Tävla med Elgiganten och få chansen att kamma hem ett Geforce RTX 2080 Ti

Permalänk

Större och bättre MSI Geforce RTX 2080 Ti Gaming X Trio

Ungarna har aldrig varit så hjälpsamma tidigare. Det har varit två veckor av hemma-slöjd, målning, att räkna antal bidrag i tävlingen och vilka odds vi har. De förstår att en vinst skulle leda till stora orättvisor (farsan kommer ha stora fördelar i Fortnite), men å andra sidan skulle ju mellangrabben äntligen kunna låta lillsyrran ärva hans laggiga laptop.

Hela familjen håller tummarna!

Bild saknades
Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

jäklar vilket bygge!!! bästa bidraget enligt mig
Vilken låt?

Tack så hemskt mycket!

Låten är Blue Wednesday - One

Permalänk

Det blev till att klä min dotter i en datorlåda i rosa Hello Kitty tema.
Led i rätt färg!!

https://imgur.com/a/FgO8Lm8

Permalänk

@Cypress_86: leta reda på "get share links" på bilden på Imgur och använd BBCode (Forums) så syns bilden direkt.
/m

Permalänk
Medlem

@p.lindblom: Underbart bidrag! IBM Aptiva är ju sjukt snygg och gör sig oväntat bra som kostym:) Och presentation på vatten är genialisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Tack så hemskt mycket!

Låten är Blue Wednesday - One

Tnx!!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Elgiganten tävling 2080 ti

Må the GEFORCE be with you, när ljuset och skuggorna faller, så bara fungerar det.

Nu även bild med användarnamn X-D
Sist en autocad ritning jag gjorde på bygghet

Ser i efterhand att detaljerna på de mörka partierna på sidorna inte syns. Får man komplettera med detaljbilder senare idag när man kommer hem från jobbet månne?
https://imgur.com/ApOwh4J
https://imgur.com/qxnBopB
https://imgur.com/BElLMtR
https://imgur.com/umA4KWq

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Grymt jobbat, solklar vinnare för min del! :> Lycka till!

Tack

Spännande nu... Bra jobbat allihopa!
Nu kan man bara vänta och se vem som vinner. Hoppas man kan sova de kommande dagarna. Jag kan i alla fall inte sluta tänka på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

@p.lindblom: Underbart bidrag! IBM Aptiva är ju sjukt snygg och gör sig oväntat bra som kostym:) Och presentation på vatten är genialisk!

Jag tackar och bockar

När jag letade efter referensbilder snubblade jag över någon som gjort ett sleeper-bygge i ett Aptiva-chassi. Om jag någon gång kommer över ett sådant ska jag flytta över innehållet från min dator på jobbet till det.

Grundet jag var på brukar jag fiska vid på somrarna. På våren, när vattenståndet är som högst syns inga stenar alls, vilket gör det lite olustigt att närma sig med båten. Jag älskar att vara på sjön, så det kändes naturligt att ta med bygget ut.

Lycka till allesammams! Jag är mer eller mindre inställd på att springa Midnattsloppet 2019 i Stockholm, iförd min dator. Någon som hänger på med sitt bygge?

Permalänk
Medlem

@p.lindblom: Naww, nu blev jag ju ledsen att jag bor så långt norröver! Det var ju en superkul idé ^_^ Snälla be nån ta bilder om du springer iförd kostymen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Jag tackar och bockar

När jag letade efter referensbilder snubblade jag över någon som gjort ett sleeper-bygge i ett Aptiva-chassi. Om jag någon gång kommer över ett sådant ska jag flytta över innehållet från min dator på jobbet till det.

Grundet jag var på brukar jag fiska vid på somrarna. På våren, när vattenståndet är som högst syns inga stenar alls, vilket gör det lite olustigt att närma sig med båten. Jag älskar att vara på sjön, så det kändes naturligt att ta med bygget ut.

Lycka till allesammams! Jag är mer eller mindre inställd på att springa Midnattsloppet 2018 i Stockholm, iförd min dator. Någon som hänger på med sitt bygge?

Intressant bakgrund till projektet. Jag har en själv en stark relation till datorn så det var min första riktiga PC någon gång i mitten av 90-talet och det var den som lade grunden till mitt datorintresse. Tyvärr insåg jag inte det nostalgiska värdet och chassit åkte på tippen.

Lycka till med tävlingen och att hitta ett chassi och återigen tack för ett fint bidrag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaJoe:

@p.lindblom: Naww, nu blev jag ju ledsen att jag bor så långt norröver! Det var ju en superkul idé ^_^ Snälla be nån ta bilder om du springer iförd kostymen!

Bilder blir det helt klart i så fall. Det vore fantastiskt roligt om vi kunde få ihop ett helt gäng med datorer och grafikkort som kan springa loppet.

Skrivet av lhugo:

Intressant bakgrund till projektet. Jag har en själv en stark relation till datorn så det var min första riktiga PC någon gång i mitten av 90-talet och det var den som lade grunden till mitt datorintresse. Tyvärr insåg jag inte det nostalgiska värdet och chassit åkte på tippen.

Lycka till med tävlingen och att hitta ett chassi och återigen tack för ett fint bidrag!

Skickades från m.sweclockers.com

Spelade du också Megarace som följde med många (om inte alla) IBM-datorer i början/mitten av 90-talet? Min far var egenföretagare och köpte en del datorer, så vi hade en hel drös med Megarace-skivor hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Spelade du också Megarace som följde med många (om inte alla) IBM-datorer i början/mitten av 90-talet? Min far var egenföretagare och köpte en del datorer, så vi hade en hel drös med Megarace-skivor hemma

Nej det var något jag missade. Min dator var en del av Volvodatorn från 1997 och till den ingick en volvospecifik svit av program och spel. Nu blev jag riktigt sugen på att få tag i en sån burk och göra ett eget projekt. Dessa datorer hade de feta Quantum Bigfoot-hårddiskarna på 5,25 tum!

Permalänk
Medlem

...det som är synd i dessa tävlingar är att dom som vinner är oftast dom som har råd att själva KÖPA produkterna...och detta kan man oftast se genom vad det läggs på tävlings-bidragen...alla har inte råd att köpa dator-produkter för att göra "kläder" av dessa...vilket gör att den "fattige" har inte en chans att ens vara nära att vinna tävlingar som dessa.
Min dator har jag fått bygga med verkligen blod svett och tårar samt tagit matpengar (har sjukbidrag från försäkrings-kassan) så en dröm att vinna är en i alla fall dröm för mig.
Sen för att inte slå hårt mot bidragen och jag menade absolut INGET illa menat. Men era bidrag är WAY bättre än mitt...tyvärr för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tugge76:

...det som är synd i dessa tävlingar är att dom som vinner är oftast dom som har råd att själva KÖPA produkterna...och detta kan man oftast se genom vad det läggs på tävlings-bidragen...alla har inte råd att köpa dator-produkter för att göra "kläder" av dessa...vilket gör att den "fattige" har inte en chans att ens vara nära att vinna tävlingar som dessa.
Min dator har jag fått bygga med verkligen blod svett och tårar samt tagit matpengar (har sjukbidrag från försäkrings-kassan) så en dröm att vinna är en i alla fall dröm för mig.
Sen för att inte slå hårt mot bidragen och jag menade absolut INGET illa menat. Men era bidrag är WAY bättre än mitt...tyvärr för min del.

Vi vet ju inte vem som vinner och hur juryn tänker.
Jag försökte i alla fall hitta en balans under mitt bygge. Hur många timmar jag skulle lägga/hur mycket det fick kosta. Jag använde mig av ngr saker jag redan hade hemma samt några saker jag fick köpa och ut ifrån det kom på mitt bidrag. Tot. köpte jag saker för 160kr.
Även göra ett bidrag som jag inte trodde någon annan skulle göra plus slänga in saker som kanske andra datorintresserade skulle känna igen.
Men som sagt vi vet ju inte hur de väljer en vinnare. De kan ju ha fler/andra punkter de tittar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldarhan:

Vi vet ju inte vem som vinner och hur juryn tänker.
Jag försökte i alla fall hitta en balans under mitt bygge. Hur många timmar jag skulle lägga/hur mycket det fick kosta. Jag använde mig av ngr saker jag redan hade hemma samt några saker jag fick köpa och ut ifrån det kom på mitt bidrag. Tot. köpte jag saker för 160kr.
Även göra ett bidrag som jag inte trodde någon annan skulle göra plus slänga in saker som kanske andra datorintresserade skulle känna igen.
Men som sagt vi vet ju inte hur de väljer en vinnare. De kan ju ha fler/andra punkter de tittar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte och gjorde likadant!! Min Computerbotboy är byggd av spillmaterial från mitt garage. Lite papp, kartong, frigolit och en trasig gipsplatta :)Och just det, två led-lampor från Wish som kostade 9 kr st

Jag är en sån där naiv jäkel som tror och hoppas på att lite kreativitet, humor och presentation är vad som gör susen. Och det är sagt med största respekt för alla som inkorporerat riktiga datorprylar i sina byggen - jag hade gjort detsamma om jag hade haft prylarna hemma men som fullblodssocionom har jag inte sånt liggande

Oavsett, jag har full förståelse för var Tugge kommer ifrån. Men bit ihop, ta ett glas vin och låt de kreativa juicerna flöda!!

Hursom, Årets roligaste tråd hitills...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tugge76:

...det som är synd i dessa tävlingar är att dom som vinner är oftast dom som har råd att själva KÖPA produkterna...och detta kan man oftast se genom vad det läggs på tävlings-bidragen...alla har inte råd att köpa dator-produkter för att göra "kläder" av dessa...vilket gör att den "fattige" har inte en chans att ens vara nära att vinna tävlingar som dessa.
Min dator har jag fått bygga med verkligen blod svett och tårar samt tagit matpengar (har sjukbidrag från försäkrings-kassan) så en dröm att vinna är en i alla fall dröm för mig.
Sen för att inte slå hårt mot bidragen och jag menade absolut INGET illa menat. Men era bidrag är WAY bättre än mitt...tyvärr för min del.

Ärligt talat tror jag inte att folk har spenderat några stora summor på sina bidrag i den här tävlingen och det var väl ytterst få som använde riktiga datorprylar som "kläder"? Jag köpte vit sprayfärg för 200kr på Byggmax, resten är kartong och grejer som legat och skräpat hemma och på jobbet. Själv är jag imponerad över all tid och energi som många lagt på sina bidrag, samt påhittigheten hos många deltagare. Ditt bidrag tycker jag är riktigt innovativt.

Som @eldarhan nämner har vi ingen aning om vad juryn tittar på eller hur de resonerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tugge76:

...det som är synd i dessa tävlingar är att dom som vinner är oftast dom som har råd att själva KÖPA produkterna...och detta kan man oftast se genom vad det läggs på tävlings-bidragen...alla har inte råd att köpa dator-produkter för att göra "kläder" av dessa...vilket gör att den "fattige" har inte en chans att ens vara nära att vinna tävlingar som dessa.
Min dator har jag fått bygga med verkligen blod svett och tårar samt tagit matpengar (har sjukbidrag från försäkrings-kassan) så en dröm att vinna är en i alla fall dröm för mig.
Sen för att inte slå hårt mot bidragen och jag menade absolut INGET illa menat. Men era bidrag är WAY bättre än mitt...tyvärr för min del.

Nu vet jag inte om du räknar mitt bidrag som en av de som såg ut att vara dyr eller menar att jag skulle kunna ha råd med ett nytt grafikkort - för det har jag verkligen inte lol!
Jag är en småbarnsmamma som jobbar deltid och som lägger de mesta av mina pengar på min dotter. Jag la ungefär 50 kronor på detta bygge (för koppartejpen), för det var exakt hur mycket jag hade råd att invenstera.

Jag använde mig av en trasig väggklocka som fläkt, kläder från långt bak i garderoben som jag vanligtvis inte använder och snodde lite av dotterns målarfärger för att måla. Skar sönder en gammal jogamatta och snodde en kartong från jobbet. Lånade dammsugarslangen från dammsugaren och fick en gammal LED-list av arbetskollegan, som för övrigt var vit så jag klistrade fast ett grönt billigt tyg runtom den.

Min arbetskollega berättade om denna tävling i lördags. Lördag-kväll spenderade jag att planera projektet och kolla vad jag hade hemma, större delen av söndagen och sent måndag-kväll byggde jag och tisdag monterade jag ihop allt och tog bilder. Det var exakt så mycket tid och pengar jag hade råd med.

I slutänden handlar det helt om planering. Jag löste allt i huvudet innan jag satte saxen i kartongen. Jag hade en relativt tydlig vision av vad jag ville ha

Jag inkluderar några bilder från mitt "proffsiga" bygge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MegaJoe:

Nu vet jag inte om du räknar mitt bidrag som en av de som såg ut att vara dyr eller menar att jag skulle kunna ha råd med ett nytt grafikkort - för det har jag verkligen inte lol!
Jag är en småbarnsmamma som jobbar deltid och som lägger de mesta av mina pengar på min dotter. Jag la ungefär 50 kronor på detta bygge (för koppartejpen), för det var exakt hur mycket jag hade råd att invenstera.

Jag använde mig av en trasig väggklocka som fläkt, kläder från långt bak i garderoben som jag vanligtvis inte använder och snodde lite av dotterns målarfärger för att måla. Skar sönder en gammal jogamatta och snodde en kartong från jobbet. Lånade dammsugarslangen från dammsugaren och fick en gammal LED-list av arbetskollegan, som för övrigt var vit så jag klistrade fast ett grönt billigt tyg runtom den.

Min arbetskollega berättade om denna tävling i lördags. Lördag-kväll spenderade jag att planera projektet och kolla vad jag hade hemma, större delen av söndagen och sent måndag-kväll byggde jag och tisdag monterade jag ihop allt och tog bilder. Det var exakt så mycket tid och pengar jag hade råd med.

I slutänden handlar det helt om planering. Jag löste allt i huvudet innan jag satte saxen i kartongen. Jag hade en relativt tydlig vision av vad jag ville ha

Jag inkluderar några bilder från mitt "proffsiga" bygge

https://i.imgur.com/Xpo9vQW.jpg
https://i.imgur.com/knBmpxd.jpg

Det var ett kreativt bygge med mycket cosplaykänsla! Du har nog en stor chans att vinna då det verkligen skriker cosplay. Tror inte många har råd med ett kort för 14K, det har inte jag heller därför ställde jag upp i tävlingen.
Brukar aldrig vara med i tävlingar då jag aldrig vunnit något och ligger alltid i mitten gällande allt haha... men belöningen lät så bra. Har också en liten ny bebis hemma dit största delen energin går åt. Sedan dag 1 till förlossning varit mardröm och nu har allt lugnat sig så ville jag unna min nörd inom mig med något sånt här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldarhan:

Det var ett kreativt bygge med mycket cosplaykänsla! Du har nog en stor chans att vinna då det verkligen skriker cosplay. Tror inte många har råd med ett kort för 14K, det har inte jag heller därför ställde jag upp i tävlingen.
Brukar aldrig vara med i tävlingar då jag aldrig vunnit något och ligger alltid i mitten gällande allt haha... men belöningen lät så bra. Har också en liten ny bebis hemma dit största delen energin går åt. Sedan dag 1 till förlossning varit mardröm och nu har allt lugnat sig så ville jag unna min nörd inom mig med något sånt här.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack detsamma! Jag såg ditt bygge och ba "No way, har inte en chans" ^_^ Arbetskollegorna övertygade mig att skickade in i slutänden ändå. Gillar din passion i insatsen också! Lyckades du sova inatt <3?

Grattis till den lille!! Det är faktiskt många som gör så - införskaffar något riktigt ganska precis när den lille har kommit. Jag bygger datorer som extraknäck så har varit med om många med den motivationen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MegaJoe:

Tack detsamma! Jag såg ditt bygge och ba "No way, har inte en chans" ^_^ Arbetskollegorna övertygade mig att skickade in i slutänden ändå. Gillar din passion i insatsen också! Lyckades du sova inatt <3?

Grattis till den lille!! Det är faktiskt många som gör så - införskaffar något riktigt ganska precis när den lille har kommit. Jag bygger datorer som extraknäck så har varit med om många med den motivationen

Det gjorde du rätt i, ja jag sov gott var helt slut har nytt jobb samt ska flytta snart också haha.

Tack hon är jättesnäll och sover gott om nätterna. Nu har det gått ngr månader men allt har gått fort ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TotalF: Själv bor jag ensam i en liten etta i Motala och använde mina "skills" i foto och gjorde något som jag hade hoppas på skulle locka juryn (obs....tog drygt 250 foton innan jag blev nöjd med den jag la ut....har ingen kamera utan fotade med min mobil som stod i dator-stolen... =O)...)

Permalänk
Frida 🥐

Hej alla deltagare!

Finalisterna finns nu att beskåda i den här artikeln. Nu är det upp till läsarna att välja vinnare. Tack för alla bidrag!

1. @edzz - MSI RTX 2080 Ti
2. @TotalF - COMPUTERBOTBOY!
3. @eldarhan - Optimus-Gaming Prime!
4. @keyser - Trött gammal processor
5. @Adrikkropotkin - Moderkort
6. @GuPe96 - RTX 2080 ti
7. @bliss - RTXMAN
8. @p.lindblom - Surfdatorn
9. @MegaJoe - Grafikkort
10. @screamm - BSOD Malfunction PC
11. @Cypress_86 - Hello Kitty-dator
12. @Hebbeman - RTX 2080 Ti

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Adrikkropotkin:
Jag tänkte på System Shock 2 och Prey 2017 samt om man tar logon till Syndicate 1, System Shock 2 blandar den med System Shock och lite skrek grönt.

Nu röstade jag inte på dig men ricktigt bra.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Zoyadog:
Tusen tack till att man fick vara med som finalist 🤗 shit så spännande detta är. Lycka till alla som fortfarande är med!

Verkar som att det går att rösta på sig själv.
Följdfråga. Anses det som fusk om man gör det? Om så är fallet så antar jag det kommer kontrolleras? 👍😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hebbeman:

Må the GEFORCE be with you, när ljuset och skuggorna faller, så bara fungerar det.

Nu även bild med användarnamn X-D
Sist en autocad ritning jag gjorde på bygghet

Ser i efterhand att detaljerna på de mörka partierna på sidorna inte syns. Får man komplettera med detaljbilder senare idag när man kommer hem från jobbet månne?
https://imgur.com/ApOwh4J
https://imgur.com/qxnBopB
https://imgur.com/BElLMtR
https://imgur.com/umA4KWq

https://i.imgur.com/qxnBopB.jpg

Tänkte passa på att påminna alla läsare som ska rösta bland finalisterna, att titta på flera av länkarna.
Om ni nu kommer se detta inlägg då rå 😅

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Hebbeman:

@Frida:
Tusen tack till att man fick vara med som finalist 🤗 shit så spännande detta är. Lycka till alla som fortfarande är med!

Verkar som att det går att rösta på sig själv.
Följdfråga. Anses det som fusk om man gör det? Om så är fallet så antar jag det kommer kontrolleras? 👍😅

Det är ok att rösta på sig själv

Tillägg: Det är dock inte ok att registrera flera konton för att rösta på sig själv. Resultat av detta blir permanent avstängning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JÄVLIGT illa att jag inte ens blev med att röstas på med mitt antal "likes" Tack så jävla mycket admins på Sweclockers...tack. *ARG*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tugge76:

JÄVLIGT illa att jag inte ens blev med att röstas på med mitt antal "likes" Tack så jävla mycket admins på Sweclockers...tack. *ARG*

Well... jag törs påstå att >90 % av dina röster främst kom till för att du var en av de allra första som syntes. Kolla t.ex. hur många likes det allra första bidraget fick. Kolla sen hur många (läs: få) de andra fick alltefter tävlingen hållit på ett tag.

Permalänk
Medlem

Är ju ibte mkt att snacka om, surfdatorn och rtxman är verkligen de två grymmaste bidragen. De förtjänar att fightas om förstaplatsen imo

Även om mitt bidrag, rent subjektivt, är bättre på alla plan ;p

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2