Är Bose Quitecomfort 35 den bästa i prisklassen?

Permalänk
Medlem

Är Bose Quitecomfort 35 den bästa i prisklassen?

Hej

Tänkte köpa ett par riktigt bra trådlösa hörlurar och har sätt mycket om Bose Quitecomfort 35. Jag har ingen som helst koll på andra tillverkare och vad dom har att erbjuda som ligger inom samma kvalité som dessa. Vad rekommenderar ni om man ska köpa ett par trådlösa hörlurar i den prisklassen som förhoppningsvis ska hålla väldigt väldigt länge?

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Avstängd

Sony 1000 eller Sennheiser pxc550 mycket bättre ljud än, No highs No lows must be Bose.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sett till komfort och brusreducering så ja, inget slår Bose på dem två punkterna.
Sony har bättre ljud ja, men är skillnaden som dag och natt? Nej.

Välj det som känns bäst.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

@FireFox:

Har både WH-1000Xm2 och QC35 II i familjen och skulle säga att Bose är bäst på komfort medan Sony är bäst på funktioner och brusreduceringen. Så det är vad man prioriterar högst

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Jag har under en längre period testat QC35 samt Sennheiser momentum 2 (den trådlösa). Fördelen med QC35:an är att den har liiite bättre brusreducering.
Fördelen med Sennheisern är att den satt bättre på mitt huvud samt att ljudet var mycket mer i min smak.

Så av de två är sennheisern bäst enligt mig. Jag valde dock att inte ta någon av dom, dels för att priset fortfarande är lite högre än vad de är värda men framförallt eftersom det inte går att stänga av brusreduceringen. Helt jävla idiotiskt hur man kan designa en produkt utan den funktionen. Dels vill man ibland förstås höra vad som händer runtomkring en och dels kan man höra/känna brusreduceringen om man lyssnar på låga volymer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Så av de två är sennheisern bäst enligt mig. Jag valde dock att inte ta någon av dom, dels för att priset fortfarande är lite högre än vad de är värda men framförallt eftersom det inte går att stänga av brusreduceringen.

Du menar att det inte går att stänga av brusreduceringen på Sennheisern? För på QC 35:an går det bra, II:an har en knapp på ena luren så att du kan göra det utan appen (och också då välja vilken grad av reducering du vill ha).

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

QC25 spelar bättre än 35 om du inte måste ha trådlöst.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Har Bose Q35 och de är sköna att ha på sig, bra funktioner osv. Vad jag har läst så är det WH-1000Xm2 som gäller nu om man vill åt bättre ljud.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Äger också Bose Q35

+ Sitter riktigt riktigt skönt på mig
+ Tar bort brus bra
+ Bra batteritid

- Startar automatiskt brus varje gång man startar headset, som man manuellt måste stänga av med Bose appen

Jag är nöjd då komforten var det viktigaste kravet för mig. Är man ute efter ljud upplevelse finns nog andra märken som kan slå Bose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Du menar att det inte går att stänga av brusreduceringen på Sennheisern? För på QC 35:an går det bra, II:an har en knapp på ena luren så att du kan göra det utan appen (och också då välja vilken grad av reducering du vill ha).

Jag antog att vi pratade om första versionen, hade glömt att de släppt en ny. När jag hade de gick det i alla fall inte att stänga av NC:n, men nu efter en snabb googling verkar det som att de släppte en uppdatering som möjliggör det via deras app. Bra initiativ även om det är onödigt krångligt att behöva gå via appen.

Permalänk
Medlem

bose quitecomfort 3.5 har bättre ljud än WH-1000Xm2 Kändes mycket mer neutral WH-1000Xm2 blev varm och brölig med de mesta och lät inte äkta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Som andra redan varit inne på så är det Sony, Sennheiser och Bose som gäller i den här prisklassen. Deras respektive modeller är direkta konkurrenter till varandra, så de erbjuder alla tre ljud i toppklass för sin prislapp. Hade jag gått efter ljudkvalité så hade jag antagligen valt Sennheiser följt av Sony, bara för att jag nöjer mig med det absolut bästa. Men efter att jag åkt och provat dessa i butik så var det inte svårt att välja Bose QC35 helt och hållet på grund av sin komfort och storlek.

För hörlurar anser jag att passform ska komma i först a hand Att köpa hörlurar som inte sitter som förväntat är ett extremt dåligt köp. Åk och prova så lär du märka direkt vilka du fastnat för. Alla tre erbjuder som sagt mer eller mindre samma höga ljudkvalité, om än Sonys kanske snäppet vassare.

OffTopic: Jag använder alltid equalizer vare sig jag lyssnar via mobil eller dator för att få ut det maximala av ljudkvalitén. Skulle aldrig falla mig in att vara utan dessa.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Slänger in ytterligare ett alternativ, Nuraphone. Ingen aktiv brusreducering men designen gör att den inte släpper in mkt ljud utifrån.
Ljudet ska tydligen slå det mesta när det väl är kalibrerat, många olika anslutningsmöjligheter osv.

Permalänk
Medlem

Ni som har Bose QC35 II, har ni problem med Blåtandsanslutningen? Har nyss köpt ett par och det "hackar till" i musiken lite då och då (en gång var 5-10 minut) när jag har telefonen i fickan.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Intressant att folk gör rekommendationer om vilka som känns bäst att ha på sig utan att ta någon som helst hänsyn till att folks huvuden och öron faktiskt ser rätt olika ut. Med det sagt så håller jag med om att QC35 är grymt sköna. Dessutom är Sonys lurar, enligt mig, grymt fula (jag har dom själv) men dom låter bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

Hej

Tänkte köpa ett par riktigt bra trådlösa hörlurar och har sätt mycket om Bose Quitecomfort 35. Jag har ingen som helst koll på andra tillverkare och vad dom har att erbjuda som ligger inom samma kvalité som dessa. Vad rekommenderar ni om man ska köpa ett par trådlösa hörlurar i den prisklassen som förhoppningsvis ska hålla väldigt väldigt länge?

Hade nog väntat lite, IFA körs väl igång på fredag, jag väntar på Sonys WH1000XM3
http://thewalkmanblog.blogspot.com/2018/07/sony-wh-1000xm3-co...

Om inte annat så borde det släppas annat lull lull och eventuell går väl dom äldre ned i pris(?)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Ni som har Bose QC35 II, har ni problem med Blåtandsanslutningen? Har nyss köpt ett par och det "hackar till" i musiken lite då och då (en gång var 5-10 minut) när jag har telefonen i fickan.

Inga sådana problem för mig. Kör via några olika iPhone 6s/7. Är det bara från fickan? Testat räckvidden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Inga sådana problem för mig. Kör via några olika iPhone 6s/7. Är det bara från fickan? Testat räckvidden?

Skickades från m.sweclockers.com

Räckvidden verkar generellt OK så länge man befinner sig i samma rum, "klipper" i ljudet om jag går in i ett annat rum. Har testat att köra både via Samsung Galaxy S8, iPhone 6S och iPad, samma problem på samtliga enheter. Har även varit så när jag haft iPaden bredvid och lyssnat på musik.

I övrigt är hörlurarna magiska med brusreducering, kunde äntligen sitta och jobba i det öppna landskapet på kontoret idag utan att bli störd

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Sonys WH1000XM3 presenterades igår, verkar bli en het on-the-go-lur

Sedan finns ju även B&W PX som kanske inte är lika finessrika som Sony & Bose, men har enligt mig det bästa ljudet.

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk
Skrivet av Jakoby:

Hej

Tänkte köpa ett par riktigt bra trådlösa hörlurar och har sätt mycket om Bose Quitecomfort 35. Jag har ingen som helst koll på andra tillverkare och vad dom har att erbjuda som ligger inom samma kvalité som dessa. Vad rekommenderar ni om man ska köpa ett par trådlösa hörlurar i den prisklassen som förhoppningsvis ska hålla väldigt väldigt länge?

PSB Audio
B&O Beoplay
KEF Space One W
Sennheiser RS / MM serie
B&W P serien W
Beyerdynamic aventho W
RHA trådlösa in-ear

Om plånboken står pall
Beyerdynamic Amiron W
AKG N90Q
RHA CL2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Så här är det: Bäst komfort: QC35. WH1000XM2 gör ALLT annat bättre. Så det beror på vad du prioriterar. Komfort eller bättre batteri, högre ljudkvalitet, app med olika inställningar, exempelvis anpassa sig efter trycket i ett flygplan på hög höjd, o.s.v. Pratar utifrån erfarenhet och vad jag har läst i otaliga recensioner av de båda hörlurarna.

Jag rekommenderar så klart WH1000XM2, eller att du köper XM3 om du klarar av att vänta tills de börjar bli tillgängliga nu under hösten.

Permalänk
Medlem

Jag söker också ett par trådlösa hörlurar, mest för film men även en del spel. Dock har jag problem med att jag ofta får huvudvärk av diverse hörlurar jag testat för att de sitter för hårt.

Om man går efter inläggen i tråden så borde alltså Bose QC35 passa mig bättre? Någon som har samma problem och testat dessa? Eller har ni några andra tips?

Permalänk
Medlem

@Buddaz112: Finns Beyerdynamic Amiron W och AKG N90Q som trådlösa versioner?

Permalänk
Skrivet av improwise:

@Buddaz112: Finns Beyerdynamic Amiron W och AKG N90Q som trådlösa versioner?

Amiron finns som både trådlös och trådad. Priset på de trådlösa ligger på runt 8k. Dyrare än den trådade varianten eftersom de är rätt så nya. Såg fel på AKG modell. Den du skall leta efter hos AKG heter N700NC W och ligger på runt 4K.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluerose:

Jag söker också ett par trådlösa hörlurar, mest för film men även en del spel. Dock har jag problem med att jag ofta får huvudvärk av diverse hörlurar jag testat för att de sitter för hårt.

Om man går efter inläggen i tråden så borde alltså Bose QC35 passa mig bättre? Någon som har samma problem och testat dessa? Eller har ni några andra tips?

Behöver du brusreduceringen annars så är inte brusreducerande hörlurar att rekommendera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacke7894:

Så här är det: Bäst komfort: QC35. WH1000XM2 gör ALLT annat bättre. Så det beror på vad du prioriterar. Komfort eller bättre batteri, högre ljudkvalitet, app med olika inställningar, exempelvis anpassa sig efter trycket i ett flygplan på hög höjd, o.s.v. Pratar utifrån erfarenhet och vad jag har läst i otaliga recensioner av de båda hörlurarna.

Jag rekommenderar så klart WH1000XM2, eller att du köper XM3 om du klarar av att vänta tills de börjar bli tillgängliga nu under hösten.

Har WH1000XM2 även möjligheten att vara kopplad till 2 BT-enheter samtidigt?

För det är nog det jag gillar bäst med mina QC35 förutom komforten

Behöver aldrig byta headset på jobbet. Lyssnar på podcast när jag jobbar från telefonen och sen om det ringer på skype (datorn) så pausar podden i telefonen och jag kan svara skypesamtalet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Behöver du brusreduceringen annars så är inte brusreducerande hörlurar att rekommendera.

Vissa går att stänga av NC och då blir de som helt vanliga lurar fast med bättre isolering. Det är på mode att ha NC eftersom det generar pengar. De lite mer seriösa tillverkarna vet att det finns även den målgrupp som vill ha deras hörlurar och så finns det bara en modell tillgänglig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Behöver du brusreduceringen annars så är inte brusreducerande hörlurar att rekommendera.

Det är inget viktigt, men är mest ute efter komforten. Testade dem idag på Elgiganten och de satt rätt skönt jämfört med många andra lurar jag testat.

Permalänk

@SunQ: WH1000XM2 kan bara vara kopplad till en enhet åt gången. Om de inte har lagt till den funktionen i WH1000XM3 skulle QC35 II passa dig bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Vissa går att stänga av NC och då blir de som helt vanliga lurar fast med bättre isolering. Det är på mode att ha NC eftersom det generar pengar. De lite mer seriösa tillverkarna vet att det finns även den målgrupp som vill ha deras hörlurar och så finns det bara en modell tillgänglig.

Skickades från m.sweclockers.com

De får ju då ofta sämre isolering än andra slutna lurar eller iaf inte bättre. Samt att de är designade för att användas med brusreducering så de låter sämre även utan brusreducering aktiverad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x