DICE avtäcker Firestorm – battle royale-läge för Battlefield V

Permalänk
Melding Plague

DICE avtäcker Firestorm – battle royale-läge för Battlefield V

Battlefield V blir den första delen i spelserien som får ett battle royale-läge. Det får namnet Firestorm och kommer med den största kartan hittills i Battlefields historia.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Otippat

Permalänk
Medlem

Testade open beta igår, inte alls imponerad. Var faktiskt så illa att jag fick stänga ner spelet efter 3 rundor. Detta nya spelläget hade dock varit kul att testa, men att köpa spelet för fullpris bara för att testa spelläget känns inte som något jag vill göra... Blir på rea isåfall.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte att dom skippar solo/duo och bara kör på squad, finns många spelare som föredrar solo/duo.

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

de här har dom ju babblat om sedan dom först visade bf5, jag tycker det är galenskap dom borde hålla sig till battlefield och inte börja göra om det till något det aldrig var tänkt att vara.

vill dom göra ett battle royale spel så gör ett separat spel inte ett integrerat i battlefield serien men samtidigt så vad spelar det för roll vid det här laget? EA har ju mördat serien ändå.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv

Battlefield är ju ett skämt mot sitt forna jag. Det har blivit ett Call of Duty. Jag förstår inte varför folk fortfarande spelar det.

Permalänk
Inaktiv

Betan blir överkörd av fuskare precis så som spelet kommer bli när det släpps

BattleRoyal läget med fuskare är meningslöst att spela, omöjligt att vinna.

Jag har nu avbokat BF V

Tänker inte ännu en gång betala för ett spel där fuskare förstör upplevelsen.

EA/DICE måste sluta att sopa fusket under mattan och ta hotet på allvar, de måste hitta en lösning annars kommer BF V spelare avta snabbt och tillslut blir det bara en bråkdel kvar.

Permalänk

Coolt

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@TrueType: Jag tyckte det var svinkul. Bra mycket bättre än BF1

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av TrueType:

Testade open beta igår, inte alls imponerad. Var faktiskt så illa att jag fick stänga ner spelet efter 3 rundor. Detta nya spelläget hade dock varit kul att testa, men att köpa spelet för fullpris bara för att testa spelläget känns inte som något jag vill göra... Blir på rea isåfall.

Åfan, jag hade motsatt upplevelse. Lite mek med kontroller osv men gillade känslan skarpt. Vad är det du tycker är så illa? Kvinnliga soldater?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Blev inte alls imponerad av betan... Får köra BF4 tills det kommer en ny modern BF igen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag vart positivt överraskad av BFV betan, spelet känns mycket bättre än BF1.

Angående fuskare så jag tveksam till att andelen kommer vara högre i BFV än i andra "triple-A" FPS titlar.

Håller dock med om att det hade varit roligare med ett modernt spel. Jag saknar framförallt helikoptrar.

Permalänk
Medlem

Nytt och freesht...

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

De verkar gilla varandra, Criterion och DICE. DICE stod ju för multiplayer-delen till deras Hor Pursuit från 2010 som var kanon. Minns dock inte om det var samma för efterföljande. Firestone verkar vara en intressant twist på BR. Återstår att se om det är bra i praktiken.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har testat betan ett par dagar nu och som vissa andra är jag inte super imponerad än. När jag fick FG 42an på support tyckte jag det var lite roligare. Men det är fortfarande BF3 och 4 som jag håller varmt om hjärtat. Tror att jag kommer att ställa in min förbokning och vänta lite med att köpa det.

Vad det gäller battleroyal så vet jag inte om jag är så sugen på det med den typ av "känsla" som är i dessa spel, kan inte se mig framför denna vapenhantering i battleroyal läge. Sen hörde jag något om att det ska vara delad progression i vanliga spelet och battleroyal och om det är så hur blir det när man lootar i spelet? Om man inte har låst upp ett vapen kommer det inte att spawna på kartan då, eller får man inte plocka upp det? Kan vara jag som har missförstått det också...

Är dice/ea helt oförmögna att göra menyer och dylikt nu för tiden? BF1 var inte något bra heller.. Tyckte att det var bättre när det var via webbläsaren, även om det inte var optimalt heller.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Betan blir överkörd av fuskare precis så som spelet kommer bli när det släpps

BattleRoyal läget med fuskare är meningslöst att spela, omöjligt att vinna.

Jag har nu avbokat BF V

Tänker inte ännu en gång betala för ett spel där fuskare förstör upplevelsen.

EA/DICE måste sluta att sopa fusket under mattan och ta hotet på allvar, de måste hitta en lösning annars kommer BF V spelare avta snabbt och tillslut blir det bara en bråkdel kvar.

Du har vissa poänger, jag tror dock inte fusk är ett lika stort problem som du hävdar. Många duktiga spelare blir kallade fuskare utan belägg. Du låter väldigt förbannad, är du säker på att du verkligen har förbokat, eller hävdar du bara det för att stärka ditt argument?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Aldrig ägt ett battlefield-spel och kommer köpa detta. Är en sucker för battle royale-spel (med stort undantag fortnite)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Betan blir överkörd av fuskare precis så som spelet kommer bli när det släpps

BattleRoyal läget med fuskare är meningslöst att spela, omöjligt att vinna.

Jag har nu avbokat BF V

Tänker inte ännu en gång betala för ett spel där fuskare förstör upplevelsen.

EA/DICE måste sluta att sopa fusket under mattan och ta hotet på allvar, de måste hitta en lösning annars kommer BF V spelare avta snabbt och tillslut blir det bara en bråkdel kvar.

Spelade själv några timmar igår och ett antal timmar i tisdags. Tycker inte jag stötte på en enda fuskare.
Visst, några snipers som träffade väldigt bra. Men det finns faktiskt duktiga spelare också.

Men vad är det som får dig att tro att det var fuskare?
Jag är mest nyfiken bara, nästan imponerande att folk har fått igång ett fungerande fusk till en BETA som varit ute i typ 2 dagar..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Grundmekaniken i spelet känns till det stora hela helt okej, men vissa andra viktiga delar som hanteringen av varianter på vapen är ju tappat bakom bandvagnen. Ljud försvinner som i BF1 ggr2 och DX12 presterar fortfarande sämre än DX11. Varför? Kom igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

Kära DICE:

Firestorm-läge till BF4.
Tack så mycket.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Lite skeptisk över fordon i battle royale läge. Min oro är att det kommer att handla mycket om vilken squad som får tag i vilket fordon och om man är en squad som är hyffsat duktig på fordon och får tag i ett så blir man orörbar.

Permalänk
Medlem

Hackusations -.-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kethsi:

de här har dom ju babblat om sedan dom först visade bf5, jag tycker det är galenskap dom borde hålla sig till battlefield och inte börja göra om det till något det aldrig var tänkt att vara.

vill dom göra ett battle royale spel så gör ett separat spel inte ett integrerat i battlefield serien men samtidigt så vad spelar det för roll vid det här laget? EA har ju mördat serien ändå.

Battlefield har ju varit samma spel sedan 3 så varför ska de hålla sig enformiga?

Inte för att detta BR läget verkar något bra.

16 squads?
Destruction och Tanks. Nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Du har vissa poänger, jag tror dock inte fusk är ett lika stort problem som du hävdar. Många duktiga spelare blir kallade fuskare utan belägg. Du låter väldigt förbannad, är du säker på att du verkligen har förbokat, eller hävdar du bara det för att stärka ditt argument?

haha precis, jag spelar (när jag väl spelar BF) med bland annat två polare som är grymt duktiga. det är inte ovanligt att de slutar på typ en sådär 54-3 i score efter en match, eller för den delen 50-0 i ett plan. Dom är legit men har blivit fuskanklagade fler gånger än vad jag kan minnas. finns givetvis en uppsjö med lika duktiga och även ännu bättre spelare än dom. Sen kommer det en mindre bra spelare och kan inte tro sina ögon att någon kan vara så mycket bättre och drar därför slutsatsen att "han måste fuska". De få fuskare man stöter på är oftast extremt uppenbara imo.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Hackusations -.-

Asså det där haha. Hade en spelkompis på GTA som var sådär när vi spelade online, 75% av alla gånger han dog oavsett orsak väste han "this kid is hacking" över Skype. Efter att ha varit lite med ett par andra kompisar som spelade CS i sista två rankerna och sett hur de är i andra spel som typ PUBG så har jag insett att en del har bara bättre förutsättningar att klara sig bra i FPS-spel och de där 5,000 timmarna i förväg de ligger i hand-öga-koordination och strategi/reflexer väger man inte upp på ett par dagars no lifing.

Battle Royale-läget intresserar mig absolut noll och har alltid varit hästskit just för mitt intresse, det är liksom spjutspetsen av PVP och innebär exakt allt jag hatar med PVP/tävlingsinriktat spelande fast i någon välpolerad demondräkt som bara blir värre och värre ju mer populära spelen blir. Men BFV i allmänhet ser ut som att de har gått åt rätt håll med spelet, tycker iaf jag som var ganska negativ till BF1.

Sen behandlar man inte sin fan base/kundkrets som efterblivet boskap på det sättet de har gjort oavsett vad för PK-poäng eller moraliska segrar som finns att hämta så varje gång jag hör nya rapporter på värdelösa förbokningssiffror, försenade releaser och aktiedropp så njuter jag inombords över hur rättvis världen är - men själva spelet ser som sagt ändå skapligt bra ut IMHO.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

varför gnälla på ett läge, ni är ju inte tvunga att spela just det, finns ju allt annat som tidigare, bara nu med mera möjlighet till mera spel för dom som gillar det. hur bra som helst att det finns mer att göra.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag säger som Gert Fylking...........ÄNTLIGEN!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Inget som intresserar mig ens lite. Spelar 100% conquest. Men finns säkert de som verkligen kommer gilla detta. Får se hur välgjort det är/blir

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkk:

Grundmekaniken i spelet känns till det stora hela helt okej, men vissa andra viktiga delar som hanteringen av varianter på vapen är ju tappat bakom bandvagnen. Ljud försvinner som i BF1 ggr2 och DX12 presterar fortfarande sämre än DX11. Varför? Kom igen.

Skickades från m.sweclockers.com

DICE är ju en Svensk Indie Utvecklare (/s)

Men deras spel har ju aldrig varit särskilt välpolerade.

BF1 har buggar än idag.
Fysiken är ruggigt dåligt ibland (snackar om fordon här)
Du kan skjuta en kille flera gånger i kroppen, han rycker till som att han har fått något anfall.
Han vänder sig om och dödar dig i ett skott.
Du ser hans hp: 100

Du blir beskjuten i en annan situation, du tar skydd, dör ändå.

Permalänk
Medlem

Förstår inte negativiteten men respekterar självklart allas åsikter. Tycker att betan känns svintight bortsett från matchmakingen. Hur man rör sig, vapnen och banorna känns superbra, och jag har höga förhoppningar för BR-läget också. Håller alla tummar för att det är bra