Forza Horizon 4 får systemkrav för 60 bilder per sekund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Ray tracing?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, Raycing.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av saigon:

Inga större konstigheter där. Nu är bara frågan om man skall köpa det på pc eller Xbox.

Sugen på att uppgradera till One x tills Red dead redemption släpps.

Någon som kört Horizon 3 på Onex och kan uttala sig om hur det funkar?

Horizon 3 rullar tyvärr inte i 60 FPS på XBX (gissar att CPUn är för klen och man därför inte gjorde ett 60 FPS läge med lägre inställningar som ändå finns på en del andra spel på XBX), däremot rullar det i helt stabila 30 FPS i "äkta" 4k + 4x MSAA!!! Det ser riktigt bra ut på en 4k TV, Forza Horizon 4 är en av huvudanledningen till att jag skaffade en XBX och är det spel jag ser fram mest emot denna höst

PC fixar 4k @ 60 FPS med ett GTX1080Ti, däremot får man "nöja" sig med 2x MSAA för att inte dippa under under 60 FPS gränsen.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Horizon 3 rullar tyvärr inte i 60 FPS på XBX (gissar att CPUn är för klen och man därför inte gjorde ett 60 FPS läge med lägre inställningar som ändå finns på en del andra spel på XBX), däremot rullar det i helt stabila 30 FPS i "äkta" 4k + 4x MSAA!!! Det ser riktigt bra ut på en 4k TV, Forza Horizon 4 är en av huvudanledningen till att jag skaffade en XBX och är det spel jag ser fram mest emot denna höst

PC fixar 4k @ 60 FPS med ett GTX1080Ti, däremot får man "nöja" sig med 2x MSAA för att inte dippa under under 60 FPS gränsen.

Tack för svar. Får nog bli ett one x i höst då, skönare att ligga i soffan och spela en kall höstkväll

Undras om one x kommer prissänkas något inom en snar framtid, black friday är lite långt bort än..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Imponerande hur de lyckas hålla kraven så pass långt nere för något som ser så bra ut. Nu hoppas jag bara på mindre buggar än föregångaren.

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte förstör körkänslan, 3an var fantastisk. Det som skiljer forza från andra racingspel är att bilarna känns så bra att köra, de har inte den här arcade skiten som finns i nuvarande NFS spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Hoppas de inte förstör körkänslan, 3an var fantastisk. Det som skiljer forza från andra racingspel är att bilarna känns så bra att köra, de har inte den här arcade skiten som finns i nuvarande NFS spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan nästan höra hur alla de som kör racingsims i Sverige får ett blodtryck på 200/120 och hur de vässar fingrarna för minsann berätta hur fel du har.

(Även fast Forza inte har samma fysik som t.ex. NFS så är det fortfarande mer likt arcade än sim. Om man är snäll kanske man kan kalla det sim-cade, men då är man som sagt snäll.)

Disclaimer: Har inte spelat de senaste versionerna men att dömma av youtubevideos är det ganska tydligt.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte bestämma om jag ska spela det med en xbox kontroll eller ratt och pedaler, visst är ratt att föredra men fan det är inte direkt så avancerad racing att det känns som ett måste.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står