GOG firar skolstarten med rea på över 500 speltitlar

Permalänk
Melding Plague

GOG firar skolstarten med rea på över 500 speltitlar

GOG drar igång en ny rea, denna gång för att fira skolstarten. Återigen handlar det om nedsatta priser på hundratals speltitlar i butiken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det blev FEAR 1 och 2, crysis 1 och ori.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte GoG.. Varför, jo mer en personlig sak.. Jag hade nog gillat den om jag inte hade Steam.. Gillar verkligen inte o ha mina spel på olika ställen så har inte ens testat Gog.. Har ett steam konto som är över 10år gammal.. inget jag kan låta bli direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Gillar verkligen inte GoG.. Varför, jo mer en personlig sak.. Jag hade nog gillat den om jag inte hade Steam.. Gillar verkligen inte o ha mina spel på olika ställen så har inte ens testat Gog.. Har ett steam konto som är över 10år gammal.. inget jag kan låta bli direkt

Fast det är väl bara att lägga till ett externt spel i Steams bibliotek om du inte vill ha olika launchers?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Gillar verkligen inte GoG.. Varför, jo mer en personlig sak.. Jag hade nog gillat den om jag inte hade Steam.. Gillar verkligen inte o ha mina spel på olika ställen så har inte ens testat Gog.. Har ett steam konto som är över 10år gammal.. inget jag kan låta bli direkt

Så du gillar inte GoG men har inte ens testat det? Hur går det ihop?

Själv kör jag allt typ, har bara blivit så pga många spel ger mig inget val. Så har spel på steam, gog, uplay, origin och battle.net. Startar klienten som har spelet jag vill lira bara och det har funkat utan problem än så länge

Men det är klart, kan förstå om man bara vill ha allt på ett ställe. Men det stör inte mig, vet vad som är var osv. Blir några extra ikoner nere i aktivitetsfältet bara. ^^

Kontakt med vänner sker via Discord bara, så behöver inte starta andra klienter än den jag vill åt ett spel i av såna anledningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

"Nu är det viktigt att ni pluggar och lär er för livet men här är 500 speltitlar som vi rear också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Så du gillar inte GoG men har inte ens testat det? Hur går det ihop?

Själv kör jag allt typ, har bara blivit så pga många spel ger mig inget val. Så har spel på steam, gog, uplay, origin och battle.net. Startar klienten som har spelet jag vill lira bara och det har funkat utan problem än så länge

Men det är klart, kan förstå om man bara vill ha allt på ett ställe. Men det stör inte mig, vet vad som är var osv. Blir några extra ikoner nere i aktivitetsfältet bara. ^^

Kontakt med vänner sker via Discord bara, så behöver inte starta andra klienter än den jag vill åt ett spel i av såna anledningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men sa ju varför Hade nog gillat det om jag inte ägde steam och sa också att anledningen är mer av en personlig sak, liksom sitter mentalt, och kan inte direkt påverka det Känns bara för stökigt o ha massa konton överallt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Gillar verkligen inte GoG.. Varför, jo mer en personlig sak.. Jag hade nog gillat den om jag inte hade Steam.. Gillar verkligen inte o ha mina spel på olika ställen så har inte ens testat Gog.. Har ett steam konto som är över 10år gammal.. inget jag kan låta bli direkt

Mitt är från 7 dagar efter släpp av Steam (17e september 2003, äldsta är valveanställd den 10e)

Ändå har jag GOG-spel, originspel och uplayspel.

Permalänk
Medlem

Köper någon spel till ordinariepris nuförtiden?

https://isthereanydeal.com/ e annars ett bra hjälpmedel när man vill handla spel billigt

Permalänk
Medlem

GoG är prio 1 när man hittar något spel man vill ha, finns det inte där och devs har sagt att dom inte kommer släppa det där så blir det Steam.
DRM fritt är guld värt, och att kunna spara ner installationsfiler ifall dom skulle försvinna.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jo, men sa ju varför Hade nog gillat det om jag inte ägde steam och sa också att anledningen är mer av en personlig sak, liksom sitter mentalt, och kan inte direkt påverka det Känns bara för stökigt o ha massa konton överallt

Jo, förstod det. Var just att du skrev att du verkligen inte gillar GoG jag reagerade på, då du inte ens testat det

Skriver du så tyder det ju på dåliga upplevelser med tjänsten menar jag. Men du gillar bara inte att sprida ut spelen pga oordningen det skapar. Så det har ju inget med GoG att göra egentligen.

Därav min kommentar. Värt att tänka på, ser ju ut som att du försökte smutskasta GoG helt utan grunder helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Dagens ungdom?:
Dag 1: Tillbaka i skolbänken
Dag 2 - Jul: Skolk för att mala igenom nya spelbiblioteket

Somliga av oss har ju redan varit tillbaka på jobbet i en månad

Skrivet av Punaneee:

Köper någon spel till ordinariepris nuförtiden?

https://isthereanydeal.com/ e annars ett bra hjälpmedel när man vill handla spel billigt

Cheapshark är också ett alternativ.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Mitt är från 7 dagar efter släpp av Steam (17e september 2003, äldsta är valveanställd den 10e)

Ändå har jag GOG-spel, originspel och uplayspel.

Hade glömt bort att det var så. Var tvungen att kolla själv "Member since 12 September 2003".
Håller med dig, köper spel lite överallt så har alldeles för många launchers

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Ungdomar kan inte plugga pga att de har överstimulans från datorspel, så det låter som en utomordentlig idé!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

400kr för Yooka Lay-Lee? 100kr för första Mafia? Ett spel som är vad...? 15 år gammalt? ”Rea”? Dom måste skoja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

400kr för Yooka Lay-Lee? 100kr för första Mafia? Ett spel som är vad...? 15 år gammalt? ”Rea”? Dom måste skoja.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart värt 100kr att slippa DRM!

För mig blev det SimCity 2000, Theme Hospital och Theme Park för 10kr styck. Blir att leta fram min gamla IBM T42 och gömma mig i en vrå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

DRM fritt är guld värt, och att kunna spara ner installationsfiler ifall dom skulle försvinna.

Detta!
Jag har hela samlingen från GOG på hårddisken, i fall som du sa att det skulle försvinna. Har fortfarande kvar Alan Wake som jag har för mig försvann från GOG?

Blev Spellforce Platinum, Prince Persia: Sands of time, Dungeon Keeper 2, Deus Ex GOTY Edition, Shadowrun: Dragonfall Director's cut, SOMA, Grim Dawn, Crysis och Mirror's Edge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Avstängd

Spel är nog det sista skolbarnen behöver när de börjat skolan.

Permalänk
Medlem

$2,75 i GOG wallet, få se om jag kan hitta något intressant.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.