Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk
Skrivet av SAFA:

Off topic, men vet nån var man kan köpa bitcoin och eth m.fl. poletter?

Alltså inte själva kryptovalutan utan "mynten" man ser på alla bilder om bitcoin mm.

Kan ju vara kul att samla på några olika såna tänkte jag.

Wish har mängder av olika mynt.

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Ok, jag har sätt flera medier skriva om senaste raset och att det skulle vara kopplat till goldman sachs.

http://www.gp.se/ekonomi/goldman-ratar-kryptovalutor-1.808744... (kan förövrigt inte stava till Ethereum eller coinmarketcap)
https://www.di.se/nyheter/bitcoin-faller-pa-goldman-sachs-upp...

Inget av detta stämmer.

https://www.zerohedge.com/news/2018-09-06/goldman-cfo-says-re...
Ännu ett löjligt försök av medier att sprida FUD.

Kollar man på chartsen så ser man att vi gjorde ett försök att bryta den trendline som har byggts upp i flera månader på omkring 7400 dollar. Kollar man nu både på 1h och 4h så är RSI extremt översålt. Min GISSNING, är att vi kommer se bitcoin svinga upp rejält närmsta timmarna/dagen.
https://i.imgur.com/keAMul0.png

En fråga är lite osäker på hur man läser av chartsen när man drar som i ditt fall röda sträcket ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Wish har mängder av olika mynt.

Ja titta!
Tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

En fråga är lite osäker på hur man läser av chartsen när man drar som i ditt fall röda sträcket ?

Det är en enkel trendline från tidigare toppnoteringar. Skulle priset gå över den linjen och hålla sig där så är den bruten och de brukar indikera på stor köpkraft och prisuppgång. Enkelt förklarat.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Det är en enkel trendline från tidigare toppnoteringar. Skulle priset gå över den linjen och hålla sig där så är den bruten och de brukar indikera på stor köpkraft och prisuppgång. Enkelt förklarat.

Ok, jag trodde att dom röda candellight var när folk säljer men såg att det är när folk köper eller har jag fel ? Den gröna måste då vara när folk säljer eller ?

Finns det någon börs där det är gratis fee när man tradar ?

Jag tradar lite just nu på binance, dom har ett stort utbud av krypto tycker jag det verksam som. Men skulle ni rekommendera en annan börs sida ? Tittat lite på cex.io dom har inte så många krypto men är det gratis fee på tradning där ?

Permalänk
Medlem

@forcevision: Nja du har faktiskt rätt, typ En röd candel är bara en indikator på att priset gick ner ifrån föregående candle och en grön att priset gick upp från förgående candle. I min slarviga chart så har jag dragit en linje från gammal support, innan priset föll och sedan dragit den jämns med toppnoteringar ner till nuvarande support på 5,8k-5,9k. Då får man fram en trend som priset oftast förhåller sig till. I detta fall i en bearmarket.

Jag tradear nästan uteslutande på binance eller bittrex. Binance är bra om du inte vill betala höga fees om du använder deras BNB token. Men en liten fee kommer du alltid få betala tills den dagen vi ser en DEX (distributed exchange).

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av Stisse:

@forcevision: Nja du har faktiskt rätt, typ En röd candel är bara en indikator på att priset gick ner ifrån föregående candle och en grön att priset gick upp från förgående candle. I min slarviga chart så har jag dragit en linje från gammal support, innan priset föll och sedan dragit den jämns med toppnoteringar ner till nuvarande support på 5,8k-5,9k. Då får man fram en trend som priset oftast förhåller sig till. I detta fall i en bearmarket.

Jag tradear nästan uteslutande på binance eller bittrex. Binance är bra om du inte vill betala höga fees om du använder deras BNB token. Men en liten fee kommer du alltid få betala tills den dagen vi ser en DEX (distributed exchange).

Mmm... bra att jag fattat lite Skulle vilja lära mig mer om hur man ser trender jag vet att man kan dra linjer m.m i binance trade view tror jag det heter. Men förstår inte det du skrev ovan i din slarviga chart ?

En fråga till vad menar du med BNB? Sett att det står BNB när man loggar in på Binance.

Permalänk
Medlem

Kryptovalutorna har nu tappat 80% i värde under året, fallet är större än under dot.com bubblan enligt bloomberg. Hur ställer sig investerarna i denna tråden till det? Tror ni som investerat på en rejäl värdeökning igen?

Permalänk
Medlem

@Coenic: Jag köpte min första crypto nu i våras med planen att sälja om 2-3 år.
När jag köpte pekade alla grafer nedåt och sedan dess har dom fortsatt peka nedåt.
Kortsiktigt blir man inte rik på crypto, hade man köpt en bitcoin för ett år sen för 3000 USD hade den dubblat i värde om du sålt den idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coenic:

Kryptovalutorna har nu tappat 80% i värde under året, fallet är större än under dot.com bubblan enligt bloomberg. Hur ställer sig investerarna i denna tråden till det? Tror ni som investerat på en rejäl värdeökning igen?

Bitcoin är väldigt stabilt men det är ett riktigt blodbad inom vissa altcoins.
Jag är nöjd över att för länge sedan sålt mina ethereum.

Jag tror en värdeökning är möjlig men man måste hitta någon dum nog att investera bara vilket man lätt gör när krypto får en stor värdeökning på kort tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Mmm... bra att jag fattat lite Skulle vilja lära mig mer om hur man ser trender jag vet att man kan dra linjer m.m i binance trade view tror jag det heter. Men förstår inte det du skrev ovan i din slarviga chart ?

En fråga till vad menar du med BNB? Sett att det står BNB när man loggar in på Binance.

Skulle tipsa om att kolla videos på Youtube eller följa cryptotradertv på Twitch. De ger mycket tips där.

Bnb är binance token. Den är kopplad som ett pair till alla valutor på binance. Mycket mindre fee än btc/USD samt att bnb är som binance egna aktie så tror man att binance kommer gå bra så kommer antagligen bnb gå bra också. Plus att de bränner några miljoner tokens varje kvartal om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Är det bara jag som tycker att man gör oftare vinst på sin krypto om man tradar med bitcoin än andra alt coins ?

Permalänk
Medlem

Frågar här också:
"Dum fråga, men kostar det 1.49% att sälja av sina Ethereum (till EUR) och sedan 1.49% för att köpa igen via Coinbase?

Det vill säga att jag för varje sälj/köp får betala 3% då?

Har endast bara köpt via SEPA och Mastercard innan och sålt av. Men hade velat köpa/sälja mer när man känner av kursen lite. Men vill ju inte förlora 3% då varje gång jag skall köpa och sälja av allt.

Fick tips om Coinbase Pro, men kunde inte verifera mig då jag endast hade mitt pass som redan var identifierat via Coinbase. De ville ha ytterligare leg vilket jag inte har."

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Frågar här också:
"Dum fråga, men kostar det 1.49% att sälja av sina Ethereum (till EUR) och sedan 1.49% för att köpa igen via Coinbase?

Det vill säga att jag för varje sälj/köp får betala 3% då?

Har endast bara köpt via SEPA och Mastercard innan och sålt av. Men hade velat köpa/sälja mer när man känner av kursen lite. Men vill ju inte förlora 3% då varje gång jag skall köpa och sälja av allt.

Fick tips om Coinbase Pro, men kunde inte verifera mig då jag endast hade mitt pass som redan var identifierat via Coinbase. De ville ha ytterligare leg vilket jag inte har."

Jag tror du har rätt att Coinbase tar 1.49% för både köp och sälj. Skulle rekommendera att köra BTCX istället.(svensk exchange) De tar ingen avgift vad jag har förstått. Dock aldrig sålt via dom tidigare. Använder dom dock för att köpa BTC via swish(sjukt bra och snabbt)

Coinbase Pro tror jag bara är för institutioner(företag)

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Jag tror du har rätt att Coinbase tar 1.49% för både köp och sälj. Skulle rekommendera att köra BTCX istället.(svensk exchange) De tar ingen avgift vad jag har förstått. Dock aldrig sålt via dom tidigare. Använder dom dock för att köpa BTC via swish(sjukt bra och snabbt)

Coinbase Pro tror jag bara är för institutioner(företag)

Nej coinbase pro är bara ett nytt namn på GDAX.
Jag kör coinbase pro men det behöver ju både körkort och pass för att identifiera sig.

Dock har jag aldrig cashat ut annat än på test 1 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Nej coinbase pro är bara ett nytt namn på GDAX.
Jag kör coinbase pro men det behöver ju både körkort och pass för att identifiera sig.

Dock har jag aldrig cashat ut annat än på test 1 kr

Se där! Trodde de va coinbase nysatsning för institutioner som de snackade om på consensus tidigare iår. Men de kanske är öppet både för institutioner och privatpersoner då.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

@Stisse: Nej det är nog coinbase prime du tänker på

Permalänk
Medlem

@Cadtekniker: Det var det nog! Tack

Tänkte uppdatera tråden med mina nya investeringar.
Köpte bitcoin igår när lönen kom in, Köpte runt 6320dollar och flyttade över det till binance direkt. Delade upp köpet i 2 högar, 50% XRP och 50% Nano.

Efter XRP steg mot nästan 0.8 dollar tidigare så skönk den ner till 0.43 dollar igår. Köpte in mig runt 0.44 dollar och en stop loss på 0.40 dollar. So far so good, i skrivande stund ligger priset på 0.52 dollar men tror om bitcoin går upp lite till så finns det mer och hämta annars väntar jag till efter Swell https://swell.ripple.com/ (1a & 2 oktober) om någon nyhet kommer då.

Nano köpte jag runt 0.00033 btc, med en stop loss på 0.0003, Kände att jag behövde fylla mitt portfolio med en P2P valuta, Nano känns som den har en stark grund och med tanke på en kommande lågkonjunktur och länder som Argentina, Turkiet & Venezuela som har inflation så tror jag det är just där P2P valutor kommer användas mest, Frågan är bara vilken valuta de väljer. Nano/DASH/Monero är mina största bets för den marknaden.

Samtidigt äger jag lika mycket ICX som både Nano & XRP tillsammans. Men det går väldigt trögt där.. Kommer låta de ligga dock och inte sälja eller köpa mer.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Kanske värt skaffa ett till Leg för 400 spänn för att kunna köpa och sälja billigare via Coinbase Pro. Tack för återkoppling.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

@Akerhage: Skaffa ett internattionellt ID.
Kan du flyga inom schenger på.

Jag är sjukt sugen på ett sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

@Akerhage: Skaffa ett internattionellt ID.
Kan du flyga inom schenger på.

Jag är sjukt sugen på ett sånt

Yes det är tanken isf! Är väl samma pris på dem?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

Någon som tradar på bitmex ? I så fall några fördelar mot binance ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag förflyttade mina Ether från Coinbase till Kraken nu. Sen sålde jag av dem där. Till market price.
Är det såhär jag ska göra när jag nu vill sälja av allt och köpa igen varje gång?

Förstår att jag kan göra bättre trades med limit. Men genom att köra Market så köper och säljer jag väl då till priset just nu?
Och varje köp/sälj på Kraken låg på 0.49% då istället för Coinbase 1.49%.

Under tiden får jag försöka lära mig lägga sales och buys-order osv. Kanske går att ställa in att man automatiskt köper och säljer vid vissa nivåer.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

Måste fråga, har märkt att många streams m.m pratar mycket om discord. Vad är det ? Och att man kan hitta mycket bra info ang krypto på discord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Måste fråga, har märkt att många streams m.m pratar mycket om discord. Vad är det ? Och att man kan hitta mycket bra info ang krypto på discord.

Det är en chat-app. Jag fick en invite til en grupp där som spammar massa nyheter. Kan skicka ett PM till dig.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Det är en chat-app. Jag fick en invite til en grupp där som spammar massa nyheter. Kan skicka ett PM till dig.

Okej, men varför hittar man massa grejer ang krypto där ? Är det kryptogrupper kan man säga som man kan chatta om kryptovaluta där då ?

Permalänk
Inaktiv

@forcevision:
det är en chatgrupp med många heltända människor som promotar valutan det handlar om.
Been there, done that, not going back!

Läs med lite källkritik på Reddit istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Okej, men varför hittar man massa grejer ang krypto där ? Är det kryptogrupper kan man säga som man kan chatta om kryptovaluta där då ?

Ofta har kryptovalutorna egna officiella discord-grupper där deras team medverkar aktivt och svarar på användarnas frågor. Genom att t.ex. vara medlem på Lethean discord så visste jag nästan allt som kom ut i senaste nyhetsbrev innan nyhetsbrevet kom ut. Kan ju vara en fördel om man vill investera att veta vad som händer i ett projekt. Man blir liksom medlem i communityn och mer delaktig.

Kan nog variera hur pass aktiva olika kryptovalutor är i olika sociala medier (discord kan ses som en social media). Kanhända vissa kryptovalutor är mest aktiva på Reddit och då hänger man väl där istället. Men just Lethean som jag är intresserad av, där är det nästan bara discord där man får veta något.

Permalänk

Såg nu att coinbase lagt till en token 0x, vad exakt är detta för något ?
Är detta en kryptovaluta ?

Permalänk
Medlem