I vilken hand håller ni er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det slog mig precis att loggan på min kaffekopp -- här på jobbet -- sitter så att man ser den när koppen är placerad med örat till vänster. Det är en ganska snygg kopp, så jag vill gärna se trycket på den, men jag vill dricka ur koppen medan jag håller den i höger hand.

Efter en snabb sväng ut till våningens pentry har jag uppmärskammat att det verkar ganska jämt fördelat mellan "loggan fram vid örat höger-" och "loggan fram vid örat vänster-" muggar.

Jag undrar kort och gott, hur ser er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra ut? Har den ett tryck? Sitter örat till höger eller vänster m.a.p. på trycket? Har den kanske inget öra alls? Show me your cups!

Underbaraste frågan.

Min kaffekopp har inget tryck utan är helsvart.
Jag håller och lyfter den alltid med höger hand om jag inte skriver på datorn samtidigt som jag vill dricka, då får vänster hand tjänstgöra istället.

Edit, får bjuda på en bild av den ca 8 åriga koppen. Jag får länka då jag inte får bilden att dyka upp.

http://forumbilder.se/H82JJ/img-20180906-113719

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Vänster hand vid datorn, annars höger.

Permalänk
Medlem

Man håller tydligen inte i örat... (koppar från rörstrand, ingen logo)

Permalänk
Medlem

Mugg i vänster, mus i höger!

Permalänk
Medlem

Min mugg har tryck runt hela, så det spelar ingen roll hur jag håller.

Skall man fippla med något på datorn så måste man köra vänstern, men alltid höger annars

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Min te mugg är kolsvart och minst 25 år gammal.
Är inte speciellt klumpig av mig så saker tenderar att hålla i evigheter lol.
Dess viktigaste finess är att den rymmer strax över en halvliter, vilken är trevligt på mornarna !

Sitter jag vid datorn så hålls den i vänster hand, såklart för att högern är på musen.
Äter jag eller kollar på någon film är den i höger hand och macka/sked/chips/godis etc. hålls i vänstern (är ~60% högerhänt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det slog mig precis att loggan på min kaffekopp -- här på jobbet -- sitter så att man ser den när koppen är placerad med örat till vänster. Det är en ganska snygg kopp, så jag vill gärna se trycket på den, men jag vill dricka ur koppen medan jag håller den i höger hand.

Efter en snabb sväng ut till våningens pentry har jag uppmärskammat att det verkar ganska jämt fördelat mellan "loggan fram vid örat höger-" och "loggan fram vid örat vänster-" muggar.

Jag undrar kort och gott, hur ser er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra ut? Har den ett tryck? Sitter örat till höger eller vänster m.a.p. på trycket? Har den kanske inget öra alls? Show me your cups!

En spontangissning, som är baserad på ingenting mer än rena gissningar, är att den där Volvo-koppen är gjord för att hållas i högerhanden. Tanken kan då vara att loggan ska synas för den du pratar med, eller om du är med i en riktigt cool Volvo-reklam snarare än att du ska se den själv.

Drar jag ytterligare slutsatser baserat på ingenting så är den kanske gjord för högerhanden så att du själv kan beskåda den när du beskådar ditt vackra ansikte i en spegel samtidigt som du avnjuter ditt kaffe.

Permalänk
Medlem

Använder vänster hand, men min mugg har samma tryck på båda sidorna så det spelar ingen praktisk roll. Alla kan alltid se mitt fina budskap:

https://www.etsy.com/se-en/listing/557940466/i-hate-everyone-...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Lego Master

Rockar en Höganäs keramikmugg som rymmer ~0.8 liter.
iPhone SE som storleksreferens.

"Trycket" framåt om jag håller i vänster hand (vilket jag oftast gör).

Folk som inte känner mig vid namn på jobb vet ändå vem "killen med gröna muggen" är.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

50/50 Har ingen preferens

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

@backfeed: Riktigt fin, blir nog ett köp på den!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Som högerhänt så är bara vänster hand ledig för kaffekoppen eftersom höger hand sköter musen.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Lego Master

@Waxinator:
Som vänsterhänt är bara höger hand ledig för musen eftersom vänster hand sköter kaffet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Som högerhänt så är bara vänster hand ledig för kaffekoppen eftersom höger hand sköter musen.

Instämmer.

Misstänker att det kan vara en undermedveten kvarleva från högskoletiden också när detta gällde konstant:
http://www.dryckesspel.se/buffalo/

Av tre kaffekoppar på skrivbordet så har två trycket framåt om man håller med vänstern.
Den sista har text på båda sidorna men verkar designad för att dricka med högern.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Den som är ledig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

I de flesta fallen blir det muggen till vänster då jag bara har en högerhand. Men är höger arbetslös så blir det självklart den som får slita.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Till 95% högerhand som får sköta kaffemuggen. alterneras med musen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Vid de få tillfällen då jag håller koppen/muggen i örat så blir det till höger, i vanliga fall omsluter jag behållaren med handen, och då blir det allt som oftast vänster hand.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Moderator
Testpilot

HÖGER såklart. Vad är detta för kätteri!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Det beror ju på vad man har i andra handen...

Annars så spelar det ingen roll vilken hand, man är ju tvåfattad

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Haha, den där bilden är nåt för "Visa ditt skrivbord"-tråden ju! Jag fattar inte heller hur folk kan ha så kliniskt rent på skrivbordet. Mitt är inte lika kaotiskt som ditt, men det är fortfarande långt ifrån tomt.

De städar innan de tar kort för att framhäva sina skrivbord.

Jag dricker kaffe med vänster stortå så har jag bägge händerna fria.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vänster, samma med all dricka vid datorn. Just för höger är en stor jäkla musmatta så då får jag sträcka mig 1 mil

Vänster är där tomt så där står all dricka.

På alla andra platser höger då jag är högerhänt.

Permalänk
Medlem

Koppen har samma tryck på båda sidor.. Jag håller örat med högern när jag dricker.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Koppen i vänster och höger på musen

Permalänk
Medlem

vänster... för att jag är vänsterhänt, men jag använder höger hand för pekdonet.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Kaffekoppar, på jobbet har vi pappersmuggar (fast vi fasar ut dem) och helvita kaffekoppar - inga tryckproblem där inte. Hemma har jag mest släta koppar men en del med tryck, men det är inte trycket som är avgöranade för hur jag håller (oftast).
Om jag sitter och enkom dricker kaffe dricker jag oftast med högerhanden. Sitter jag framför datorn blir det gärna vänsterhand istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Man håller tydligen inte i örat... (koppar från rörstrand, ingen logo)

https://i.imgur.com/OunPWiC.jpg

Jag håller inte heller i örat! Är vänsterhänt så om jag gör det blir det vänster hand.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Höger hand om den är fri. Vänster duger om det krisar. Det viktigaste är att det avnjutes på balkongen under lediga dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Smygreklam för både skärmtillverkare och längre ner arbetsgivare, i ett.
Högerhänt, håller höger, loggan hamnar mot mig. Så jag inte glömmer vart jag är.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8