lenovo tab3 kan helt plötsligt inte komma åt internet?

Permalänk

lenovo tab3 kan helt plötsligt inte komma åt internet?

lenovo tab3 kan helt plötsligt inte komma åt internet, fungerat bra i flera månader men bara rätt som det är så strular det.

comhem netgear cg3700 inte gjort några ändringar på flera månader, startat om modemet, startat om surfplattan och även ändrat namn på wifi men surfplattan kommer inte åt internet.
Testade använda mobilen(samsung galaxy xcover3) som hotspot och surfplattan kom åt internet utan problem, mobilen kommer åt internet alldeles utmärkt via wifi.

Det tar surfplattan några sekunder att ansluta och erhålla ip-adress, detta visas när jag klickar på nätverket i wifi-listan.
säkerhet
status: ansluten
signalstyrka: bra
länkhastighet: 5mbit/s
frekvens: 2.4Ghz

Felet verkar med andra ord vara i surfplattan, vill av flera orsaker inte fabriksåterställa plattan så hur går jag vidare?
Mvh R

Permalänk
Medlem

Kanske känns tokigt, men se till att datum och tid är korrekt inställt på surfplattan!

Jag har en Fujitsu surfplatta som hade liknande problem, såg då att tiden och datum var helt felinställda. Samma symtom som du, ansluten men kan inte komma åt internet och alla andra enheter fungerar i hemmet.

Ställde in rätt datum och vips så kom man åt internet igen!

Permalänk

tid och datum stämmer på sekunden med vad datorn visar.

Permalänk
Medlem

Har ni hitta en lösning på detta?
Har själv samma problem med en lenovo tab 2 a10-30, jobbar på en skola och 29 plattor funkar bra, men en bara står stilla, tog hem och provade den och då fungerar det fint! Har kollat så att inte plattan är blockad i vårt nät, gjort fabriksåterställning och byt lösen osv, men problemet kvar står!

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseboy:

Har ni hitta en lösning på detta?
Har själv samma problem med en lenovo tab 2 a10-30, jobbar på en skola och 29 plattor funkar bra, men en bara står stilla, tog hem och provade den och då fungerar det fint! Har kollat så att inte plattan är blockad i vårt nät, gjort fabriksåterställning och byt lösen osv, men problemet kvar står!

*LÖST* Ipadress konflikt!

Visa signatur

love in him

Permalänk

Skönt att det löste sig

Skrivet av lasseboy:

*LÖST* Ipadress konflikt!

Hade samma problem fick hjälp här nu -tack!!