hjälpa till att producera, annars är det rakt av från serietidningen som är lika bizarr den.

Alla serietidingar jag gillar på riktigt - brukar upphöra mitt i serierna, The Preacher i den svenska utgåvan var en av dem på slutet av 90-talet... jag hör förmodligen till generationen som inte var uppfödd på Marvel-serier utan det var mer med DC-comics - kort sagt det som gick att köpa i tidninghyllorna ute i landsbygden på sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nej, den är baserad på en serietidning från 80/90-talet.
Enda Seth kanske har gjort är väl att hjälpa till att producera, annars är det rakt av från serietidningen som är lika bizarr den.

Fanns bl.a. i tidningen Magnum tillsammans med en del andra (o)trevliga serier. Magnum var det bästa som fanns för en ung tonåring. Brukar fortfarande tänka på Lobo emellanåt, hur kan man inte älska en odödlig alien som får Chuck Norris att likna den största mesen i stan?

Lobo finns att läsa här: https://readcomiconline.to/Comic/Lobo-1993/
Preacher finns här: https://readcomiconline.to/Comic/Preacher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

THe Ice Storm(1997)

Igen.. Det är min "snuttefilt". Känt mig hängig så körde den. Det är något med den förtrollande musiken och allmänna atmosfären i denna rulle. Den handlar egentligen om många negativa saker men den har den där magin som får en nyfiken på världen där inne i rutan. Man kan nästan känna lukten av tobak och whiskey när dom festar och lyssnar på tidstypiska bandspelarna och alla andra detaljer från 70-talet som är kul att se. Hur alla klädde sig med utsvängda kläderna och megabrillorna. Handlar även den där ungdomliga känslan hur det var att vara ung. Grymt soundtrack iaf, magiskt !

Quotar mig själv.

Tittade nyss på American Beauty (1999)

Måste vart 10år sen sist.

Båda filmerna har en del gemensamt med temat dysfunktionella familjer/relationer. Söker man på filmer som liknar American Beauty dyker inte oväntat The Ice Storm upp i vissa resultat. Skillnaden är att American Beauty även om den är mycket bra är också mycket mer deprimerande/betungande så blir inte att se den igen på ett par år

Konstigt det där, vissa filmer även om dom är mästerverk vill man inte titta om på ett bra tag. Kanske är det för att dom är känslomässigt tunga, det tär lite på en.

Permalänk
Lego Master

Såg Dunkirk på Netflix häromdagen.
Den är lite speciell i sin pacing och struktur. Ibland känns det mer som en mood-flick än en storfilm, men överlag skulle jag rekommendera den till folk som är intresserade av WWII och realism. Alla flygsekvenserna är vansinnigt trevliga.

7/10 MÖPar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ghost in the Shell (Netflix)
Gillade den. Bra action, helt ok story. Är inte speciellt förtjust i japansk media i övrigt, så för min del var det bra att den gjordes mer västerländsk.

3:e remake på denna film, du b0rde se originalet från -96 eller något om du gillade den

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Mission: Impossible - Fallout

Kan nog vara den bästa actionfilm jag sett, åtminstone ur teknisk aspekt. 10/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

The Meg
Betyg: Sharknado är bättre

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

The Equalizer 2

Tyvärr så var det som var bra med första filmen borta i denna, dessutom är den otroligt långtråkigt jämfört med första som mer eller mindre hade action hela tiden. Medans den första kändes som action och nästan horror på slutet så känns denna som drama och action på slutet. Slow-mo scenerna är borta och antagonisten har mer eller mindre noll utveckling och är en tråkig vanlig action karaktär som man sett hundra gånger. Filmen känns mer som en vanlig hemlig agent film istället för den mer unika varianten som första hade.

Absolut inte värd 125:- riksdaler och ger den 5/10 i betyg. Visst gillade du första så kan man väl alltid se den andra, men annars är den mer en söndags film man slår på om inget bättre finns. Synd nog.

Permalänk
Medlem

Predator - Grymt bra action med Arnold. 9/10

Predator 2 - Lite halvbra action med Danny glover. Men man blir lite glad när man kollar dessa gamla filmer och se att både Gary busey, Hudson från Aliens och Animal mother från Full metal jacket är med. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Miracles from Heaven

Sorglig historia om en flicka som får magsjukdom. Mamman kämpar att få hennes dotter frisk. Klart godkänd från mig. Fick givetvis tårar.

Permalänk
Medlem

Predators - Nyare uppföljare i serien. Lite ojämn men ok. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Wild at Heart

Nicholas Cage och Laura Dern i en film regisserad av David Lynch.
Du får skruvade rollkaräktärer och ett annorlunda berättande.
En inte helt förutsägbar film.
7/10

Permalänk
Medlem

October Sky (1999)

Väldigt fin och inspirerande film, speciellt med tanke på att den är baserad på en verklig händelse.
Alla som är minsta intresserade av rymden och rymdraketer bör se denna !

Handlar om en gruvarbetares son i en liten gruvstad i USA på 50-talet. Han inspireras av Sputnik och drömmer om att
bygga egna raketer vilket inte är lätt i en stad där alla i princip föds till gruvarbetare och "hobbys" anses slöseri på tid.

Den var så inspirerande att jag själv började bygga modellraketer länge sen. Mycket kul hobby som tyvärr är för svår att utöva i Sverige pg.a. restriktioner osv. så har inte skjutit på många år. Väldigt spännande att räkna ner från 10 och sen trycka på avfyrningsknappen och se raketen flyga mot skyn som en prick i himlen för att sen dala ner i fallskärmen.

Tyvärr försvann det mest av filmerna i en hårddiskrash många år sen men en screensshot från en video har jag från en uppskjutning (kass kvalle).
Stativet håller fast en aluminiumskena på 2meter som raketen hakar i så den hinner få upp fart och uppnå självstabilitet från fenorna.
Motorn var 38mm H-Klass.

Vet inte varför jag skrev allt detta, blev bara så sugen på raketer igen, var många år sen jag så denna rulle sist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

October Sky (1999)

Väldigt fin och inspirerande film, speciellt med tanke på att den är baserad på en verklig händelse.
Alla som är minsta intresserade av rymden och rymdraketer bör se denna !

Handlar om en gruvarbetares son i en liten gruvstad i USA på 50-talet. Han inspireras av Sputnik och drömmer om att
bygga egna raketer vilket inte är lätt i en stad där alla i princip föds till gruvarbetare och "hobbys" anses slöseri på tid.

Den var så inspirerande att jag själv började bygga modellraketer länge sen. Mycket kul hobby som tyvärr är för svår att utöva i Sverige pg.a. restriktioner osv. så har inte skjutit på många år. Väldigt spännande att räkna ner från 10 och sen trycka på avfyrningsknappen och se raketen flyga mot skyn som en prick i himlen för att sen dala ner i fallskärmen.

Tyvärr försvann det mest av filmerna i en hårddiskrash många år sen men en screensshot från en video har jag från en uppskjutning (kass kvalle).
Stativet håller fast en aluminiumskena på 2meter som raketen hakar i så den hinner få upp fart och uppnå självstabilitet från fenorna.
Motorn var 38mm H-Klass.

Vet inte varför jag skrev allt detta, blev bara så sugen på raketer igen, var många år sen jag så denna rulle sist

http://forumbilder.com/images/2018/09/03/raket.jpg

Wow. Otroligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Wow. Otroligt.

Visst ser det spännande ut
Det är (var förr kanske jag ska säga) en ganska enkel hobby att komma igång med, man köper kit som man bygger ihop och motorer som antingen är färdiga att ploppa in i raketen eller man laddar själv. Större motorer laddar man oftast själv.

I USA är det en ganska populär hobby men där har dom också bättre lämpade ställen att utöva det på jämfört med här
Min raket känns lite fjuttig mot denna modellraket nedan haha (från event i USA). Kolla stativen jämfört med raketen !

För att inte gå OT så har jag också sett The Sum Of All Fears (2002)
Tycker det är en helt okej "action" rulle baserad på en Tom Clancys novell. Morgan Freeman spelar i rätt många liknande filmer och roller men det gör inget för han är så bra ! Ryssar och Atombomber är alltid spännande.