GOG firar skolstarten med rea på över 500 speltitlar

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

GOG firar skolstarten med rea på över 500 speltitlar

GOG drar igång en ny rea, denna gång för att fira skolstarten. Återigen handlar det om nedsatta priser på hundratals speltitlar i butiken.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2005

Det blev FEAR 1 och 2, crysis 1 och ori.

Ryzen 5 1600x + be quiet pure rock, 16gb ddr4, 512gb crucial ssd, gtx 1080 msi gaming x, x370 msi gaming plus, soundblaster z, zowie xl2735+DyAc, win 10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Gillar verkligen inte GoG.. Varför, jo mer en personlig sak.. Jag hade nog gillat den om jag inte hade Steam.. Gillar verkligen inte o ha mina spel på olika ställen så har inte ens testat Gog.. Har ett steam konto som är över 10år gammal.. inget jag kan låta bli direkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dvärred
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Hagge:

Gillar verkligen inte GoG.. Varför, jo mer en personlig sak.. Jag hade nog gillat den om jag inte hade Steam.. Gillar verkligen inte o ha mina spel på olika ställen så har inte ens testat Gog.. Har ett steam konto som är över 10år gammal.. inget jag kan låta bli direkt

Fast det är väl bara att lägga till ett externt spel i Steams bibliotek om du inte vill ha olika launchers?

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Hagge:

Så du gillar inte GoG men har inte ens testat det? Hur går det ihop?

Själv kör jag allt typ, har bara blivit så pga många spel ger mig inget val. Så har spel på steam, gog, uplay, origin och battle.net. Startar klienten som har spelet jag vill lira bara och det har funkat utan problem än så länge

Men det är klart, kan förstå om man bara vill ha allt på ett ställe. Men det stör inte mig, vet vad som är var osv. Blir några extra ikoner nere i aktivitetsfältet bara. ^^

Kontakt med vänner sker via Discord bara, så behöver inte starta andra klienter än den jag vill åt ett spel i av såna anledningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

"Nu är det viktigt att ni pluggar och lär er för livet men här är 500 speltitlar som vi rear också"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Zemlan:

Så du gillar inte GoG men har inte ens testat det? Hur går det ihop?

Själv kör jag allt typ, har bara blivit så pga många spel ger mig inget val. Så har spel på steam, gog, uplay, origin och battle.net. Startar klienten som har spelet jag vill lira bara och det har funkat utan problem än så länge

Men det är klart, kan förstå om man bara vill ha allt på ett ställe. Men det stör inte mig, vet vad som är var osv. Blir några extra ikoner nere i aktivitetsfältet bara. ^^

Kontakt med vänner sker via Discord bara, så behöver inte starta andra klienter än den jag vill åt ett spel i av såna anledningar.

Jo, men sa ju varför Hade nog gillat det om jag inte ägde steam och sa också att anledningen är mer av en personlig sak, liksom sitter mentalt, och kan inte direkt påverka det Känns bara för stökigt o ha massa konton överallt

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2017
Skrivet av Hagge:

Mitt är från 7 dagar efter släpp av Steam (17e september 2003, äldsta är valveanställd den 10e)

Ändå har jag GOG-spel, originspel och uplayspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Köper någon spel till ordinariepris nuförtiden?

https://isthereanydeal.com/ e annars ett bra hjälpmedel när man vill handla spel billigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborgen
Registrerad
Jul 2001

GoG är prio 1 när man hittar något spel man vill ha, finns det inte där och devs har sagt att dom inte kommer släppa det där så blir det Steam.
DRM fritt är guld värt, och att kunna spara ner installationsfiler ifall dom skulle försvinna.

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Hagge:

Jo, men sa ju varför Hade nog gillat det om jag inte ägde steam och sa också att anledningen är mer av en personlig sak, liksom sitter mentalt, och kan inte direkt påverka det Känns bara för stökigt o ha massa konton överallt

Jo, förstod det. Var just att du skrev att du verkligen inte gillar GoG jag reagerade på, då du inte ens testat det

Skriver du så tyder det ju på dåliga upplevelser med tjänsten menar jag. Men du gillar bara inte att sprida ut spelen pga oordningen det skapar. Så det har ju inget med GoG att göra egentligen.

Därav min kommentar. Värt att tänka på, ser ju ut som att du försökte smutskasta GoG helt utan grunder helt enkelt

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

Dagens ungdom?:
Dag 1: Tillbaka i skolbänken
Dag 2 - Jul: Skolk för att mala igenom nya spelbiblioteket

Somliga av oss har ju redan varit tillbaka på jobbet i en månad

Skrivet av Punaneee:

Köper någon spel till ordinariepris nuförtiden?

https://isthereanydeal.com/ e annars ett bra hjälpmedel när man vill handla spel billigt

Cheapshark är också ett alternativ.

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hooden
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Renrakad:

Mitt är från 7 dagar efter släpp av Steam (17e september 2003, äldsta är valveanställd den 10e)

Ändå har jag GOG-spel, originspel och uplayspel.

Hade glömt bort att det var så. Var tvungen att kolla själv "Member since 12 September 2003".
Håller med dig, köper spel lite överallt så har alldeles för många launchers

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 1700 @ 3,8GHz | RAM: 2x8GB G.Skill Trident 3200 MHz | GFX: GTX 1080 Ti | OS: Windows 10 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: MacBook Air 13" (2013) 1.3 GHz i5/8 GB/256 GB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Aug 2007

Ungdomar kan inte plugga pga att de har överstimulans från datorspel, så det låter som en utomordentlig idé!

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

400kr för Yooka Lay-Lee? 100kr för första Mafia? Ett spel som är vad...? 15 år gammalt? ”Rea”? Dom måste skoja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Infiniti:

400kr för Yooka Lay-Lee? 100kr för första Mafia? Ett spel som är vad...? 15 år gammalt? ”Rea”? Dom måste skoja.

Klart värt 100kr att slippa DRM!

För mig blev det SimCity 2000, Theme Hospital och Theme Park för 10kr styck. Blir att leta fram min gamla IBM T42 och gömma mig i en vrå!

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Gelantious:

DRM fritt är guld värt, och att kunna spara ner installationsfiler ifall dom skulle försvinna.

Detta!
Jag har hela samlingen från GOG på hårddisken, i fall som du sa att det skulle försvinna. Har fortfarande kvar Alan Wake som jag har för mig försvann från GOG?

Blev Spellforce Platinum, Prince Persia: Sands of time, Dungeon Keeper 2, Deus Ex GOTY Edition, Shadowrun: Dragonfall Director's cut, SOMA, Grim Dawn, Crysis och Mirror's Edge.

SpelDator: | AMD Ryzen 5 2600X 3.6 GHz 19MB| MSI X470 GAMING PLUS| ASUS Radeon RX 570 4GB Expedition OC| Crucial MX300 1TB M.2| Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm 256MB| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL14 Trident Z| Fractal Design Define R6 Vit| Seasonic FOCUS Plus 650W Gold| LG 24GM79G| Logitech MX Sound| Edimax Trådlös USB-Adapter AC1200 Wi-Fi| Plexgear Bluetooth-adapter med APTX| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer|

LanDator: | AMD Ryzen 3 2200G| MSI B350I Pro AC, Socket-AM4| HyperX Predator DDR4 3000MHz 8GB| Antec ISK110 VESA U3| Samsung EVO 850 250GB| NIXEUS 24" 144HZ 30-144 FREESYNC VESA "NX-VUE24B"|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

Spel är nog det sista skolbarnen behöver när de börjat skolan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Jan 2004

$2,75 i GOG wallet, få se om jag kan hitta något intressant.

"Applikation är ett textilt handarbete. Tygbitar sys eller limmas fast på ett underlag i syfte att bli en bild eller ett mönster"