Assassin's Creed: Odyssey får systemkrav i tre nivåer – 4K UHD kräver Geforce GTX 1080

Permalänk
Melding Plague

Assassin's Creed: Odyssey får systemkrav i tre nivåer – 4K UHD kräver Geforce GTX 1080

Ubisoft släpper systemkrav för nästa del av Assassin's Creed-serien, som kan drivas av AMD:s Radeon RX Vega 64 och Nvidias Geforce GTX 1080 i 4K UHD-upplösning med 30 bilder per sekund.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligt att dom har släppt hela DRM tvångstanken. Det var för mycket konstig prestandapåverkan i Origins som inte gick att förklara med annat än att 3 eller 4 lager DRM (Beroende på inköpsplats) sänkte prestanda.

Har dock förbokat via Uplay istället för Steam och hoppas att det + lärdomar hos Ubisoft ska ge en härlig spelupplevelse

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är i7 7700 "mer" bättre än i7 3770 i 4K än 1080p?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Lär klara 1440p då med GTX1070. Inte direkt AC fan men när detta ska vara mer som RPG och de säger sig inspirerat av Witcher 3 kommer jag kanske skaffa det men får se om det bara är ord.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag hoppas innerligt att dom har släppt hela DRM tvångstanken. Det var för mycket konstig prestandapåverkan i Origins som inte gick att förklara med annat än att 3 eller 4 lager DRM (Beroende på inköpsplats) sänkte prestanda.

Har dock förbokat via Uplay istället för Steam och hoppas att det + lärdomar hos Ubisoft ska ge en härlig spelupplevelse

Det kom en fågel och viskade i mitt öra att dom ska ha ett ytterligare lager av DRM som sysselsätter ytterligare en processorkärna.

Permalänk
Medlem

Ungefär som fc5 då. Det flöt ju på fint och var otroligt snyggt. Bådar gott.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kommer nog att köpa detta spel. Ser snyggt ut och jag gillar AC serien, går det att köra i 4K på ett GTX 1080 så blir det ett köp.

Permalänk
Medlem

Hade önskat att de börjat visa krav för spel i 1440p, men eftersom min dator "bör" klara 4K (vilket jag kanske inte riktigt litar på) så borde det ju lira. Dock tänker jag mig att många spelar i 1440p numera.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Systemkraven är alltså för 30fps och en cinematisk upplevelse? Snälla ubisoft, kom in i 10-talet innan det är slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Systemkraven är alltså för 30fps och en cinematisk upplevelse? Snälla ubisoft, kom in i 10-talet innan det är slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar 24fps? Som dom ville med The Order: 1886, men tydligen var 24fps inte så roligt att spela med så deras kompromiss var 30fps.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jaha nu börjar de nyttja Free-sync/G-sync i spelen ordentligt....30FPS...jösses!
Och jag måste säga att detta spel hoppar jag nog över, är ju nästan en kopia på Origins. De har ju bara bytt ut Bayek mot denna filur i Odyssey tycker jag av förhandsvisningen att döma. Och storyn verkar ju mer handla om en Gudars kniv och dess påverkan samt denna "Gud"!?

Nog för att spelen är bra, de flesta, och grafiken nästan överdådig men detta spel kom för snabbt enligt mig...mycket skeptisk.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Gillade första assasins creed som jag plöjde igenom till 360, tycker inte efterföljarna levt upp till första spelet riktigt.
Ska också sägas att jag missat nåt spel, så det blir väl att testa detta och se om magin från det första kan hitta tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

jag längtar efter att köra ett spel på pc i 30fps!!! precis vad vi alla ville!

jag förstår inte, tror dom att pc spelare är fullständigt blåsta som vissa konsol spelare eller?
eller är det att dom försöker sig på att få 30fps att vara acceptabelt?

60fps ska vara minimum inget annat.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Gillade första assasins creed som jag plöjde igenom till 360, tycker inte efterföljarna levt upp till första spelet riktigt.Skickades från m.sweclockers.com

Första spelet var ju sjukt överhypeat. Minns hur man satt och dreglade över diverse trailers och intervjuer med Jade Raymond. När det väl släpptes var den bara en stor karta med 5 typer av miniuppdrag, och en ganska tråkig main story. Spelet fick skit från alla håll och kanter, och ingen trodde serien skulle bli nåt. Jag var personligen imponerad av tekniken, den öppna världen etc. Spelade igenom och gillade spelet, men håller med mycket av kritiken mot det.

Men, de tog igen det. Tvåan och efterföljande spel med Ezio är helt klart bättre på alla fronter och är mina favoriter i serien! Mer varierade sidouppdrag, bättre story, basbyggande, rekrytering av underhuggare man kan skicka på uppdrag etc.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Första spelet var ju sjukt överhypeat. Minns hur man satt och dreglade över diverse trailers och intervjuer med Jade Raymond. När det väl släpptes var den bara en stor karta med 5 typer av miniuppdrag, och en ganska tråkig main story. Spelet fick skit från alla håll och kanter, och ingen trodde serien skulle bli nåt. Jag var personligen imponerad av tekniken, den öppna världen etc. Spelade igenom och gillade spelet, men håller med mycket av kritiken mot det.

Men, de tog igen det. Tvåan och efterföljande spel med Ezio är helt klart bättre på alla fronter och är mina favoriter i serien! Mer varierade sidouppdrag, bättre story, basbyggande, rekrytering av underhuggare man kan skicka på uppdrag etc.

Tycker tvärtom att första levde till mångt och mycket upp till hypen. Har bara spelat 2:an men vart inte imponerad, men det är ju olika tycke och smak.
Men vi får se om jag ger det chansen igen, kan vara att jag inte gav det en fair chance.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Första spelet var ju sjukt överhypeat. Minns hur man satt och dreglade över diverse trailers och intervjuer med Jade Raymond. När det väl släpptes var den bara en stor karta med 5 typer av miniuppdrag, och en ganska tråkig main story. Spelet fick skit från alla håll och kanter, och ingen trodde serien skulle bli nåt. Jag var personligen imponerad av tekniken, den öppna världen etc. Spelade igenom och gillade spelet, men håller med mycket av kritiken mot det.

Men, de tog igen det. Tvåan och efterföljande spel med Ezio är helt klart bättre på alla fronter och är mina favoriter i serien! Mer varierade sidouppdrag, bättre story, basbyggande, rekrytering av underhuggare man kan skicka på uppdrag etc.

Tycker själv också att första spelet är det klart bästa i serien, och det trots att jag hoppade på tåget långt efter hypen och har spelat flertalet av efterföljarma. Ettan är helt enkelt i en klass för sig i mystik och inlevelse, även om spelmekaniken kanske var lite oslipad. Men det här är nog första ac på länge som jag blivit lite sugen på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

30fps, märkligt att göra systemkrav med 30 fps som mål. Har dem precis vaknat från nån Koma.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

30fps, märkligt att göra systemkrav med 30 fps som mål. Har dem precis vaknat från nån Koma.

Vad tycker du de ska göra? Systemkraven som rekommenderas för 30fps är ju i princip den fetaste speldator man kan köpa. 60fps kanske är möjligt med en överklockad 8700k med dubbla 1080Ti eller nåt, vilket typ är nån promille av befolkningen som sitter på. De ger väl ut dessa rekommendationer så folk ska ha realistiska förväntningar på prestandan.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Vad tycker du de ska göra? Systemkraven som rekommenderas för 30fps är ju i princip den fetaste speldator man kan köpa. 60fps kanske är möjligt med en överklockad 8700k med dubbla 1080Ti eller nåt, vilket typ är nån promille av befolkningen som sitter på. De ger väl ut dessa rekommendationer så folk ska ha realistiska förväntningar på prestandan.

I nyheten står det samtliga upplösningar om du läser. Du tycker det verkar rimligt med 30fps i 1080p ?

citerat från nyheten: För de rekommenderade systemkraven gäller istället 1 920 × 1 080 pixlar kombinerat med höga grafikinställningar. Sistnämnda gäller även för 4K UHD-nivån, där 30 bilder per sekund är uppdateringsfrekvensen som avses i samtliga fall.

2018 ska inte rekommenderade systemkrav gälla 30fps.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Blir att köpa till ps4 då man ändå inte kommer kunna utnyttja sin 144hz-skärm.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

I nyheten står det samtliga upplösningar om du läser. Du tycker det verkar rimligt med 30fps i 1080p ?

citerat från nyheten: För de rekommenderade systemkraven gäller istället 1 920 × 1 080 pixlar kombinerat med höga grafikinställningar. Sistnämnda gäller även för 4K UHD-nivån, där 30 bilder per sekund är uppdateringsfrekvensen som avses i samtliga fall.

2018 ska inte rekommenderade systemkrav gälla 30fps.

Det är nog för enkelhetens skull. Folk skulle bli förvirrade och gnälla arslet av sig om rekommendationerna var för olika fps i olika upplösningar. Nu blir det inga misstag.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Nioreh83:
Grejen brukar vara att de anpassat animationerna efter 30hz för att passa med 60hz som kom från NTSC, då man hade 60hz på elnätet i många länder. Att synka om dem är för mycket arbete så man låter alt vara kvar där det är då ändå en stor del är konsolspelare och man har inte prestandan man vill ha för att köra 60hz. När det kommer till spel som fable 2 så hackar det en massa men efter några timmar så börjar jag vänja mig, spel som assasins creed brukar även du fungera bra om man kör dem med gamepad så man inte kan flytta kameran fort. Kollar man på några assasins creed tidigare så var ett så trasigt så att inte enns mitt då någorlunda häftiga 980ti kort klarade av att få 30fps i 1080p. Serien är inte direkt känd för att vara buggfri på PC. Än minndre är ubisoft kända för att tycka att 30hz är dåligt med dippar under. Men tycker de har blivit bättre.

edit OffT:
@magma86
Om du ställer inte den på 120hz så kan du ju se varje bild mins 4ggr. Låser du spelet till 24fps och kör 144hz så kan du se samma bild 5ggr. Så bara fördelar.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

30 fps på PC är ett skämt. Om de inte orkar med en ordentlig benchmark för 60 fps får vi vänta tills någon tredjepart fixar detta. Känns som en lösning som gör att man inte inser vilken skillnad det är mellan konsol och pc. Kanske även spara tid på optimering till pc, så att alla plattformar får spelet samtidigt.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Extremt sugen på detta! Men det blir ett senare tillfälle. WoW har all min uppmärksamhet just nu. Blir nog ett Köp när riggen är uppdaterad i vår eller något.

Fast fan, då kommer ju The Division 2 också :-/ ...hinner inte med att lira allt xD. Är fler saker jag vill lira, Tomb Raider 2 och 3 också tex.

Dagens i-lands problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag föll till slut för hypen och spelade ettan efter ett tag. Lite för enkelt tyckte jag fast hoppa från torn ner på en höstack var småroligt.

Tiden går fort. Har för mig att det inte var så länge sen de släppte den där med egypten? Allt tråkigt med hur det blivit. Den här är väl inne på sjätte eller sjunde delen? På 80 och 90 talet var det sällan man fick se efterföljare utom för sportspel eller rollspel och då kunde man se stor skillnad mellan spelen och inte bara på grafikfronten.

Konstigt med att desto större bolagen blir, desto mindre innoverar de och tar risker. Fast folk säger att pengar och konkurrens göder innovation så är det tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av circedge:

Jag föll till slut för hypen och spelade ettan efter ett tag. Lite för enkelt tyckte jag fast hoppa från torn ner på en höstack var småroligt.

Tiden går fort. Har för mig att det inte var så länge sen de släppte den där med egypten? Allt tråkigt med hur det blivit. Den här är väl inne på sjätte eller sjunde delen? På 80 och 90 talet var det sällan man fick se efterföljare utom för sportspel eller rollspel och då kunde man se stor skillnad mellan spelen och inte bara på grafikfronten.

Konstigt med att desto större bolagen blir, desto mindre innoverar de och tar risker. Fast folk säger att pengar och konkurrens göder innovation så är det tvärtom.

Det är dock stor skillnad på ettan och origins t ex men det är ju ganska självklart..
Denna gången är det samma grafik som det var i origins, vet inga skillnader på den fronten. Däremot lite omarbetat skilltree, inga stora nyheter mer än att storyn byggs vidare, finns väldigt mycket att göra i dessa spelen jämfört med de äldre. Gillar storyn och framförallt gameplay i dessa senare spel så blir definitivt ett köp.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Avstängd

R9 285 är ju gode snabbare än GTX660. Systemkrav ska alltid tas med en nypa salt eller två.

Och t o m jag tycker 30fps är väl lågt. 40-45 är ok.

Skickades från m.sweclockers.com