OLED 55C7V streamar riktigt kass kvalite HJÄLP
Hej allesammans
För två månader sedan köpte jag en OLED 55C7V för att spela och streama på, direkt märkte jag att bilden var dålig, riktigt dålig vid streaming även vid repriser på hela fotbollsmatcher. Jag googlade problemet utan att hitta lösning på problemet. Kvalitén är som den lägsta på youtube, tröjnummer syns knappt och namnen går inte att läsa men man ser vilken spelare det är om man är insatt och bollen ser ut som några pixlar (kanske överdriver lite). Men vid vissa bilder så är kvalitén bra när de filmar in nära men riktigt kass när det rör sig i bilden. Streamar från Cmore och Viaplay, ser jag film från HBO så ser det okej ut och Youtube ser det riktigt bra ut.
Jag var i kontakt med Netonnet och förklarade problemet och de hänvisade mig till LG. LG Supoort tyckte det var deras problem men bad mig skicka in videoklipp på kvalitén. Gick in till Netonet med tv:n och sa som det var, få det bara att funka sa jag, vilket resulterade att jag fick en ny för två dagar sedan och samma problem är kvar även fast jag har en helt ny likadan tv.
Jag har googlat runt och gjort massa saker som verkar funka för folk allt från inställningar på tvn till att tagit bort webbrowser historik och gjord internet test från webbrowser på tv:n osv.. Jag har använt en ny "dyrare" nya hdmi kablar och har 250 mb internet så att jag har rätt utrustning iallafall. Återställning (på förra) .Testat 2,4 och 5 MHz wifi. Jag har även använt mig av power line TP WPA8630 till den utrustning internet inttag.
Streamat med Chromecast, Chromecast Ultra 4k , Apple tv, apple tv 4k, dator, playstation pro (80 upp och ner med power line), kabel från power line till tv:n. Använt mig av två telefoner och en surfplatta vid stream. Testat två olika routrar med olika portar på
till fiberboxen och powerlinen.
Var i kontakt med min internet leverantör Telenor och de sa att allting såg bra ut förövrigt.
Hittar jag ingen lösning inom närmaste dagarna så ringer jag till LG support som får skicka en tekniker oavsett om de kostar eller inte. Kort och gott har jag testat allt möjligt, säkert glömt skriva ner något jag testat men tror inte det hade varit avgörande ändå.
Vad kan problemet vara? Någon inställning i fiberboxen som "stryper" eller vad vet jag. Borde jag ringa Telenor och be dom ändra någon inställning? Den som kommer med en lösning som hjälper mig med mitt stora problem swishar jag en summa för pizza och dricka för besväret.
Tack på förhand!