Permalänk
Medlem

En scrolla-upp-knapp

Hej.

Har kommit på mig själv att tänka på det här några gånger nu, och det är nog något jag saknar.

Vissa trådar blir väldigt långa, och vill man inte fortsätta läsa nästa sida, så måste man scrolla upp själv.

Inte så jobbigt egentligen, visst. Men ändå.

Tänker mig att den "sitter fast" i nerkant på skärmen hela tiden (när man scrollat ner en viss längd). Eller att den sitter under sista inlägget i tråden.

Mvh

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att ibland är en sån knapp smidig.
Du har dock en knapp på tangentbordet som fyller precis det syftet, 'Home'.

Stava är svårt
Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Geeks
SweClockers

Home-knappen funkar! På mobilsajten finns även en genväg längst ned till höger i sidfoten. Ikonen ser ut som >> (roterat 90 grader).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Håller helt med. Har för mig att jag tom skapat en tråd om samma sak här tidigare men kan minnas fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Pinsamt när man som 40-åring och datoranvändare sedan mitten av 80-talet inte tänkt på att använda homeknappen Tänk så många scrollhjul och möss man kunde sparat..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Nog kört med HOME och END knapparna så länge jag kan minnas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X