Logitech lanserar spelmusen G Pro Wireless - trådlös mus med utbytbara sidoknappar

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar spelmusen G Pro Wireless - trådlös mus med utbytbara sidoknappar

Logitech fortsätter utvecklingen av trådlösa spelmöss och utökar portföljen med G Pro Wireless, som bland annat får stöd för trådlös laddning via musmattan Powerplay.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Äre denna som är designad att försvinna?

https://twitter.com/LogitechG/status/1031616864848437249

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Ja eller din plånbok.....

Permalänk
Avstängd

60h batteritid bara? Låter löjligt lite.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

60h batteritid bara? Låter löjligt lite.

Så som jag använder min G900 så behöver jag ladda den ungefär en gång i veckan (med RGB på, ca 30h batteritid) med denna skulle de bli varannan vecka. Nu i somras när jag använde datorn mindre så laddade jag musen en gång eller två. Tillräckligt länge för att man ska glömma när man laddade den sist och då får man inte känslan att behöva tänka på batteritid.

Denna skalar bort 31 gram från G900/G903 vilket är mycket och rätt imponerande att de behåller batteristorleken. Söker man batteritid så är G603 bättre lämpad men också en tyngre mus

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

250h på G305 och 60h på denna. Stor skillnad.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

60h batteritid bara? Låter löjligt lite.

Det bör ju dra inget eller väldigt lite när den inte används och då kan du spela non-stop i 2 ½ dagar. Det låter ändå helt okej.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

På pappret tycker jag att den låter riktigt bra. Jag har varit på jakt efter en trådlös mus med låg vikt ett bra tag så det är verkligen roligt att Logitech driver den utvecklingen framåt. RJN gav den dessutom ett riktigt bra omdöme i sin recension. Nu återstår det bara att se om den ligger rätt i handen och om man kan motivera den prislappen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Defender:

250h på G305 och 60h på denna. Stor skillnad.

Mm och AA batteri så lite skillnad.

Jag har G305, 403 Trådlös, 603, 703, 900.

G305 grymt med AA men man får tänka mössen blir tyngre, samma sak med G603 med möjligt 2x AA blir ännu tyngre, jag gillar tunga möss så inget problem för mig.

Men sen får tänka också G305 är sjukt liten mus.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hjälpsam

Att den kan sväva ovanför handen är ashäftigt!
Kan dock tänla mig att den finessen tar en del batterier.

Har själv nyss beställt en G603.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag har den koreanska trådade versionen med "den andra sensoren". För mina relativt små händer passar den perfekt. Men till 1500 kronor...bläh.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på en riktigt bra ergonomiskt utformad mus, typ Mionix Naos 8200 fast av bättre kvalitet.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Jag gillsr den enormt, tror det blir ett köp aså..
Dags o återvända till logitech
Kollade denna, veekar vara grym som fan, https://youtu.be/NeWRU92qMUQ

Förresten batteri tiden ör enormt mkt för er som funderar om den.. Jag hade en razer mamba med typ 16h och den räckte ju 1-2 dagar. Satte bara i sladden under kvällen 😊

Permalänk
Medlem

Följt denna sen första leaken, väntat på den i evigheter.

Har typ 50+ möss och äntligen har en släppts så jag kan skrota alla andra.

Trådlös med lagom storlek, inte mini liten och inte mega stor.
Logitech knappar som är bästa på marknaden by far.

Och framförallt, LÅG VIKT PÅ TRÅDLÖS!!!, under 80gram för denna musen är otroligt (och går antagligen att sänka ännu mer om man tar bort magneterna för luckan som jag gjort på alla mina G403 möss).
Batteritiden är absolut inga problem, g305 väger dessutom betydligt mer även med lithium batteri i.
Den vikten på den lilla musen är som en minimal blyklump, helt värdelöst.

Priset spelar absolut ingen som helst roll om det är en mus man vill ha, har lagt tusentals och tusentals kronor på alla möss o musmattor jag köpt genom åren. Till slut hittade jag en musmatta som passade mig, efter typ man köpt nästan alla på marknaden som kom ut.
Samma gäller möss, köpte alla möss som såg intressanta ut genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

60h batteritid bara? Låter löjligt lite.

Tja, har 10h batteritid med min G700. 6 ggr längre tid vore ren lyx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Väntar fortfarande på en riktigt bra ergonomiskt utformad mus, typ Mionix Naos 8200 fast av bättre kvalitet.

Säger som dig. Jag väntar också på en trådlös mus från Mionix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Jag har den koreanska trådade versionen med "den andra sensoren". För mina relativt små händer passar den perfekt. Men till 1500 kronor...bläh.

Fast den här är lättare än trådade pro musen utan kabel. Det är ganska sjukt imponerande. Blir nog ett köp någon gång framöver, min trådade pro med custom cable får duga än så länge men att ha allt trådlöst skulle vara optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

g305 väger dessutom betydligt mer även med lithium batteri i.
Den vikten på den lilla musen är som en minimal blyklump, helt värdelöst.

9g mer är väl inte så farligt?

Rocket Jump Ninja har en recension ute i alla fall:
https://www.youtube.com/watch?v=NeWRU92qMUQ

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Jag har 703 och haft g900
Grymma möss måste jag säga. Men jag gillar själv lite mer tyngd i dom så sålde 900an.
Undrar hur denna är jämfört med 703..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

9g mer är väl inte så farligt?

Rocket Jump Ninja har en recension ute i alla fall:
https://www.youtube.com/watch?v=NeWRU92qMUQ

9gram är en hel del, och sen får man tänka på att G305 är mindre i storlek, detta gör att den känns betydligt tyngre än en större mus med mindre vikt.

Kanske låter lite med 9 gram men när man kommer ner i vikterna är det väldigt stor skillnad.
Många bryr sig dock inte om vikt och gillar tyngre möss på 100gram+++.
Jag personligen skulle aldrig få för mig att röra en mus över 100gram.

Finalmouse är fortfarande min favoritmus enbart pga vikten.
Men resten lämnar mycket att önska

Har använt paracords till alla mina möss så man slipper sladden som också ökar motståndet rejält, speciellt på mindre möss.
Men trådlös är såklart skönast.

Dock har dom varit för tunga för mitt tycke, och G305 kändes meh. När jag har 2x G pro med paracords som väger mindre än den trådlösa G305, sen har jag alltid hatat musens form

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Jag har den koreanska trådade versionen med "den andra sensoren". För mina relativt små händer passar den perfekt. Men till 1500 kronor...bläh.

Du har en helt annan mus, korkat nog delar båda namnet G pro. (Nu har du dock G102/G203 antar jag )
Utöver det delar dom inget alls

Helt annan mus detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Väntar fortfarande på en riktigt bra ergonomiskt utformad mus, typ Mionix Naos 8200 fast av bättre kvalitet.

Jag håller med. Logitechs modeller de senaste åren har varit ganska meh. De får gärna återuppliva MX 518 utformningen igen, den är mycket bekväm.

Permalänk

Så sjukt taggad!

@Baxtex:
Gällande MX518 så är den kanske på "G"

Permalänk
Medlem

Oooooh, den ska jag ha!

Permalänk
Medlem

Det enda jag vill se från logitech är en återupplivning av 700, 510, 518, 400, 400s designen. Min hand har har formats efter dessa möss i närmare 15år nu.

Men, priset på den där kändes lite extremt.. Sen jag hade en MX700 och ja visst det var väldans länge sedan, så har jag inte vela haft trådlösa möss mer. Trådlösa tangentbord o möss är enbart nått jag skulle kunna tänka mig om jag körde typ HTPC. Annars ser ja ingen riktig anledning.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk

Bara att öppna på plånboken!

Permalänk

Lite halvorolig över att LMB och RMB ska krocka med varandra som rapporterats om en del, men suget är stort. Speciellt med G305 för liten och G403 för 'stor'.

Permalänk
Medlem

@pkarlsson:

Jag har inte det problemet personligen. Verkar var beroende på hur man håller musen, specifikt hur långt ner man har fingrarna på de två knapparna och om man ev trycker ner dem lite snett.

Jag är väldigt nöjd hittills iallafall, har inte haft några som helst problem med egentligen något. Kanske att jag hade velat ha gummisidorna från G403 men jag lider inte speciellt mycket utan dem heller.

Glöm inte att Logitech har 30% rabattkod via Mecenat.

Permalänk
Medlem

Jag spelar knappt något längre men den där musen ger ett "ha-begär".

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

@pkarlsson:

Jag har inte det problemet personligen. Verkar var beroende på hur man håller musen, specifikt hur långt ner man har fingrarna på de två knapparna och om man ev trycker ner dem lite snett.

Jag är väldigt nöjd hittills iallafall, har inte haft några som helst problem med egentligen något. Kanske att jag hade velat ha gummisidorna från G403 men jag lider inte speciellt mycket utan dem heller.

Glöm inte att Logitech har 30% rabattkod via Mecenat.

Jag måste nog slå till på en.

Har du beställt från Logitech? Känns som leveranstiden är veckor längre än Inets endags leveranser. Hittar inte rabatten på Mecenat heller. Tack för tipset dock, superhyggligt!

e; Googlade man rabatten dök den upp.