Permalänk

Dator kraschar ganska ofta

Hej!

Min gamla dator kanske börjar ge sig snart, kraschar lite ofta, först var det varje 3-4 dagar, nu krasha han 2 ggr idag, började för de mesta när ja börja spela lite poe(path of exile) brukade faktiskt krasha också när ja spelar vermintide 2 eller black desert, för det mesta när dessa sitter i afk mode. Kommer tillbaks och datorn har fryst fast. Har försökt felsöka lite och kolla igenom nätet men inget verkar funka för mig. audiodg.exe?? får ja fram när ja kollar reliability på win10 som ja har, Microsoft-Windows-RemoteDesktopServices-RdpCoreTS/Admin också..några dagar sen krasha den och det lät fördjävligt från högtalarna medans den hade fryst..vart ska ja börja? har kollat lite tester som kollar upp datorn efter fel så som memtest och diskcheck osv men inga problem. Sen gpu-cpu ligger i vanliga temp så ingen fara där heller, min burk är ganska dammig av sig men ja har försökt o ta bort ganska mycket, måste burken vara helt dammfri?

uppskattar all hjälp ja kan få..hur går man tillväga, finns de nån program som kan peka på vart felet ligger?

Kernel power id 41??

Visa signatur

i7 2600k @ 4.3ghz - Msi armor 980 Ti
p8p67 Deluxe - 8gb corsair
corsair ax 1200 - Antec 1200
win10 - 860 evo 500gb

Permalänk
Medlem

@spartan_86:
Nja, helt dammfri behöver den inte vara, det vikitga är att den inte finns massa damm i processor kylaren, i grafik-kortet, i nätagget samt att eventuella chassi fläktar har fritt insug.

Kernel power id 41, talar bara om att Windows inte har avslutats på korrekt sätt, så den kan man ignorera.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Blås ren den med tryckluft på burk.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk

tack för svar, tänkte ta den till jobbet där ja har kompressor luft slang där vi pumpar luft i däck osv. Kan rensa den ordentligt där. Men finns det nått sett som man kan kolla vad i h*vete som gör att den krashar annars? börjar iaf blåsa ur så fort ja kan.

Visa signatur

i7 2600k @ 4.3ghz - Msi armor 980 Ti
p8p67 Deluxe - 8gb corsair
corsair ax 1200 - Antec 1200
win10 - 860 evo 500gb