Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

idag är det en bra dag! blir att åka till tatueraren och peta in lite mer bläck i huden så man kanske kan bli klar emd det sista på armarna ^^

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Missade en tradera auktion som antagligen inte kommer komma tillbaks på några år, måste bli bättre på att ställa larm! Man vill ju vänta så länge som möjligt för att inte trissa upp priset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Sålde en bil i helgen(Kia Ceed-10). La ut den för ett "bra"(billigare än vad de brukar ligga på) pris då det var lite skavanker på:
-Rost på tak
-Trasig turbo
-Ena dörren gick inte att stänga
-Skeva bromsskivor
-Trasiga backsensorer

Såklart blir det kaos på telefonen då priset var bra. Hälften frågade direkt om det var nått fel på den, läs annonsjäveln för i helvete(tänkte jag...). De som inte frågade det vill pruta ner halva priset då det var defekter på den, jag har för i helvete redan prutat ner den p.g.a defekterna(tänkte jag igen...).
Hursom, blev av med bilen iaf så nu slipper man det bekymret. Men det är jävligt jobbigt att sälja bilar om de ligger i de nedre regionerna prismässigt...

Hade sån ångest över att lägga ut min passat med liknande problem.. skulle hämta grabben från förskolan, står en annan förälder.. "ursäkta jag har backat på din bil!" Kunde inte kommit lägligare, vet inte vad hon gjorde med dörren var helt skev och som bonus plockade hon även framskärmen så fick bilen inlöst.

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Var glad att bilreparationen ändå var så pass "billig". Åkte själv på 99' i reparationskostnad för några små felmeddelanden från datorn i bilen... servicenissen skämtade om att "det var ju i alla fall inte sexsiffrigt". Kul...

Vilken bil gällde detta och vilka var felen?

OT:
Fick igår reda på att en nära vän har ungefär 4 veckor kvar i livet pga cancer. Behandlingar fram till nu har väl i bästa fall bromsat det hela litegrann, men nu finns det inget mer man kan göra.
Snubben fyller 36 i oktober, om han fortfarande lever då. Fy fan.

Fuck cancer!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bebben:

Vilken bil gällde detta och vilka var felen?

En BMW. Kamkedja och ljus. Kostar att ligga på topp

Permalänk
Medlem

En gammal kompis som jag gått med i gymnasiet och högskola dog i början av veckan 38år gammal förmodligen någon form av hjärtfel, har inte haft så mycket kontakt med honom efter skolan men jag blev rätt påverkad av beskedet. Man blir verkligen påmind om hur snabbt allt kan förändras. Man borde leva mer på vardagen än på helgerna som iaf aldrig blir som man tänkt sig....

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Allmänt lack på jobbet och vill bara hitta något annat och komma härifrån. Trivs egentligen jättebra med kolleger och det mesta av allt annat men efter besked om att kontoret ska flytta utomlands i januari 2020 och framförallt det extremt sega och dåliga informationsflödet som följt efter detta besked har gjort att motivationen att prestera sjunkit till närmare noll.
Gör vad jag måste under dagarna sen sitter man mest och tittar på klockan och vid tillfälle kollar på jobbannonser. Känns så meningslöst, hade hellre spenderat den här dödtiden till att slippa ha grabben på förskolan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd

Kände att jag ville göra något nyttigt så jag köpte en defekt Syncmaster 225BW från Tradera för några tior, mycket riktigt är det kondensatorer i nätagget som pajat. Men då har säljaren packat så att skruvarna på foten har legat och skavt mot panelen så det är några korta mel djupa revor i den. Känns bara så onödigt, skärmen hade varit helt ok annars och det känns inte som att jag kan klaga riktigt då den såldes som defekt. Å andra sidan skrev hon att den skulle vara i fint kostmetiskt skick så jag kanske drar iväg ett mail bara för att påpeka att hon packat den dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var inne på en datorbutik (namnet börjar på I) och köpte bland annat ett moderkort till en dator jag bygger åt min bror. De frågade vilken cpu jag ska köra. (athlon 950)
Blev rekommenderad ett asus med b450 och eftersom det bara kostade 10kr mer än ett b350 de hade i lager tog jag det alltid bra med senaste. Kommer hem och ska bygga datorn den startar ej visar sig att processorn inte finns med i CPU listan utan enbart ryzen processorer.
Visst borde jag väl kontrollerat så det fungerade men tänkte att det skulle göra det eftersom det är am4 och dessutom personen i kassan frågade vad jag hade för processor innan han kom med förslagen.

Är som tur är ingen större fara har ett B350 moderkort i en annan dator så kan enkelt byta men blir en massa onödigt pill med att bygga datorer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

OT:
Fick igår reda på att en nära vän har ungefär 4 veckor kvar i livet pga cancer. Behandlingar fram till nu har väl i bästa fall bromsat det hela litegrann, men nu finns det inget mer man kan göra.
Snubben fyller 36 i oktober, om han fortfarande lever då. Fy fan.

Fuck cancer!

Ikväll gick han bort. Det gick väldigt snabbt på slutet.

Jag känner mig tom, ledsen och arg.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Sötast
Skrivet av Bebben:

Ikväll gick han bort. Det gick väldigt snabbt på slutet.

Jag känner mig tom, ledsen och arg.

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Ikväll gick han bort. Det gick väldigt snabbt på slutet.

Jag känner mig tom, ledsen och arg.

Detta fick mig precis en ordentlig tankeställare vad man gör med sitt liv.
Hoppas du får stödet du behöver och har människor att prata med :,(

Permalänk
Hedersmedlem

Joggar hem från bussen för att slippa regnet. Mobilen studsar ut ur jackfickan. RIP skärm.

Permalänk
Medlem

Där gick det förhållandet i graven. Flyttat ut och lämnat min tidigare bakom mig, inte för att någon av oss egentligen ville ha det så men för att det var det enda jävla alternativet som gick att leva med efter så många skrikbråk att jag inte ens minns dem längre.

Ingen förlust kan man tycka när man formulerar sig så men det är alltid delat. När någon har varit hela ens värld ett bra tag är det aldrig roligt att sitta där på en regnig jävla balkong (jag vet, hur cinematiskt) och säga att det vore kul om man kunde fortsätta vara vänner.

Bleh.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

Anders också...
när kvinnan i en gammal toyota glömmer dra handbromsen i bilen när hon ska springa och köpa cigaretter varpå hennes bil rullar på min bil... jag hinner fram i samma ögonblick som hennes rör bilen.. tar med en jävla kraft och märker att jag just puttat iväg hennes bil 2 meter före hon knappt hunnit vända sig om (bra rull?)
”Men oj, så det kan gå! Och en alldeles ny bil!”
”Nej den är inte alldels ny, men nyare och den har blivit påkörd på andra sidan och ska få det lagat... nu blir det ett till jävla ärende! ’Biter mig i tungan för att inte säga något opassande’!

Stavfel
Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

I 7 månader har jag nu varit dålig på ett eller annat sätt
I 7 månader har jag varit rädd för att äta, dricka, sova, vakna eller ens gå ut pga. dessa problem.
I 7 månader har jag nu levt med att hals och mun, samt ansiktet sväller okontrollerat (dock ej sväller så pass att jag kvävs)
I 7 månader har jag försökt att ringa vecka ut och vecka in för att få tider på sjukhus eller lista ut vart jag ska
I 7 månader har jag väntat, och får inte ens en sjukskrivning (ingen diagnos än)
I 7 månader har jag väntat på en diagnos

Nu är jag less på att inte kunna göra något längre, jag kan inte ens ta kortare promenader utan att resultera i 5-6 timmar i en säng med svårt att andas.

Men det är lugnt, finns inget underlägg för sjukskrivning enligt hälsocentralen och alla andra instanser hänvisar mig till sjukvården.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Hoppas i alla fall att du fått hjärtat och andra grundläggande funktioner kontrollerade?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Elghinnarisa: Hoppas i alla fall att du fått hjärtat och andra grundläggande funktioner kontrollerade?

Jodå, det har jag.
Dom har gjort ett par undersökningar men varken svar eller resultat. Med ett par menar jag så klart 2. En för astma och en för halsen.
Efter det har läkaren sagt att han väntar på andra provet, men 7+ månader väntetid för provtagning av olika typer är tydligen normalt...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Skulle åka hem från jobbet vid ungefär 23 det regnar ganska mycket. Bilen låter lite illa när jag kört en stund stannar efter någon km och visar sig att däcket är platt packar ur allt ur bagaget och ser att det finns ett reservhjul med domkraft men hylsan för hjulmuttrar saknas. Fick ringa en kollega som kom men han hade inga hylsor av rätt storlek pga han är mitt i en flytt. Däckpump hade han i alla fall. Fyller det till 1,5bar sen orkar inte pumpen mer och man hör att det läcker ut fort igen. Fick stanna var 3-5km och pumpa på en sträcka som är 3 mil tog en stund

Kommer hem och då står en Volvo s40 2007 1,8f som någon 29 årig Annica äger, på min plats
Ringde vaktbolaget som står på skylten. De är inte ansvariga sedan några år tillbaka så fick ringa ett annat.
När jag kommer rätt säger de att de bara ger böter. Så jag betalar för en p plats men får ändå leta upp en annan och nu med ett däck som pyser ut luft. Inga rutor i närheten var lediga antagligen därför annica från valde min plats.
Trodde de skulle ringa henne och be henne flytta sin bil. (jag lyckades inte hitta telnr på nätet bara adress namn och liknande)
Satt och väntade på att vakten skulle komma tog 1h ( ville inte riskera att hon skulle kunna komma innan böterna) . När det väl kom en vakt visar det sig att de bara ger 300kr.jag hade hoppats på ett belopp som känns i alla fall...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Jodå, det har jag.
Dom har gjort ett par undersökningar men varken svar eller resultat. Med ett par menar jag så klart 2. En för astma och en för halsen.
Efter det har läkaren sagt att han väntar på andra provet, men 7+ månader väntetid för provtagning av olika typer är tydligen normalt...

Om du har möjlighet, sök privat vård som har lägre väntetider. Visst, det kostar mer men kan vara värt det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Nu måste jag få skriva av mig.

Lite background story:
Har alltid haft otur, rent generellt, men har lyckats tackla saker och ting med klackspark allt som oftast.
Men de senaste 3 månaderna har varit otroligt påfrestande.

Vi kan börja med bilen.
Har haft äldre bilar som har krånglat en del, vilket i och för sig har utvecklat sig till att jag kan skruva en del.
Men i Juli bestämde jag mig för att nu tänker jag köpa en ordentlig bil som inte går sönder.
Blev en helt okej bil från 2011 med 11000 mil på mätaren, alltid ordentligt servad.
En vecka senare börjar EGR-ventil och Partikelfilter strula.
In och ut på verkstad ett antal gånger, åtskilliga pengar senare så är det tydligen ett fabrikationsfel, men inga garantier finns ju kvar såklart.
Så nu har jag en bil som får "nedsatt motoreffekt" om jag kör fortare än 100km/h.

Kläder.
Jeans för mig håller cirka 2 månader, sen blir det hål på knä/skrev/knappar går sönder etc.
Nu bestämde jag mig för att köpa 2 par riktigt dyra jeans, för att få lite "Kvalité"
Jeansen höll en vecka per par. Ett av dem gick sönder i en söm vid ett lyft, det andra paret i grenen.
Kan tillägga att jag går normalt, har ett kontorsjobb och ej är akrobat.

Skor.
Samma sak här, istället för att köpa billiga skor som går sönder köpte jag nu ett dyrt par, för att kunna ha länge.
Efter EN vecka börjar limmet lossna som håller ihop sulan med resten av skon, om ni förstår vad jag menar.
Det är kvalité det.
Pengar helt åt skogen.

Skärm.
Skulle införskaffa mig en fräsch 27-tums skärm till burken.
Hittade en billig skärm som skulle fylla funktionen, för 1690 :-. Klickar upp produkten, velar i 2 minuter, lägger sedan produkten i korgen.
Då är priset ändrat till 2590? Tydligen uppdaterar ÅF priserna exakt 21:16, varpå jag får höra från kundtjänst: "Var snabbare nästa gång".
Hur som helst! Jag väljer en annan skärm för 2190 :-, ganska nöjd trots tidigare miss.
Det här var ca en vecka sedan. Och nu kostar samma skärm 1990:-
Jag vet att det är en fis i rymden, men jag blir sjukt frustrerad när det bara går allmänt dåligt hela tiden!

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Mattecoach

@Gamerouge:

Tar dina problem i ordning här.

Bilen: Varför köper du en så gammal bil? Vet ju inte vad du har för budget eller behov, men vi köpte en två år gammal bil för ca 80 tkr, Peugot. Inga problem över huvud taget.

Kläder + skor: Lämna tillbaka. Även kläder och skor går att reklamera.

Skärm: Lämna tillbaka med stöd av distansavtalslagen.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skulle åka hem från jobbet vid ungefär 23 det regnar ganska mycket. Bilen låter lite illa när jag kört en stund stannar efter någon km och visar sig att däcket är platt packar ur allt ur bagaget och ser att det finns ett reservhjul med domkraft men hylsan för hjulmuttrar saknas. Fick ringa en kollega som kom men han hade inga hylsor av rätt storlek pga han är mitt i en flytt. Däckpump hade han i alla fall. Fyller det till 1,5bar sen orkar inte pumpen mer och man hör att det läcker ut fort igen. Fick stanna var 3-5km och pumpa på en sträcka som är 3 mil tog en stund

Kommer hem och då står en Volvo s40 2007 1,8f som någon 29 årig Annica äger, på min plats
Ringde vaktbolaget som står på skylten. De är inte ansvariga sedan några år tillbaka så fick ringa ett annat.
När jag kommer rätt säger de att de bara ger böter. Så jag betalar för en p plats men får ändå leta upp en annan och nu med ett däck som pyser ut luft. Inga rutor i närheten var lediga antagligen därför annica från valde min plats.
Trodde de skulle ringa henne och be henne flytta sin bil. (jag lyckades inte hitta telnr på nätet bara adress namn och liknande)
Satt och väntade på att vakten skulle komma tog 1h ( ville inte riskera att hon skulle kunna komma innan böterna) . När det väl kom en vakt visar det sig att de bara ger 300kr.jag hade hoppats på ett belopp som känns i alla fall...

När det var en sprätt som använde våran plats så sa vaktbolaget åt oss att ställa oss vart vi vill, dom tog vårat regnr modell osv och garanterade att vi knte skulle få böter.
Vågade dock inte pusha och stå på gångväg eller sånt utan ställde mg på sidan av vägen och mycket riktigt. Dom kom och bötade bilen på våran plats och körde glatt förbi våran bil:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Om du har möjlighet, sök privat vård som har lägre väntetider. Visst, det kostar mer men kan vara värt det.

Efter 7 månader så har jag redan gått igenom alla besparingar jag har, samt sålt mycket av vad jag ägde för att betala hyra mm. Finns inte många ören kvar, och verkligen inte för privat vård som jag har funderat på själv också. Funderar på att ta lån och söka privat vård om något, men det är lättare sagt än gjort i detta läge, både i och med att jag inte har inkomst och att jag knappt orkar utföra något.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elghinnarisa:

Efter 7 månader så har jag redan gått igenom alla besparingar jag har, samt sålt mycket av vad jag ägde för att betala hyra mm. Finns inte många ören kvar, och verkligen inte för privat vård som jag har funderat på själv också. Funderar på att ta lån och söka privat vård om något, men det är lättare sagt än gjort i detta läge, både i och med att jag inte har inkomst och att jag knappt orkar utföra något.

Sök privat vård. Rätt säker på att vi kan hjälpa till. Ring en privat vårdgivare och fråga vad det kostar. Sen sköter vi resten här.

Permalänk
Medlem

Varit en skitvecka!

Får olika svar från migrationsverket hela tiden när jag ringer för att få hit min tjej.

Idag fick jag en pbot på 300 kr för ena däcket stod på det vita på en hörparkering, gjorde detta för jag vill ha plats för att öppna dörrarna för barnen sen dog bilen på motorvägen till Göteborg. körde 120km/h upp och helt plötsligt så tappade den all fart och jag fick ställa mig vid kanten.

Kunde starta bilen igen och köra hem, men så fort jag kom över 100km/h så var det samma fenomen.

Behöver pendla 14 mil per dag för jobbet med denna bil.

Så jag vet inte vad jag ska göra. Måste fixa bilen men det är helg och ingen har öppet..

jaja, kunde varit värre

Permalänk
Medlem

@Gamerouge: Gällande kläder: Dyrt betyder inte kvalitet. Gör research innan du köper både jeans och skor så ska det nog gå bättre. T.ex. råjeans med stadskant tillverkade i USA eller Japan har generellt väldigt bra kvalitet, likaså randsydda skor från Storbritannien, USA eller Spanien.

Permalänk
Medlem

Idag är en halvbra dag. Årets övriga dagar går det ta sig förbi. Man är så upptagen ändå med annat. Igår var det så mycket tankar i huvudet så då försvann dagen, men idag, inte lika lätt. Men det är bara fortsätta framåt.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tomika:

Idag är en halvbra dag. Årets övriga dagar går det ta sig förbi. Man är så upptagen ändå med annat. Igår var det så mycket tankar i huvudet så då försvann dagen, men idag, inte lika lätt. Men det är bara fortsätta framåt.

https://i.imgur.com/w0e6Wso.jpg

Kändes fel att trycka like på din post så jag svarar istället. Beklagar förlusten!
Håll dig inte för sysselsatt, man måste ge tid till sorgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min brorson var med om en hemsk trafikolycka utan bilbälte i augusti där han nästan dog, (utan krockkuddar hade han dött på platsen) så jag har varit helt borta de senaste veckorna. Det gick bra till slut men det kommer ta lång tid innan han är helt återställd.

Egentligen är jag väl varken sur ledsen eller galen men jag var det för några veckor sen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB