Quiz: Om vetenskapsmän och grafikkort

Permalänk
Skäggig legend

12/14 🤟🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Error på fråga 3.

Anmärkning här är ju att Maxwell redan tittade fram under 700-serien i form av GM107 GTX 750 och 750Ti. Tror även GM108 kom som GT 745.

Dold text

Sånt är viktigt för nördar!

Sen på fråga 13 så saknades alternativet strålspårning och istället fick vi något engelskt mummel

Tänkte precis samma sak angående saknaden av alternativet strålspårning ahaha. Raytraycing -vad är det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Error på fråga 3.

Anmärkning här är ju att Maxwell redan tittade fram under 700-serien i form av GM107 GTX 750 och 750Ti. Tror även GM108 kom som GT 745.

Dold text

Sånt är viktigt för nördar!

Sen på fråga 13 så saknades alternativet strålspårning och istället fick vi något engelskt mummel

Tänkte precis samma sak angående saknaden av alternativet strålspårning ahaha. Raytraycing -vad är det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

... den med Tycho Brahe jag hade fel på

Hade du en Tycho Brahe dag?
Varken Polhem eller von Platen var ju skåningar, så uteslutningsmetoden kunde lätt användas på den frågan.
Själv bommade jag Clerk Maxwell..

Permalänk
Medlem

Denna formuleringen fick mig att svara fel
"Johannes Kepler var en känd tysk matematiker, astronom och astrolog, men även assistent till skåningen ... "
Nu må Alfred Nobel och Baltzar von Platen levt på 1800talet men de var iallafall svenskar vilket Tycho Brahe aldrig var.
Så jag ger mig själv ett halvt poäng, så 9.5 iallafall tror jag det blev

Permalänk
Medlem

13/14. Jag kunde vetenskapsmännen bättre än grafikkorten där jag var lite osäker på några frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0tman:

Denna formuleringen fick mig att svara fel
"Johannes Kepler var en känd tysk matematiker, astronom och astrolog, men även assistent till skåningen ... "
Nu må Alfred Nobel och Baltzar von Platen levt på 1800talet men de var iallafall svenskar vilket Tycho Brahe aldrig var.
Så jag ger mig själv ett halvt poäng, så 9.5 iallafall tror jag det blev

Skåne var inte heller svenskt då.

Permalänk
Medlem

6/14 Visste ju ingenting nästan, va ju gissning på allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Skåne var inte heller svenskt då.

Haha! du har helt rätt, tänkte mig att Sverige ska ha döpt om det till Skåne vid 1600talet när freden slöts. Underlig tanke, förlorade väl ett halvt poäng då
Skyller på att jag var på Ven förra veckan och diskuterade om just Tycho Brahe och att han var dansk och inte svensk även om många i Sverige verkar tro det. Men nu kan jag iallafall tillföra att han var iallafall skånsk.