Bästa WP-blog leverantören?

Permalänk

Bästa WP-blog leverantören?

Min sambo funderar på att starta en blog, har kollat lite på GoDaddy och One mm, men vilka andra finns det och har ni någon erfarenhet av dem?

Vi vill ha en som fungerar lätt, man kan byta WP teman och ha en egen email och adress till.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Oderland.se funkar bra. Men jag har inte använt någon annan så jag kan inte uttala mig hur dom står sig bland alla andra leverantörer. Sen kanske dom inte heller är billigast men dom är bra att ha att göra med.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

One.com fungerar fint till en blog. det finns ingen anledning att köpa wordpress-paketet utan det går bra med det billigaste paketet. Då måste man installera wp manuellt men det är bokstavligen ett tvåminuters-jobb som vem som helst kan lära sig. När wp är installerat är det bara byta teman och pilla bäst man vill, oavsett hur eller av vem det är installerat.

Jag har använt one ganska mycket till olika projekt, även oderland och surftown. Oderland är dyrt, har skräpig mail-klient och en allmänt omodärn kontrollpanel. Surftown är också lite dyrare men har det klart bästa interfacet av de tre, modernt och snabbt. Min subjektiva erfarenhet är att one har lite sämre upptid än de andra men nertiden brukar handla om en minut här eller där.

Permalänk

@pekkasteele: Jag har kört med Loopia de senaste åren. Har ett 10-tal WP-sajter där. Tycker installationen är smidig och har även bra erfarenhet av deras kundtjänst.

Permalänk

@pekkasteele: Har även kört med GoDaddy. Det var iofs några år sedan men jag upplevde deras gränssnitt som minst sagt struligt.

Permalänk

Tack all för svar, så, verkar some One eller Surftown då? Får kolla på dem.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Tack all för svar, så, verkar some One eller Surftown då? Får kolla på dem.

Känner inte till Surftown men One har obefintlig eller dryg support, så du vet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Kör det mesta på misshosting.se
Alltid varit bra support när jag behövt hjälp. Basic kostar 10:-/månaden.
https://misshosting.se/webbhotell/
Klick-installation på WP, sedan är wordpress.com själva tämligen bra också.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här