Komplett hör inte av sig.

Permalänk
Medlem

Komplett hör inte av sig.

Hej,

För lite mer än 2 veckor sedan handlade jag på komplett, efter att en vecka hade passerat var ordern inte hanterad dessutom försvunnit ur deras sortiment (dock finns samma vara fast dyrare). Jag skrev då till deras kundtjänst för att fråga om det blivit något fel. Nu ytterligare en vecka senare har jag fortfarande inte hört något från komplett.

Varan var ganska kraftigt nersatt i pris. Och fanns i lager när jag lade min beställning. Kan jag förvänta mig att få varan till samma pris eller vad har jag för rättigheter här?

Kan tillägga att jag aldrig haft problem em med komplett tidigare.

Permalänk
Medlem

Du kan fråga Komplett i denna tråden:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/589045-komplett-se

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Tack, det ska jag göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Butikernas trådar här på swec är inte ett alternativ till deras ordinare kundtjänst, så den här frågan lämpar sig inte där.

OBS! Denna forumdel är ingen kundtjänst

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag ville ge kundtjänst en chans att svara. Men ska rimga dem imorgon. Tråden var för jag tänkte att jag ville ha lite kött på benen om vad jag kan vänta mig från dem innan bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeLogan:

Tråden var för jag tänkte att jag ville ha lite kött på benen om vad jag kan vänta mig från dem innan bara.

Eftersom vi inte har särskilt mycket detaljer blir det svårt att svara specifikt. Generellt har du rätt att få en vara till det utannonserade priset om det inte varit uppenbart felaktigt. Det kan också finnas förbehåll om det exempelvis gäller en fyndvara och bara något eller några enstaka exemplar finns att tillgå.
Fick du något automatsvar efter din beställning och senare någon orderbekräftelse?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeLogan:

Jag ville ge kundtjänst en chans att svara. Men ska rimga dem imorgon. Tråden var för jag tänkte att jag ville ha lite kött på benen om vad jag kan vänta mig från dem innan bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du fått en orderbekräftelse? För i så fall anses ett avtal ha ingåtts och de ska till ganska extra ordinära omständigheter för att säljaren ska kunna bryta avtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Har du fått en orderbekräftelse? För i så fall anses ett avtal ha ingåtts och de ska till ganska extra ordinära omständigheter för att säljaren ska kunna bryta avtalet.

Jo jag har fått orderbekräftelse för ca 2 veckor sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeLogan:

Jo jag har fått orderbekräftelse för ca 2 veckor sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Du skriver ju inte ens i första inlägget vad du köpt för något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Du skriver ju inte ens i första inlägget vad du köpt för något.

Nä precis, jag tyckte inte det kändes relevant för frågeställningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeLogan:

Nä precis, jag tyckte inte det kändes relevant för frågeställningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det "kändes" nog inte helt rätt. Det kan faktiskt påverka situationen. Vad är artikeln?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Det "kändes" nog inte helt rätt. Det kan faktiskt påverka situationen. Vad är artikeln?

Förstår inte riktigt vad du menar, men det var en sonos 3. Jag har iallafall pratat med komplett nu och de bad mig avvakta ett tag till. Så tror det kommer lösa sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det bästa är att ringa, då får man raka besked direkt. Komplett är riktigt bra att ha och göra med! Hoppas det löser sig.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro