Söker Serviceverkstad för PS4

Permalänk
Medlem

Söker Serviceverkstad för PS4

Hej! Jag har senaste månaderna haft stora problem med mitt PS4 (förklarar sist i tråden), garantitiden har gått ut och jag måste bevisa att det inte är jag som orsakat problem, utan att det helt enkelt är fel på mitt PS4. Skrev till cdon där jag köpte det, och de behöver få ett utlåtande av en serviceverkstad.

Min fråga är, hur hittar jag en serviceverkstad?
Bor i Kalmar.
Kan Elgiganten, Mediamarkt eller liknande göra detta?

Jag har under väldigt lång tid haft sjukt svårt att få igång mitt PS4. Det är inte bara att trycka på knappen så är allt frid och fröjd.. Det är som att den går in i sleep mode direkt. Så enda sättet att få igång den är att hålla in powerknappen i cirka 20 sekunder tills den stänger av sig, stänga av strömbrytaren, vänta en stund och sedan sätta på allt igen, första gången fungerar det aldrig! Utan man får göra om denna process minst två gånger! När jag väl får igång mitt PS4 så vill jag helst inte stänga av det då denna j*vla process tar slut på mitt sug att spela konsol!
Jag får ingen bild, dosan börjar lysa blått men övergår inom 10 sekunder att stänga av sig, PS4 lyser blått till en början men övergår sen till ett vitt lyse.
Jag började spelade The Witcher 3 för några veckor sedan, fastnade totalt och spelade 10-15 timmar på få dagar, idag kan jag inte ens starta mitt spel! Stoppar jag i skivan så får jag inte ens upp en bild på spelet, får en grå bild med en skiva och ett sträck över. Hjälper inte att rensa all data som finns som jag hittar på mitt PS4, save filer etc. Men stoppar jag in spelet i ett annat PS4 fungerar det utmärkt!

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Gör inga dumheter.
Spela in problemet och visa. Låt inte någon verkstad prova på något då det bara finns en enda auktoriserad och den kommer inte vi som slutkund åt.

Är din PS4 äldre än 3 år? om inte åberopa konsumentköplagen.

Om du vill ha tydliga svar tar du kontakt med dem som kan svara.

https://www.playstation.com/sv-se/get-help/#!/subject/7414613...

Om du inte orkar leta så är telenummer:

Ring oss på 08 506 357 03
Vi hjälper gärna till. Öppettider: Mån–fre 10:00–18:00

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@iller: Ska prova ringa imorgon!

Min PS4 är köpt 2016-02-18. Så cirka 2½ år.

Permalänk
Medlem

Dessa skickas till Cycleon i Malmö, vad jag vet är det den enda auktoriserade verkstaden i Sverige.
Kontakta CDON och skapa ett reklamationsärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjuppen:

@iller: Ska prova ringa imorgon!

Min PS4 är köpt 2016-02-18. Så cirka 2½ år.

Skrivet av charmless:

Dessa skickas till Cycleon i Malmö, vad jag vet är det den enda auktoriserade verkstaden i Sverige.
Kontakta CDON och skapa ett reklamationsärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som @charmless säger så reklamera till CDON med förklaring vad som händer.
Så länge du inte gjort någon onormal åverkan på utrustningen så skall inte CDON komma och kräva andra dumheter.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Detta är mailet jag fick ifrån CDON.

Hej Johan,
Tack för ditt mejl!

Vi beklagar verkligen att du har problem med din vara.
Då du önskar att reklamera din vara utanför garantitiden, ligger det på dig som kund att bevisa att felet beror på tillverknings eller fabriksfel.

Exempel på sådant underlag kan vara en rapport från en auktoriserad serviceverkstad som har undersökt din vara.
Vi hjälper dig givetvis att skicka din produkt till en auktoriserad verkstad om det önskas.

Om det skulle visa sig att det inte är ett tillverknings eller fabriksfel kommer du få följande alternativ:

1: Produkten repareras mot en kostnad som bedöms utifrån skadan.
2: Produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad på 499 SEK vilket avser undersökning och fraktkostnad.
3: Verkstaden skrotar produkten, detta är kostnadsfritt.

Vänligen återkom så hjälper vi dig vidare!

Ha en fin dag!