Valve: "Vi är redo att börja satsa på spel igen"

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Ett fullt fungerande, full-längds spel i VR genom Vive och Oculus skulle nog definitvt leva upp till förväntningarna.

De flesta har inte testat VR, och det har inte kommit ett spel som har satsat multimiljoner på att utveckla ett spel till VR ännu. Så skulle de vara först ut med ett AAA-VR spel så tror jag nog att förhoppningarna både är slagna och förbigångna.

Fallout 4 och Skyrim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Fallout 4 och Skyrim?

Ingen av dem har utvecklats för VR.....

Du får skilja mellan att ha skapats för VR och att vara VR-kompatibel.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så en uppföljning 10 år senare är okej?

Nu har jag inte spelat något Half-Life mer än kanske 5-10 minuter av ettan, men ja, en uppföljare som avslutar storyn på en bra spelserie kan vara grymt bra även efter många år

Longest Journey släpptes 1999, uppföljaren Dreamfall:The Longest Journey kom 2006 och avslutande delen Dreamfall:Chapters släpptes mellan slutet av 2014 till mitten av 2016.

Jag var riktigt nöjd med hur de knöt ihop den storyn. Många väl investerade timmar i alla delarna =D

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

? Kan inte se att det är valve som jobbar på det där?
Verkar ju vara ett fanmade hopkok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det så, och ärligt talat har jag större förtroende till PB-folket än dagens Valve vad gäller att göra en bra Half-Life upplevelse. Den absoluta majoriteten av dom som gjorde Half-Life till den minnesvärda spelserie som den faktiskt är drog från Valve för flera år sedan.

Kolla bara på Minerva, Half-Life: Echoes, Black Mesa, etc, man ska inte fnysa åt saker bara för att dom är "fan-made". Genuin passion och jävlar anamma leder till bra skit.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så en uppföljning 10 år senare är okej?

Varför inte?

Nu tycker jag som sagt visserligen att just Half Life borde bli lämnad som det är. Inte för att det gått för lång tid sedan tvåan utan mer på grund av att hypen och alla runtomkring gjort så att det bara kan sluta på ett sätt: en stor jävla skitstorm som man säger.

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha Half Life 3. Spelar fortfarande dom för känslans skull.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

HL3 hade varit rätt mysigt faktiskt. Gärna bra optimerat så man slipper dubbla RTX2080TI tillsammans med någon processor för typ 40 lök.

Hursom, jag skulle bli nöjd så länge Valve inte hade gjort som Techland/Deep silver, och gjort världshistoriens döfetaste trailer.

För att sedan förvandla folks glädjetårar till tårar av blod istället när spelet väl släpptes och blev den fetaste besvikelsen spelvärlden någonsin lyckats med.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så en uppföljning 10 år senare är okej?

Tror det där klippet säger allt.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Musikälskare

Det tror jag när jag ser det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Kommer inte hända. Episod 3 är skrotad sedan länge och storyn redan avslöjad av författaren.

Har du en länk till storyn?
Jag har väntat på episod 3 länge..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag tror inte Valve kommer att göra nya spel med Half Life 2 -motorn (Source) längre. Heller inte Source 2, som bara är till Dota 2 och andra icke-fps spel utan 4K(?).

I princip alla 3D motorer stödjer 4K UHD. Spelar gamla spel från början av 2000 talet på min 4K UHD panel. Problemet kan vara sämre gjorde spel där GUI inte skalar korrekt och blir för litet på skärmen. Det är bara att ändra en parameter för att få det. Problem kan däremot komma med aspect ratio, men eftersom att 4K UHD är 16:9 precis som Full-HD/HD så är det sällan ett problem.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Sorry men Valve är ett skämt idag, klarar inte ens av att utveckla spel utan måste köpa studios hela tiden. Deras interna kultur är bland dom största orsaker till att dom inte längre klarar av att utveckla egna spela som folk vill ha.Ger oss ett kortspel ingen ville ha eller efterfrågade, dom är isolerade från sina spelar och har ingen kontakt längre med verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfgrin:

Sorry men Valve är ett skämt idag, klarar inte ens av att utveckla spel utan måste köpa studios hela tiden. Deras interna kultur är bland dom största orsaker till att dom inte längre klarar av att utveckla egna spela som folk vill ha.Ger oss ett kortspel ingen ville ha eller efterfrågade, dom är isolerade från sina spelar och har ingen kontakt längre med verkligheten.

Jag tycker Dota2 är riktigt bra och ser fram emot att testa Artifact.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Har du en länk till storyn?
Jag har väntat på episod 3 länge..

http://www.marclaidlaw.com/epistle-3/

Notera att den är skriven lite i "kod".

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför vill folk bara ha uppföljningar på gamla spel? Jag vill ha helt nya spel från grunden.

De vill inte ha en uppföljning, de vill ha ett avslut. Half-life 2: episode 2 slutade med förmodligen en av tidernas största cliffhanger (jag har då aldrig sett något liknande i över 500+ spel) där allting bokstavligt talat slutar mitt i handlingen, utan svar, och med ett pågående uppdrag.

Man kan se det lite som en film. Lite som att inte släppa "Return of the king" i sagan om ringen trilogin. Eller "Return of the jedi" i Star Wars. Båda har snarlik struktur i slutet (inget avslut, pågående uppdrag, obesvarade frågor).

Sedan kan man gå lite åt det andra hållet. De långa serierna (t.ex Call of duty) är lite som "Star wars". Det säljer förstås mycket, men man märker att kvalitén tar lite stryk av att de släpps med så kort mellanrum. Att något säljer betyder dock inte att det måste vara bra.

Men! Till uppföljares fördel så kan det vara för att nya gameplay koncept används på en redan beprövad serie (a.k.a minimerad risk att något går dåligt). DOOM 2016 skiljer sig markant från DOOM3, som i sin tur skiljer sig från DOOM2. Det roliga med DOOM 2016 är att det slutade med en cliffhanger och kom ut 12 år efter DOOM3. Så helt omöjligt är det inte att göra något som konceptuellt är nytänkande och samtidigt hålla sig inom samma serie (dock samma genre, FPS, demoner etc). Resident evil 7 är t.ex i en helt annan genre än föregående spel.

Men visst vill man också ha helt nya spel också i helt nya genrer. Det jobbiga där är att besvara frågan: "Varför har ingen gjort det förut?". Det kan helt enkelt vara p.g.a anledning att idén var helt enkelt kass och extremt få vill ha det egentligen, eller för att den aldrig var beprövad, eller prövad på fel sätt med fel metoder etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så en uppföljning 10 år senare är okej?

Tja... Star Wars historien fick ju folk vänta 20+ år på.

Kan förstå att en storylös eller icke story drivet spel/filmserie kanske inte blir så kul att följa upp. Många TV serier de tagit upp igen blir ju katastrof eller aldrig sig lik, just pga man har andra förväntningar på tekniken.

Men filmer och spel i sin helhet, kan ju berätta en tillräckligt stor story för att fängsla dig i timmar. Och sättet HL2 EP2 slutade var ju en cliffhanger. Och för mig avskyr jag att sluta så. Så jag ser gärna en fortsättning på det, även om det är 15-20 år senare. Bara det avslutas.

Och Half-Life satte ändå så mycket av dagens grund för många andra spel, att det känns som respektlöst att bara låta det förfalla som det gjort och samtidigt håva in pengar som fan på CS:GO tex, som trots allt är en HL-mod i grunden. Och om de nu inte vill göra det själva, låt någon annan göra klart det.

@Nätälskare Han ska för alltid tjatas och retas för detta, tills de släpper det. Om vi så måste rista in det i hans gravsten den dag han går bort, om han inte gör klart det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Har du en länk till storyn?
Jag har väntat på episod 3 länge..

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1488059-half-life-2-ep...

;);)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |