Dell lanserar skärmen Ultrathin S2719DC med USB Type-C och AMD Freesync

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar skärmen Ultrathin S2719DC med USB Type-C och AMD Freesync

Dell släpper den ultratunna skärmen Ultrathin S2719DC, som kombinerar hög upplösning och hög ljusstyrka med spelinriktade funktioner i form av AMD Freesync.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

Hur mycket dyrare hade den här typen av skärmar behövt vara för att ha till exempel 100 eller 120 Hz, @Laxpudding?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Jäklar vilken snygg skärm, hade vant mig vid rymdskeppen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det inte lite märkligt att det inte har någon displayportanslutning? Men det kanske inte behövs om det bara är 60Hz?

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Hoppas att AMD och Nvidia + Microsoft sätter lite fart med att få ordning på HDR nu då. Det är en jäkla soppa just nu. För mig har det varit helt random på om det fungerar eller inte, och när det funkar ser det oftast ut som skit eller ingen skillnad mot off.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Snälla kan någon tillverkare släppa en schysst "gaming"-skärm som ser ut som denna ungefär, gärna vit fot och stilren design.

Som det ser ut nu på marknaden av gaminginriktade skärmar så får du plocka fram presseningen och täcka skiten varje gång man får besök.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iBigs:

Är det inte lite märkligt att det inte har någon displayportanslutning? Men det kanske inte behövs om det bara är 60Hz?

Displayportanslutningen sker via USB-C

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag såg ”hög upplösning” i undertexten tänkte jag ”äntligen fler 4k skärmar med usb-c”...blev besviken när det visade sig bara vara en 1440p skärm, 1440p är väl knappast ”hög upplösning” år 2018?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Alling:

Hur mycket dyrare hade den här typen av skärmar behövt vara för att ha till exempel 100 eller 120 Hz, @Laxpudding?

De brukar generellt ligga på 2000 - 2500 kronor högre jämfört med motsvarande 60 Hz-variant. Ifall vi jämför 2560x1440-panelerna då och räknar bort G-Sync.

Permalänk
Inaktiv

Det är sådana här värdelösa designskärmar med urusla veka fötter, ingen pivot-funktion och är varken höj och sänkbara. Man ska undvika dessa om man vill ha kvalitet.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnad på skärm med och utan HDR?

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det är sådana här värdelösa designskärmar med urusla veka fötter, ingen pivot-funktion och är varken höj och sänkbara. Man ska undvika dessa om man vill ha kvalitet.

Den har sitt värde i att den ser bra ut och kan passa in i vissa miljöer. Inte överallt det ser så bra ut att ställa en plastig Asus skärm med RGB belyst ram. I detta fallet går väl form före funktion.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den har sitt värde i att den ser bra ut och kan passa in i vissa miljöer. Inte överallt det ser så bra ut att ställa en plastig Asus skärm med RGB belyst ram. I detta fallet går väl form före funktion.

Varför tror du att man köper en plastig överdesignad Asus skärm med RGB? Inte alla köper skräpskärmar för gamerz. Jag syftade på professionella skärmar som ändå ser kvalitetsingivande ut och med bra paneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Vad är skillnad på skärm med och utan HDR?

jag skulle gissa på HDR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför tror du att man köper en plastig överdesignad Asus skärm med RGB? Inte alla köper skräpskärmar för gamerz. Jag syftade på professionella skärmar som ändå ser kvalitetsingivande ut och med bra paneler.

Det var bara en överdrift för att få fram min poäng och det hoppas jag du förstod?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Men 60Hz? Suck.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

45W och Usb-c? Hit med Thunderbolt och laddning på 100W

Permalänk
Avstängd

Dyr. 💸
Bara 60 Hz. 😢
Bara DisplayHDR 600, ingen DisplayHDR 1000. 😢
Gamla USB 3.0, ingen USB 3.2. 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

45W och Usb-c? Hit med Thunderbolt och laddning på 100W

Varför ska du ha 100w ur skärmen, när du rimligen har en dockningsstation mellan den och datorn? Känns som om det vore mer relevant om skärmen kunde dra ström ur en docka, så sparar man lite strömkablar.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Laxpudding:

De brukar generellt ligga på 2000 - 2500 kronor högre jämfört med motsvarande 60 Hz-variant. Ifall vi jämför 2560x1440-panelerna då och räknar bort G-Sync.

Är det så att säga en faktisk merkostnad, inte bara "artificiell" produktsegmentering?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

jag skulle gissa på HDR.

HAHAHAHAHAHA! Du förstår vad jag menar !:D

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

Rätt snygg faktiskt, föredrar den här typen av design.

Skrivet av Feeku:

45W och Usb-c? Hit med Thunderbolt och laddning på 100W

Ska väl gå att få just 100W via usb-c (dock inte i det här fallet), så Dunderblutt borde inte behövas för det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Snälla kan någon tillverkare släppa en schysst "gaming"-skärm som ser ut som denna ungefär, gärna vit fot och stilren design.

Som det ser ut nu på marknaden av gaminginriktade skärmar så får du plocka fram presseningen och täcka skiten varje gång man får besök.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med dig! Jag har en acer gaming skärm just nu och är supernöjd med panelen men designen är tyvärr inget som passar in i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem

HDR 600 och Freesync... låter som Freesync 2 då, fast dom säger inte det?

Undrar vad den har för Freesync range, och har den LFC?

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Alling:

Är det så att säga en faktisk merkostnad, inte bara "artificiell" produktsegmentering?

Det är en enkel jämförelse mellan slutpriserna till konsument. Vad som egentligen kostar vad är något man får spekulera i. (tyvärr)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Jäklar vilken snygg skärm, hade vant mig vid rymdskeppen

Skickades från m.sweclockers.com

Smaken är väl som baken. Antagligen den fulaste skärm jag någonsin sett möjligtvis att den färgglada macintoshen var fulare.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv

Vart är alla prisvärda 8k-skärmar då, fram med dom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Varför ska du ha 100w ur skärmen, när du rimligen har en dockningsstation mellan den och datorn? Känns som om det vore mer relevant om skärmen kunde dra ström ur en docka, så sparar man lite strömkablar.

Tanken är säkert att skärmen skall fungera som en dockningsstation - att man pluggar in mus/tangentbord i skärmen och får allt i ett. Hade fungerat alldeles utmärkt på jobbet för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Inte snyggt med skärmar med dessa extremt tunna ramar, kan förstå vitsen om man ska ha tre skärmar bredvid varandra, men inte annars. Klart snyggare med en 3-4 cm ram istället.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW