Permalänk

Smart tv, 4k, 50-65tum, budget ~10k max

Tjenare alla! Nu är det så att man har flyttat till sin första lägenhet och då måste en massa saker inhandlas

Två saker på listan var en soffa och en tv.
Soffan är fixad, men åter till tvn. Jag kan inget när det kommer till tvs och skulle uppskatta lite hjälp/köpråd kring detta område.

Det jag söker är en smart tv 4k 50-65 tum för max 10.000sek.
Gärna lägre, men kan kompromissa om det känns rätt.
Ska sitta i ett väggfäste som går att fälla ut.
Har Android telefon om det skulle underlätta för uppkoppling mot tvn.
Skulle varit grymt om man kan koppla in datorn på något sätt, utan kabel.

Kan absolut nada inom detta så all hjälp uppskattas

/Daniel

Permalänk
Bildexpert 📺

@DreinLifeOfYou: Som alla andra frågor av samma sort fungerar vilken TV som helst när du inte har specifika krav. Alla nya TV, med undantag för specialfall och budgetskrapet) idag kör en 4K-panel. Alla har någon form av smart-system. 10.000 Kronor räcker till en bättre mellanklass eller en toppklassmodell med nedsatt pris. Har gått igenom det här:

https://www.sweclockers.com/artikel/24802-produktgenomgang-av...

Smart-TV kan du ignorera genom att planera rätt. Ifall du ser datorn som din främsta källa, sikta då på en Chromecast. Kanske en TV med Android TV som operativsystem för att underlätta för det du redan kör.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@DreinLifeOfYou: Som alla andra frågor av samma sort fungerar vilken TV som helst när du inte har specifika krav. Alla nya TV, med undantag för specialfall och budgetskrapet) idag kör en 4K-panel. Alla har någon form av smart-system. 10.000 Kronor räcker till en bättre mellanklass eller en toppklassmodell med nedsatt pris. Har gått igenom det här:

https://www.sweclockers.com/artikel/24802-produktgenomgang-av...

Smart-TV kan du ignorera genom att planera rätt. Ifall du ser datorn som din främsta källa, sikta då på en Chromecast. Kanske en TV med Android TV som operativsystem för att underlätta för det du redan kör.

Vilka märken är ett så kallat no go då?

Som sagt frågar vad man ska köpa/ titta på så jag inte köper något skit, kan inte detta ämne.

Är nog mest relevant att kunna streama från mobilen. Då funkar ju chromecast.

Hur funkar Android tv? Bäst å googla eller ids någon förklara?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Vilka märken är ett så kallat no go då?

Håller du dig till de stora och kända varumärkena finns det gott om information och kunskap att exempelvis googla fram. Dvs de tillverkare jag tar upp i artikeln jag länkade till ovan.