Shadow of the Tomb Raider får systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

lowendspecgamer skulle ha varit med förr i tiden.
När man skulle starta vissa spel så hade man inte tillräckligt mycket ramminne för cdromspelaren, musen och ljudkortet. Så man laddade ej dessa drivritiner i config.sys. Inte ens doskey hade man igång. Sedan när man startade spelet så hade man ej fullscreen utan en bar runt. Exempel här: https://imgur.com/C8JJh
Alltså tänk att spela så utan både ljud och mus igång på datorn.

Idag handlar systemkrav oftast bara om att tillverkaren sätter ett krav för att slippa få klagomål, höga systemkrav kan såklart vara något att locka folk köpa ett spel, men jag tycker det försvann när internet blev så bra så man kunde se på filmer.
*edit*
För visste man ej mycket på spel, många köp gjordes enbart på det som stod på paketen. Stod det då höga systemkrav så kunde man tänka, oj detta måste vara ett rejält spel. Medans spel med låga systemkrav såg man mer ner på och tänkte det var skräp.

Haha. För att inte tala om att behöva gå in i BIOS för att kunna frigöra IRQ-adresser för att i separat för spelet Setup ställa in så att man hade ljud (efter att ha testat sig fram vilken ljudinställning som funkade för just detta spel)..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Kan köra pubg i low med 26fps och overwatch med 50fps

Tomb raider lär vara mer optimerat än pubg

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.youtube.com/watch?v=9_hWUB80P84

Här är Rise på en motsvarade spec typ. Verkar rulla i 30-snåret på vad som ser ut som lägsta. Tror att Shadow kommer vara väldigt likt Rise i prestanda om man bortser från raytracingen.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Har just nu en i3-3220 med GTX660 ståendes i källaren. Har inte haft igång den på drygt åtta månader. Är dock väldigt sugen på Shadow men frågan är på vad jag ska köra det? Har en 35" UWD skärm med freesync och det lär nog inte gå så bra på gamla datorn. Har en 4K 82" i vardagsrummet.

När Rise kom så köpte jag en Xbox One (inte S) endast för att kunna spela Tomb Raider, har inte spelat något på den efter det. Planen från början var att köpa en ny dator med RTX2070 men de verkar dröja en månad minst efter release och så länge vill jag inte vänta.

Tips?

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har detta lir för installerat, och väntar bara på den 12/9, 1080ti och 4k tv mums grafik hehe.

Visa signatur

XripperX