Vad tycker ni om nya Google Chrome?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om nya Google Chrome?

Uppdaterade nyss och känns skönare med rundare form. Ska visst ha en bättre lösenordshanterare också som bland annat hindrar en att återanvända lösenord (Sossar anno BF 1990 om ni förstår). Kan vara kul att veta vad ni andra tycker. Plus-känsla just nu.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Använder mig av Firefox, då Mozilla inte är Google, om ni förstår vad jag menar. Men jag har Chrome som en portabel variant genom PortableApps.com Väntar tålmodigt på att community'n på den webbsidan ska släppa den senaste versionen av Chrome.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

En aning stora flikar, annars är jag för.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Går inte att få för mycket av Material Design, så jag tackar och tar emot

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Får testa sen, men jag kommer aldrig byta från Firefox så länge de inte fixar smooth scrolling (och alternativ att sänka scrollhastigheten) utan att installera extensions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Får testa sen, men jag kommer aldrig byta från Firefox så länge de inte fixar smooth scrolling (och alternativ att sänka scrollhastigheten) utan att installera extensions.

Menar du att du saknar mjuk rullning helt eller att du är missnöjd med hur den beter sig? För det har funnits rätt länge och borde var aktiverat direkt efter installation, men annars kan man aktivera det här: chrome://flags/#smooth-scrolling

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag ogillar i allmänhet förändring för förändringens skull och detta var inget undantag. Jag behöver inte ha alla flikar skrikandes på mig i accentfärgen. Det finns betydligt vettigare saker att lägga tid på, till exempel en inställning för att ta bort det satans krysset på varje flik. Kommer inte längre ihåg vad jag ogillade med ff senast jag testade det, så det är kanske dags att testa igen snart.

Byter tillbaka till gamla tills vidare, men man blir väl påtvingad det nya inom kort.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag ogillar i allmänhet förändring för förändringens skull och detta var inget undantag. Jag behöver inte ha alla flikar skrikandes på mig i accentfärgen. Det finns betydligt vettigare saker att lägga tid på, till exempel en inställning för att ta bort det satans krysset på varje flik. Kommer inte längre ihåg vad jag ogillade med ff senast jag testade det, så det är kanske dags att testa igen snart.

Byter tillbaka till gamla tills vidare, men man blir väl påtvingad det nya inom kort.

Optimisten! Visste du att du kan högerklicka på en flik (som du vill ska vara permanent) och välja "fäst flik", då slipper du krysset som förstört ditt liv

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Optimisten! Visste du att du kan högerklicka på en flik (som du vill ska vara permanent) och välja "fäst flik", då slipper du krysset som förstört ditt liv

Jag vill kunna läsa title på flikarna och jag vill inte att flikarna ska vara permanenta och återuppstå hela tiden efter jag stängt fönstret.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Har de ändrat massor med teckensnitt och dyl?. Det känns mer hoptryckt på de flesta hemsidor och suddigt, startade om, ingen skillnad. Ändrade till 100% på Windows (och startade om) och då var texten lite bättre, men fortfarande mer hoptryckt.

Kanske skulle ge Firefox en ny chans igen. Tycker inte om flikarna heller.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Äter den mindre RAM? Tycker den är snygg nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Uppdaterade nyss och känns skönare med rundare form. Ska visst ha en bättre lösenordshanterare också som bland annat hindrar en att återanvända lösenord (Sossar anno BF 1990 om ni förstår). Kan vara kul att veta vad ni andra tycker. Plus-känsla just nu.

Tabbarna upplever jag som mycket mer kantiga.
Tabbarna går inte att stänga med X utan att först öppna/klicka på dem. =(
Hoppas de fixat hur illa texten syntes på vissa wedsidor. (Beroende på "fel" förstoring)
Har inte hunnit kolla det ännu.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Tabbarna går inte att stänga med X utan att först öppna/klicka på dem. =(

=(? Det är ju en förbättring. Krysset är överflödigt ändå för alla som äger ett mushjul och att ta bort det på nästan alla flikar är ju ett steg i rätt riktning. Tack för att du uppmärksammade det i vilket fall. Det blir nog att köra det nya trots allt. Jag kan nog stå ut med utseendet om det bär med sig klara fördelar som denna.

EDIT: Nä nu känner jag mig lite bedragen :/

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@xfade: Jag har X på mina flikar och kan stänga dom direkt. men har ju fått en suddigare text. jag upplever ju den vänstra från Chrome som mycket suddigare text. Hade inte alls suddig text innan uppdateringen.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

@xfade: Jag har X på mina flikar och kan stänga dom direkt. men har ju fått en suddigare text. jag upplever ju den vänstra från Chrome som mycket suddigare text. Hade inte alls suddig text innan uppdateringen.
https://i.imgur.com/kMA8whj.jpg

Om man ska demonstrera problem med fontrendering är kanske inte en komprimerad jpeg det smartaste valet. Den kommer ju se förfärlig ut oavsett.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Jag vet, men tyckte att man såg skillnaden fast det är jpg
Edit Bild 2 (öppna bild i ny flik):

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

@xfade: Jag har X på mina flikar och kan stänga dom direkt. men har ju fått en suddigare text. jag upplever ju den vänstra från Chrome som mycket suddigare text. Hade inte alls suddig text innan uppdateringen.
https://i.imgur.com/kMA8whj.jpg

Så här der min tablist ut.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Det stämmer. När de är så små finns inget kryss.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det stämmer. När de är så små finns inget kryss.

Jag får då helt enkelt skaffa en skärm med högre upplösning.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Det fungerade likadant innan också.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Jag får då helt enkelt skaffa en skärm med högre upplösning.

Denna:

Dold text
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Blekt och trist. Firefox är blixtrande snabb i jämförelse med samma webbsidor och tillägg.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det fungerade likadant innan också.
https://i.imgur.com/viZODjB.png

Om jag hovrade tabben innan dök ett X upp det gör det inte längre.
Har muspekaren på andra fliken i min postade bild.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Blekt och trist. Firefox är blixtrande snabb i jämförelse med samma webbsidor och tillägg.

Ja det är ju trevligt att firefox kom ikapp, nu börjar dom kännas rätt lika, bra med konkurrens

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv

Även jag kör Firefox sedan de kom ikapp (och gick om). Den är verkligen fantastisk som webbläsare just nu. Någon version av chrome används nog troligtvis på mobilen, Huawei's inbyggda webbläsare i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Även jag kör Firefox sedan de kom ikapp (och gick om). Den är verkligen fantastisk som webbläsare just nu. Någon version av chrome används nog troligtvis på mobilen, Huawei's inbyggda webbläsare i alla fall.

Jåå. Nästan samma här. Gick över helt till Firefox, efter att Chrome ibland (men ändå för ofta) förbjöd mig att använda skrollen på datormusen, efter att jag hade skrollat lite på någon webbsida. Var då tvungen att "fysiskt" gå till skrollbaren med muspekaren och dra den upp eller ner... alternativt använda piltangenterna. Blev efter ett tag lack på skiten och gick då helt över till Firefox (hade testat det när Quantum var ny, men var för stor "Chrome-nörd" då). Är i dag mycket nöjd, trots att Firefox blånekar att låta mig ha Speed Dial 2 som uppstartsflik (webbläsaren byter tillbaka till din egna uppstartsflik efter ett tag). Speed Dial 2 funkar väldigt mycket bättre i Chrome, vilket är synd.

Onödig fakta: jag använde Firefox under versionserierna 1, 2 och 3, när de var aktuella. Kanske även 0.X-versionerna. Minns ej helt. Tänker än i dag på version 3, när nostalgin är för stark. Så underbar alltså! <3

Har också en Huawei-telefon och använde först Chrome, då jag inte gillade Firefox-appen, men nu använder jag Firefox hela tiden. Lackade ur när Chrome inte tillät mig att använda en anpassad sökmotor. Det tar emot att använda Googles sökmotor nu för tiden. DuckDuckGo for the win <3

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Bättre eller ej, fulare blev det i alla fall.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

När det kommer till PC Så använder jag Edge, snygg webbläsare, allt som skall fungera fungerar, snabb som satan.
Testade chrome på min nuvarande burk men den gick segt som satan och många webbsidor ville inte ens ladda. Vet inte varför Chrome inte vill vara polare med min burk.

Har alltid haft Chrome på telefonen och tänkte att eftersom nu Edge är så underbart på PC borde det vara lika goigt på telefonen.

BIG FUCKING MISTAKE....

På telefonen är Edge förutom fult, också precis vad Chrome är på min dator.

Så det är minst sagt olika, men Edge får stanna på burken så får Chrome stanna i luren.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

När det kommer till PC Så använder jag Edge, snygg webbläsare, allt som skall fungera fungerar, snabb som satan.
Testade chrome på min nuvarande burk men den gick segt som satan och många webbsidor ville inte ens ladda. Vet inte varför Chrome inte vill vara polare med min burk.

Har alltid haft Chrome på telefonen och tänkte att eftersom nu Edge är så underbart på PC borde det vara lika goigt på telefonen.

BIG FUCKING MISTAKE....

På telefonen är Edge förutom fult, också precis vad Chrome är på min dator.

Så det är minst sagt olika, men Edge får stanna på burken så får Chrome stanna i luren.

/Lifooz

Kör själv Firefox på mobilen och Chrome på datorn. Funkar felfritt. Firefox har ju tillägg på deras mobilapp.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inbillar mig? Eller blir texten lite skarpare om man skriver "chrome://flags" på adressraden och klickar i "disabled" för LCD text antialiasing.

Kanske inbillar mig men det känns bättre.