OLED 55C7V streamar riktigt kass kvalite HJÄLP

Permalänk
Medlem

Om du har bra mottagning i hela lägenheten fast TVn har pissig Wifi-mottagare så finns ju alternativet att köpa en accesspunkt som du sätter i klientläge och kopplar in på TVn via nätverksuttaget, detta bör fungera bättre än powerline-adaptrarna, testa gärna med en AP som klarar både 2,4 & 5Ghz, du kan även sätta en switch på kabeln mellan TVn och APn för att kunna koppla fler enheter via kabel på den sidan rummet.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Jag ringde telenor och det bytte kanal på modemet. Bilden blev lite tydligare eftersom siffrorna syntes bättre. Jag ska testa göra det på min router också.

Varför jag inte vill byta tvn är för att jag älskar att spela på den ,2,5m med ps4 pro. Jag spelar minst 20 -30 timmar i veckan ibland hela nätter.
bf1 och fifa är en dröm. Jag spelade innan med 27" 1ms och kommer nog inte att använda den igen. Riktigt nice att spela på!

Postade inlägget i fel tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Powerline är tyvärr ingen höjdare. Dra kabel så ska du se att de blir bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Säger nja på den. Största problemet är att det är otroligt oförutsägbart då det är så många faktorer som påverkar prestandan. Jag har själv kört det på olika faser i lägenhet med drygt 300Mbit/s. Med samma hårdvara fick jag drygt 10Mbit/s i huset, även kopplade på samma fas. Oförutsägbart som sagt.

Permalänk
Medlem

@Blixtinho:

Iochmed att andra appar som Netflix och Youtube fungerar bra så kan det ju snarare vara problem med apparna från Viaplay och Cmore. Har själv en 55 B7:a och tycker också Viaplay inte blir särskilt bra via den inbyggda appen i TV:n. Inte lika illa som du beskriver - men inte alls lika bra som t.ex Netflix.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixtinho:

Jag ringde telenor och det bytte kanal på modemet. Bilden blev lite tydligare eftersom siffrorna syntes bättre. Jag ska testa göra det på min router också.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du alltså både router från Telenor och Asus routern?

Köra router på router är oftast en väldigt dum ide om man inte satt upp det rätt...
Kan vara en av anledningarna till att du upplevt att nätet gått ner titt som tätt.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Inaktiv

Det kommer inte att bli bra med WiFi. Koppla in nätverkskabel i powersupplyn till din Cromecast och testa den vägen.

Permalänk
Medlem

Har likadan tv och hade samma problem i början. Gav upp och drog nätverkskabel istället så försvann problemen. Fick aldrig wifi att fungera bra.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk

PROBLEM FIXAT

Igår av en slump tänkte jag testa igen. Chromecasten uppdaterades med en ny layout och har nu även riktigt bra bild vid stream. Inte gjort någonting anmat än det! Riktigt nöjd!

Tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Har eb B7a som är exakt likadan förutom designen. Jag har inga problem alls. Min router står ca 2m från TVn och det verkr kännsligt. Streamar 4k HDR utan problem genom wi fit till TVn. Kolla avståndet från TVn till routern.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard